Loading...
dk

Hjælp til hjul problem | Tesla Forum

NCL
NCL Apr 7 '15
Hej alle

Efter 3 uger nyder jeg stadig hver km i den nye dyt, men der er dog et lille skår i glæden :(

Jeg oplever nogle rystelser i bilen ved nogle bestemte hastigheder, mest tydeligt omkring 130 km/t. Tesla har prøvet at afbalancere hjulene uden det har hjulpet, og den næste ledige tid de har til at kigge på det er om 1 1/2 måned, hvilket jeg egentlig synes er under al kritik, men ok de har travlt, så sådan er det...

MEN for at bruge ventetiden til noget fornuftigt, kunne jeg rigtig godt tænke mig at prøve at få sat nogle andre hjul på, for at få be- eller afkræftet at det er hjulene den er gal med. Så der skulle vel ikke være en venlig sjæl herinde, der har et ekstra sæt hjul de vil stille til rådighed for en test??

Jeg bor i Greve og kører gerne et stykke :)

Der er selvfølgelig en god flaske rødvin for ulejligheden :)
Forummets indlæg er redigeret af NCL Apr 7 '15
MrCoffee
MrCoffee Apr 7 '15
Jeg har mine vintersutter opbevaret hos euromaster i holbæk, dem er du velkommen til at låne, eller få dem til at montere med det samme hvis de har tid. Peter.
Hookmaker
Hookmaker Apr 7 '15

@NCL, jeg havde samme problem med mine 19" Rial. Det kan enten være afbalanceringen eller centreringsringene. Der må kun være én centreringsring i rette dimension i hvert hjul (Hvis der er nogen) - I mine fælge var der 2 - en stor og en mindre, det er no-go. Men ellers få dem afbalanceret et ordentligt sted, det er ikke alle dækcentre der er har det bedste udstyr.

NCL
NCL Apr 7 '15
MrCoffee, mange tak for tilbuddet. Jeg vil lige se om der måske melder sig en lidt tættere på, ellers vil jeg gerne prøve at låne dine :)
NCL
NCL Apr 7 '15
Hookmaker, det er Tesla selv der har prøvet at afbalancere dem, så de burde vel have styr på det ift. deres egne biler... Men grunden til jeg egentlig gerne vil prøve med et par andre hjul, er hvis det nu IKKE er hjulene den er gal med. Så er det jo pludselig en anden sag.
Bianco
Bianco Apr 7 '15

Du kan evt høre hvad dækcentret i Karlslunde skal have for en hurtig afbalancering:

http://sds.dk/find-afdelinger/sjaelland-og-oeerne/359-karlsunde/

MrCoffee
MrCoffee Apr 7 '15
NCL, du er velkommen, drik du bare rødvinen selv :)
Hookmaker
Hookmaker Apr 7 '15

@NCL, ja det læser jeg, men det er stadig ikke alle dækcentre der nødvendigvis kan finde ud af at gøre det ordentligt, det har jeg ihvertfald selv oplevet. Og nu er Tesla jo ikke ligefrem "så erfarne" ud i hjul skift og afbalancering, de har jo kun sammenlagt gjort lige så meget i det, som AGL gør på en alm. forårsdag...;-)