@Michael, Der bygges hele dagen, men det betyder jo ikke, at et par stykker kan "stikker af" 20 min, og teste lidt.
@Michael, Der bygges hele dagen, men det betyder jo ikke, at et par stykker kan "stikker af" 20 min, og teste lidt.
Jo jo, jeg har skam lært at der skal trampes til. Tror mig hvis jeg trykker hårdere ryger pedalen igennem bunden. :)
Testede til gengæld top hastighed i dag. Varm bil med ca 55% strøm. Fik den op på 230 km/t. Fra 200-230 tog det ca. 1 sekund pr. km/t. altså 30 sek. Det synes jeg ikke er en bil med 700 HK værdig, men må teste en dag med lidt mere strøm på.
Få minutter efter var kapaciteten på 30% og tophastigheden var her kun 190 km/t
Claus - har du læst på Tesla motor club http://www.teslamotorsclub.com/...e-update-where-is-it og elforum.no http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=19502.420
Hurtig acceleration ved høje hastigheder er forbeholdt 85D, da udvekslingen på den bagerste motor på P85D gør at den ikke bidrager ved høje hastigheder ...
Hvis der ikke sker mere med hensyn til performance på P85D i forhold til 85D, så tror jeg de snart får rigtig svært ved at retfærdiggøre de ekstra 160.000
idag oplevede jeg manglede effekt ved en overhæling på motorvejen. Bagefter prøvede jeg igen og der var fint spark i. Det er således anden gang det sker. Ifølge Tesla skulle de have rettet det ved sidste software update.....men ak nej
idag oplevede jeg manglede effekt ved en overhæling på motorvejen. Bagefter prøvede jeg igen og der var fint spark i. Det er således anden gang det sker. Ifølge Tesla skulle de have rettet det ved sidste software update.....men ak nej
Er nu opdateret til en version .213, hvor jeg skulle have alt min effekt i P85D,
Alligevel kunne jeg ved 10 accelerationer i aftes ikke opnå bedre tider end:
4,3 - 5,0 - 4,5 - 4,4 - 4,0 - 4,1
Jeg har desuden 2 dage i træk, ved forsøg på at opnå 250 km/t oplevet, at når den rammer 230 km/t, kommer der en gul punkteret linje i speedometeret ved ca. 240 kw.
Hvilket betyder at bilen begrænser effekten voldsomt.
Så bilen holder hverken de lovede 0-100 tider samt de 250 km/t på toppen.
What to do? Tesla lytter IKKE!
@Lysmanden - Jeg kommer fra Randers
@Claus - Det er skidt.
Jeg ved godt det er besværligt, men har du prøvet at skifte dine 22" ud med dine 19" for at se om det har nogen effekt på tiderne og toppen? Jeg tænker at det er meget godt at prøve, så du har det med i den videre dialog med Tesla. Er det stadig en Vboks du bruger til at måle tiderne?
Jeg synes du skal skrive til Brooks fra Dragtimes.com info@dragtimes.com og fortælle om dine målinger. Han indsamler alle typer af målinger. Det kan være han har noget input. Måske kan det også hjælpe hvis performance problemerne bliver mere synlige over på den anden side af dammen.
Nu så jeg lige at Bilmagasinet har samlet min video op af min bil da den rev tandremmen over på dyno'en http://bilmagasinet.dk/article/193764-dansk-tesla-p85d-smadrer-dyno - her skriver de glade at den har 700 hk og 0-100 tid på 3,4.
Du kan jo eventuelt skrive til Christian Thestrup og fortælle at de oplysninger vist er forskellige fra bil til bil. Alle dynomålinger viser ca. 430 HK. P85D er tydeligvis en interessant bil for Bilmagasinet.
Min kørte uden problemer 250 km/t på dyno'en, men det er selvfølgelig også betydeligt lettere, da der ikke er vindmodstand
@P85DK
Tak for dit input.
Ja det er stadig Vboks jeg bruger til testene. Var min plan at skrift til org. 19" indtil Tesla, så fortalte at jeg ikke kunne forvente at opnå de lovede tider med 19" men kun med deres originale 21". Underligt for et argument der ikke har været nævnt tidligere fra Tesla´s side.
2 dage senere kan man så ikke bestille en P85D med 19" længere.
@Claus
Ja, jeg så godt at du skrev at Tesla kun mener at det 21" original fælge som er det rigtige for at opnå tiderne. Jeg ville nu alligevel prøve med standard 19" - det er jo det den er solgt med.
Henter du data via linkmytesla.com? Hvis ja, hvordan er tiderne så der kontra dem du får med vboks. Jeg vil stadig mene at vboks er mere nøjagtig, da tesla kun henter data hver 250ms og hastigheden ikke sendes med decimaler, så der er kan være en betydelig usikkerhed der, når man forsøger at måle 0-100 på 3,3 sek. Der var en på teslamotorsclub.com der skrev at han havde lavet en tid på 2,9 men det viste sig ret hurtigt at data var mangelfuld pga ovenstående faktorer.
@P85D
Er først lige blev tilmeldt linkmytesla nu. Synes dog ikke, at jeg kan finde hvor jeg kan se min 0-100 tider?
@Claus
Når du er inde på en tur, så har du et menupunkt i bunden der hedder 'mere'. Klik på den og du kan se forskellige tider
@Claus
Tog lige en hurtig tur med 107 km på batteriet og der gav Teslas data tider på 4.14 - 4.23
he he jeg har tider på 4,02 på min P85 :)
@Claus
Jeg tog et par 'runs' med 100% og 90% på batteriet, A/C slukket, Originale 21" Tesla fælge, 16 grader og tør, lige og flad vej. Bedste resultat målt med data fra Tesla blev 3,48 s og så et par stykker på 3,52 - 3,6. Så den er der ikke helt. Det er helt klart i starten at det mangler. WOW er der ikke og uanset hvad tiderne er, så er det på de første timestamps at forskellen er, derefter er forskellen mellem tiderne konstant.
Ved 100% bliver der skudt ca. 415kW ind, mens det falder til ca. 405kW ved 90%, men de hurtigste tider var ved 90% batteri
@P85DK
Jeg har nedenfor opdateret skemaet med 0-60 km/t tider.
Underligt nok ligger de super konstante mellem 1,8 og 2,0 sek.
Underligt fordi det burde være der at bilen pga. forhold vil have svært ved at få vejgreb og traction control ville kunne drosle bilen ned.
Nedfor ses min målinger foretaget i for et par dage siden. Nu vist med Max kW
(se tråden nedenfor, da indslaget blev for stort til det kunne vises herinde)
Med ca 90% har jeg en max ydelse på 395-400 kW
Jeg har nu midlertidigt skriftet tilbage til org. 19" for at teste på dem, så må vi se hvordan det går.
Var træt af, at Tesla frasagde sig alt ansvar, når man ikke kørte på org. fælge (kan til dels godt forstå dem) Men nu er der ingen undskyldninger :)
Men hold da kæft et godt redskab vi har fået os med "linkmytesla". Nu kan Tesla ikke vare drosle bilen ned uden vi selv konstatere det.
Er der andre, som ikke mener de mangler WOW effekten, som kan bilen til at levere nogle højere MAX ydelser?
@Claus
Fint med yderligere data. Enig i at det ser underligt ud med 0-60 tiderne eller måske rettere 60 - 100 tiderne. Kan fortælle at min hurtigste målte tid med Tesla data er 0-60 på 1,608s og 0-100 på 3,486s og 40-100 2,6s. Jeg har 3 målinger fra den samme tur hvor 40-100 tiderne kun er adskildt af 0,005 s.
Min datter på 11 kan rangordne tiderne på mavefornemmelsen før vi ser tiderne og konstaterer tørt efter 3,5s 0-100: Nope far, den er der ikke endnu!
Rigtig god idé med at få nogle data fra de P85D ejere som oplever at bilen har den umph som den skal have.