Jeg valgte uden D på min S85 (som kommer om 1,5 mdr), fordi jeg ikke kunne se værdi for 40.000 kr i AWD, her i DK. Hvis vi boede på landet eller kørte veje der ofte var ryddet for sne, så måske. Men vi bor i byen og kører på trafikkerede veje som altid er hurtigt ryddet for sne. Og ellers kan man jo hæve undervognen lidt, og få mere plads til at køre henover sneen :) På sigt tror jeg også vi får glæde af den ekstra frunk plads. Der er jo næsten heller ikke det, som Tesla Bjørn ikke kan klare i hans RWD P85, om det er snevejr i Norge eller Europa roadtrip, den sluger det hele.
Så jeg synes egentlig ikke regnestykket er anderledes idag, hvor D er standard, og de fratrækker 40k ved at man vælger RWD i stedet. På papiret er det selvfølgelig træls at der er en der er 0,2 sekunder hurtigere til 100 km/t, men det er sikkert kun sjovt (hvis mærkbart) de første par gange og demo-ture). Når det bliver hverdag igen, så kan os med RWD stadig fragte flere rammer øl med hjem fra Tyskland pga. større frunk, end AWD'eren kan, som så er 0,2 sekunder hurtigere dernede og hjemme igen :-D
Min nuværende slæde ser ud til at være opgivet til 6,6 sekunder 0-100 km/t, men det kræver jo også optimal launch og gearskifte undervejs, så i praksis er den nok sløvere.