Loading...
dk

Ny 70D og nye specs på 85D, 428 heste | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Apr 11 '15

Jeg regnede ud forleden, med de nye priser, jeg egentlig havde sparet 13k ved allerede at bestille. Men nu hvor de har sat interiørpakken ned fra 40k til 24,1k, går det faktisk lige op, men jeg havde fået alcantara med også. Men det er jo ikke anderledes end at købe computer, TV, osv. Man ved det er et spørgsmål om kort tid, før noget nyere og billigere kommer :)

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 11 '15

Nej netop. Det er vilkårene. Håber dog stadig på en lille ydelsesopdatering til os med S85. Man har jo lov at håbe :-)

Andersen
Andersen Apr 11 '15
Håber jeg bestemt også ! Findes der kun en stor motor, kan vi vel få 476 HK som ydeevne - som bagmotoren på P85D - En S 85 skal vel ikke gå ned i ydelse mens 85D får ekstra 48 HK foræret!
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 11 '15

Nej lige netop. Det giver ingen mening. For min skyld behøver de ikke at presse citronen i en sådan grad at motoren belastes unødigt men nogle ekstra hk og en lille forøgelse af acceleration er vel ikke for meget at bede om :-)

Klaus_
Klaus_ Apr 11 '15

Har S85 også en "normal" og "sport"-mode til acceleration?

Andersen
Andersen Apr 11 '15
Jeg vil også være godt tilfreds med en mellemting - men jeg vil ikke stiltiende acceptere en nedgang.... Så må vi lige protester
Comeback
Comeback Apr 11 '15

mig bekendt er der 2 forskellige hæk motorer, en der kan belastes med 261 HK og en der kan belastes med (mener) 507 HK og en front motor på 261 HK.

men det er DC til AC konvorteren, og batteriet det sætter begrænsningen.

S85 har en 385 HK konverter

men det er kun ved 100% opladning den har fuld effekt da batteri-spændinger kun er 400V ved ca 100% opladning falder hurtig til 350V

70D og 85D har begge  2x214 HK konverter

Andersen
Andersen Apr 11 '15
Nej ikke med den første 6.2 opdatering - og har ikke hørt om nogen der har fået anden udgave
Andersen
Andersen Apr 11 '15
Det lyder jo ikke lovende for opdatering af S85. Jeg var meget i tvivl om jeg skulle vælge 85 eller 85D og fik oplyst, at jeg under normale danske forhold, ikke ville kunne mærke forskel - det tror jeg godt, jeg kunne nu....
Klaus_
Klaus_ Apr 12 '15

Hvordan kan vi så sikre os at vi får 385 hk som bestilt?

Andersen
Andersen Apr 12 '15
Netop Klaus, 0-100 er opgivet til 5,6 ved både 385 og 367 @Mw. Ønsker Tesla, at kunderne valgt D modeller, kunne de jo bare fjerne 85 som option.
FLK
FLK Apr 12 '15

@Andersen: Jeg blev også talt væk fra 85D...der var jo kun 0,2 sek. forskel 0-100 km/t, og "har du brug for firhjulstræk i Danmark - i Norge klarer Tesla'erne sig fint uden". Med den viden vi har nu ville jeg nok have valgt 85D hvis jeg skulle bestille idag.

Jeg er dog helt sikker på at jeg bliver glad for min S85 når den leveres sidst i maj. Jeg tror ikke at den relativt lille forskel i antal hk og et sekund fra eller til på 0-100 km/t kommer til at betyde noget som helst for mig i det daglige.

Forummets indlæg er redigeret af FLK Apr 12 '15
Klaus_
Klaus_ Apr 12 '15

Jeg valgte uden D på min S85 (som kommer om 1,5 mdr), fordi jeg ikke kunne se værdi for 40.000 kr i AWD, her i DK.  Hvis vi boede på landet eller kørte veje der ofte var ryddet for sne, så måske. Men vi bor i byen og kører på trafikkerede veje som altid er hurtigt ryddet for sne. Og ellers kan man jo hæve undervognen lidt, og få mere plads til at køre henover sneen :) På sigt tror jeg også vi får glæde af den ekstra frunk plads. Der er jo næsten heller ikke det, som Tesla Bjørn ikke kan klare i hans RWD P85, om det er snevejr i Norge eller Europa roadtrip, den sluger det hele.

Så jeg synes egentlig ikke regnestykket er anderledes idag, hvor D er standard, og de fratrækker 40k ved at man vælger RWD i stedet. På papiret er det selvfølgelig træls at der er en der er 0,2 sekunder hurtigere til 100 km/t, men det er sikkert kun sjovt (hvis mærkbart) de første par gange og demo-ture). Når det bliver hverdag igen, så kan os med RWD stadig fragte flere rammer øl med hjem fra Tyskland pga. større frunk, end AWD'eren kan, som så er 0,2 sekunder hurtigere dernede og hjemme igen :-D

Min nuværende slæde ser ud til at være opgivet til 6,6 sekunder 0-100 km/t, men det kræver jo også optimal launch og gearskifte undervejs, så i praksis er den nok sløvere. 

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Apr 12 '15
Steen_Bo
Steen_Bo Apr 12 '15

@Flk.

Jeg har haft min S85 i små 14 dage imorgen, og jeg tror vi har "mere" end de 385 hk, eller 5,6 sec til 100. Har været ude og lege med et par biler for at sammenlige lidt 0-100, Først en audi a6 med 313 hk opgivet til 5,2 til 100 km/t. Den kunne slet ikke følge med, heller ikke fra 80 - 160 km/t. Så var der en "gammel" S85 uden autopilot den fik også baghjul. Den sidste bil var en TMS P85+ med de 420 hk. Den var en lille smule hurtigere vi snakker en halv bil længe da vi nåede de 130 km/t. Så med det træk der er i min S85 er jeg rigtig godt tilfreds, den er lyn hurtig :-) Selv med 385 hk eller hvad den nu har :-) Så glæd dig til en fantastisk bil...

FLK
FLK Apr 12 '15

@Steen_Bo: Du kan tro at jeg glæder mig! Kører rundt i en 150hk diesel Honda Accord nu, så der bliver en verden til forskel!

Klaus_
Klaus_ Apr 12 '15

Det lyder godt, Steen_Bo :)

pjn
pjn Apr 12 '15

Bestilte en 70D Titanium i fredags. Der kommer nok et batteri upgrade senere. (AutoPilot kan også tilkøbes senere.)

Sweet deal

Comeback
Comeback Apr 12 '15

@pjn tillykke med valget.  :) nu begynder Tesla sygen :) forbered dig på det værste 

Hookmaker
Hookmaker Apr 12 '15
I kan være ganske rolige drenge. Selvom jeg har en P85D kører jeg stadig i min S85 og der er rigeligt spark for skillingen. Den er en stor fornøjelse at køre i.
pjn
pjn Apr 12 '15

Hehe tak, jeg har haft sygen i flere år :o)

Din Model S befinder sig nu i produktionskøen på vores fabrik i Fremont, Californien

Foretrukket leveringstidspunkt

Juni

Men det holder jo nok ikke.

Forummets indlæg er redigeret af pjn Apr 12 '15
Sider: « 1 2 3 4 »