Loading...
dk

Rustfrit Dk skilt på tilbud i dag. | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Apr 10 '15

Her er lige et link, til jer der vil have en ikke eu nummerplade på Tesla'en.

http://www.imerco.dk/stelton-biltilbehoer?id=100161108

Tilbuddet gælder indtil 26. april.

Maho
Maho Apr 10 '15

Skal man stadigvæk have det på? - Aldrig i livet har jeg nogensinde klistret sådan noget på min lak, hverken før eller efter EU nummerpladerne, men hver sin smag :-) God weekend til alle!

Junior
Junior Apr 10 '15

Inden jeg fik ny bil på EU-plader, havde jeg bare et DK klistermærke i bagruden. Ville aldrig sætte det på lakken, uanset hvad.

Klaus_
Klaus_ Apr 10 '15

Det der er (formentlig) heller ikke godkendt til brug i alle lande. Der er nogle regler der siger det skal være hvid baggrund (og ovalt, som dette dog også er). 

Jeg har forsøgt at fravælge EU plader på min Tesla da jeg synes det er pænere uden (og egentlig ikke synes de skal bestemme mængden af kanel i den ene snegl jeg spiser 1-2 gange i kvartalet, eller at jeg skal trykke cookie-advarsler væk fra samtlige hjemmesider jeg besøger), så min plan er derfor bare at klistre et DK skilt på indersiden af bagruden, til de ture i udlandet hvor det virker nødvendigt.

Maho
Maho Apr 10 '15

- OG hvad så hvis man ikke har et DK skilt på bilen, tror det er en skrøne at det skulle være lovpligtigt, kan slet ikke se formålet..... Er det for at politiet kan se det? Det kan de vel på anden måde, eller kan jeg bare sætte et "B" på og påstå jeg er fra Belgien .-)?

Mwn
Mwn Apr 10 '15

Jeg har ikke en EU-plade og heller ikke noget dk skilt. Jeg kan ikke sige om det er lovligt, men jeg er aldrig blevet stoppet uanset hvor mange ture jeg har taget rundt i Europa.

Klaus_
Klaus_ Apr 10 '15

Jeg læste engang på et andet forum, at tyskerne stod ved grænsen og delte klistermærke-skilte ud. Og ved udkørslen af Tyskland, stod de og delte bøder á €25 ud, til dem der ikke havde skilt på....

Men det er så også det eneste jeg har hørt om, så risikoen er nok minimal :)

Bjarni
Bjarni Apr 10 '15

Det er lovpligtigt at have DK-skilt med hvid baggrund bag på bilen i udlandet. Størrelse på skiltet og bogstaver er også lovbestemt. Skriften skal være sort. I EU-lande kan man dog bruge EU-nummerplade i stedet.
Med andre ord opfylder det der DK-skilt ikke kravene og man kan derfor ligeså godt køre uden.

Maho
Maho Apr 10 '15

sjov regel, men der er jo også holdninger til hvor krum en agurk må være, så noget får vi da for vores EU penge :-)

tusla
tusla Apr 10 '15

Jeg er ret sikker på det er en regel fra før EU's tid

Maho
Maho Apr 10 '15
Jeg tror stadigvæk det er en and :-) he he