Loading...
dk

Bagsæde plads | Tesla Forum

TESLA2015
TESLA2015 Apr 9 '15

Jeg har aldrig siddet i en Tesla. Ikke engang på bagsædet. Hvordan er pladsen på bagsædet? Kan en kraftig bygget person på 189 cm sidde behageligt der?

Jeg skal naturligvis ikke sidde bagved. Med mindre at jeg bliver kørt hjem. og så er det måske nemmere at smide mig i bagagerummet.

/TESLA2015

DeaconWP
DeaconWP Apr 9 '15

Nej, en person af den kaliber, kan absolut ikke sidde der.

Dels er lofthøjden så lav, at man er nødt til at sidde krumrygget  og med hovedet bøjet ned eller til siden.

Selv med panoramatag, vil der ikke være plads til hovedet, uden at skulle synke godt ned i sædet.

Hvis man så vil læne hovedet tilbage vil det støde på bagerste kant af soltagets hul i loftet.

Den samme kant vil ramme frem i baghovedet, hvis man bliver ramt bagfra. Hovedet kan ikke nå ind til nakkestøtten. Var der nogen der spurgte til sikkerhed?

Derudover er der så kort fra gulvet til sædets forreste kant, at der absolut ikke er støtte under lårene. Det vil give en trættende sidde stilling, hvor man skal bruge kræfter på at holde benene samlet, eller lade dem hvile ud mod døren eller personen i midten.

Så en Tesla S kan absolut ikke anbefales, hvis man kan påregne at have voksne bagsæde passagerer.

Jeg vil råde dig til at vente på en X model.

En S er crap.

JL
JL Apr 9 '15
Der er et par ting du skal være opmærksom på:

1) Panoramatag giver ekstra loftshøjde
2) Nogen klager over at de støder hovedet på taget når de sidder bagi
3) Gulvet bag efter meget højt pga. batteriet, så hvis man har lidt lange ben, så sidder man med bøjede ben

Jeg er 187 og synes man sidder fint. Specielt er det rart at der ikke er en kardantunnel, så gulvet bagi er helt fladt.

/Jacob

DeaconWP
DeaconWP Apr 9 '15

Desuden så er forruden så lav, at man skal bukke sig ned, for at kigge ud af den, når man er oppe i den nævnte person højde.

Og mine udtalelser gælder også for en bil med panoramatag.

kajakaj
kajakaj Apr 9 '15
Ken er bestemt ikke en af de mindste her på forum, og han smyger sig let og ubesværet ind og ud af bilen. Jeg kan kun opfordre til at du finder en Tesla og selv prøver det af
Genild
Genild Apr 9 '15

Jeg er selv 192 cm i højden og det man kalder solidt bygget (stammer fra vikingerne og ikke de slaver de tog). Dette har nu ikke hæmmet min adgang til bagperronen og jeg har underligt nok også været i stand til at holde mig orienteret i forhold til omverdenen gennem såvel for- som sideruder.

Jeg kan derfor ikke rigtigt støtte Deacon's opfattelse, men dette ikke ensbetydende med at denne opfattelse ikke er korrekt. Det er bare ikke min opfattelse.

Om jeg så også vil føle velbehag under hele turen til Gardasøen aner jeg ærligt ikke, jeg plejer at bruge fly til den slags distancer. Dog finder jeg det skide irriterende at man ikke har en midterpølle indbygget i bagsædet - ikke mindst fordi man ganske nemt kommer til at aktivere selesensoren på den midterste plads, når man sidder og fjumrer rundt med sine lange arme derovre.

Det er der dog allerede en god løsning på (original midterpølleekstraudstyr) og skulle jeg bruge bagsædet mere konsekvent end vi gør i dag (kun to på parcellen), så ville jeg købe en sådan.

Mvh L@rs

SuneH
SuneH Apr 9 '15
Jeg er mest enig med Deacon i at bagsædepladserne ikke er til voksne. Jeg er kun 178, men synes ikke det var til at sidde ordentligt deromme. Ikke så meget i højden, mere ift støtte under lårene, som er mangelfuld pgra den høje bund. Børn sidder fint deromme, men de har det jo med at blive større med tiden... Har selv en 13-årig, som om et år eller to ikke vil kunne sidde særligt godt der. Så,det var en af årsagerne til at vi valgte ikke at købe en model S. Hvis det nu havde været svinebilligt, så kunne man måske gå på kompromis med det, men det vil langt være den dyreste bil vi nogensinde har købt, og så skal komforten dælme også være i orden for alle 4 passagerer. Men, som andre har skrevet, der er vist ikke andet for end at du selv prøver!
Forummets indlæg er redigeret af SuneH Apr 9 '15
Hookmaker
Hookmaker Apr 9 '15

Jeg sidder altid på bagsædet når min datter kører, Det er blevet 600% bedre med NextGen bagsædet og når midterkonsollen kommer vil det være helt 100% ok. Jeg er 186 og med glastaget er der ingen problemer.

TwoChops
TwoChops Apr 9 '15
Jeg kører næsten altid selv. Men sidder nu også ganske fornuftigt på bagsædet i min P85.
Der er absolut ingen problemer med at se ud af forruden (bortset fra at forsæderne er i vejen).
Dette til trods for mine 166 cm (uden sko).

/TwoChops