Loading...
dk

Ny software update tilgængelig | Tesla Forum

Andersen
Andersen Apr 15 '15

Jeg oplever det samme som Gustavfar1:  "Jeg bliver ved med at få en notifikation på den store skærm hvor der står et ettal og et udråbstegn på. Det ses når jeg sætter mig ind i bilen og forsvinder ofte inden jeg kan nå at trykke på symbolet. Jeg har en formodning om at det er en softwareopdatering. Hvis jeg når at berøre symbolet forsvinder det blot"   ?  samtidig kan jeg p.t. ikke forbinde til wifi men kun 3G

KS
KS Apr 15 '15

@Supergaard - har læst på det amerikanske forum at flere oplever det på en "classic" TMS med den nye firmware

@Andersen: har du fået .153 versionen af 6.3 (2.4.153) - jeg oplevede samme på den første version af 6.2, men den er væk på den seneste. Fejlen siger "Software upgrade required - Contact Tesla service" - og er en bug i 6.2

Forummets indlæg er redigeret af KS Apr 15 '15
Andersen
Andersen Apr 15 '15

@Ken - jeg har fået 2.4.124 versionen af 6.2 -  håber på, at det er 153 versionen, der er på vej..  - der kommer ikke nogen fejlmelding - præcis som Gustavsfar1 oplever det.

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 15 '15

Der er forlydener på det norske og amerikanske forum om at 153 versionen vil give en væsentligt forøget 0-100 km/t acceleration til S85. Der er nævnt op til 0,7 sek. Jeg har dog ikke kunne finde nogen steder hvor det bekræftes.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 15 '15
Lyngedrengen
Lyngedrengen Apr 15 '15

Citat fra Gustavsfar1

Jeg bliver ved med at få en notifikation på den store skærm hvor der står et ettal og et udråbstegn på. Det ses når jeg sætter mig ind i bilen og forsvinder ofte inden jeg kan nå at trykke på symbolet. Jeg har en formodning om at det er en softwareopdatering. Hvis jeg når at berøre symbolet forsvinder det blot. Det er sket nogle gange nu. Hvad gør jeg forkert?</p>

Hej Gustavsfar1

Er du sikker på det ikke er den "almindelige" orientering om, at der er en advarsel eller besked, som f.eks., at der er en sikkerhedssele, der ikke er sat i? Det er hurtig at teste :-)

VH
Jan 

Lyngedrengen
Lyngedrengen Apr 15 '15

Hej

Jeg fik bilen leveret med version 6.2.124, men fik i sidste uge version 6.2.153 OTA. Jeg har ikke oplevet nogle forskelle, men har ganske vist heller ikke gået det detaljeret igennem.

Den eneste fejl jeg har oplevet hidtil har været en pop-up med, at "Driver Assist features unavailable - contact Tesla Service" - forsvinder altid efter jeg har startet bilen igen. Det har x.x.153 ikke afhjulpet. Tror jeg har oplevet det 6 gange i løbet af de 14 dage, der er gået siden jeg fik den.

VH
Jan

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 15 '15

Nej det er jeg ikke sikker på, men jeg kan se den gennem bilruden udefra og inden jeg kan nå at trykke på symbolet forsvinder det. Jeg kan ærligt talt ikke huske hvordan symbolet for opdatering ser ud da jeg kun har set det en gang da den gik fra 6.1 til 6.2.

Er du ellers tilfreds med bilen?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 15 '15
Andersen
Andersen Apr 15 '15

@Lyngedrengen - den har jeg også fået en gang og kontaktede Tesla Service - fik beskeden, at det kunne være skidt på p-sensor eller måske sæbe rester i kanten, hvis den lige var blevet vasket. Prøv at vaske/skylle sensorene.     Spændende med gisninger i det norske forum - 0,7 sek. hurtigere, så er vi nede på 4,9 (bruger det ikke, men det lyder godt :)

Lyngedrengen
Lyngedrengen Apr 15 '15

Super tilfreds med bilen - fantastisk køreoplevelse! Kollegaerne står i kø for at få en prøvetur. Selv min voldsom inkarnerede ICE chef er voldsom imponeret og overvejer nu selv een... :-)

Hmm, ja det lyder selvfølgelig lidt mystisk når du kan se den inden du sætter dig ind i bilen. Jeg har jævnligt fået det tegn du beskriver, men det har været i forbindelse med en dør der er blevet åbnet inden vi holdt helt stille eller een af ungerne har taget selen af inden vi er stoppet.

Jeg husker ikke helt om der var et specifikt tegn for, at der var en SW opdatering. Den poppede op med et vindue, hvor jeg havde mulighed for at schedulere opdateringen og det vindue kunne jeg tilgå igen via et ur symbol allerøverst på skærmen til højre for Tesla logoet.

Citat fra Gustavsfar1

Nej det er jeg ikke sikker på, men jeg kan se den gennem bilruden udefra og inden jeg kan nå at trykke på symbolet forsvinder det. Jeg kan ærligt talt ikke huske hvordan symbolet for opdatering ser ud da jeg kun har set det en gang da den gik fra 6.1 til 6.2.

Er du ellers tilfreds med bilen?

Lyngedrengen
Lyngedrengen Apr 15 '15

Citat fra Andersen

@Lyngedrengen - den har jeg også fået en gang og kontaktede Tesla Service - fik beskeden, at det kunne være skidt på p-sensor eller måske sæbe rester i kanten, hvis den lige var blevet vasket. Prøv at vaske/skylle sensorene.     Spændende med gisninger i det norske forum - 0,7 sek. hurtigere, så er vi nede på 4,9 (bruger det ikke, men det lyder godt :)

Hej Andersen

Tak for tippet - det prøver jeg lige. Blot pudsigt, at det konsekvent forsvinder igen ved en "sluk/start" af bil.

Spændende med den (rygtede) forbedrede acceleration - men det er relateret til version 6.3, ikke?

VH
Jan 

Lyngedrengen
Lyngedrengen Apr 15 '15

Hov i øvrigt - een ting har jeg da bemærket ved opgradering til 6.2.153 (troede blot jeg havde overset funktionaliteten først). Jeg har nu mulighed for at vælge mellem Normal og Sport for acceleration. Har nu ikke kastet mig ud i div målinger på forskelle. Jeg har en 85D :-)

Klaus_
Klaus_ Apr 15 '15

Det kunne være dejligt at sige "0-100 på under 5 sek" til S85'eren, så jeg håber rygtet har noget på sig :)

RobertJ
RobertJ Apr 15 '15

Har opdateret til 6.2 på min '13 P85. jeg kan bekræfte GPS positionering er off med 50-100m.

Den nye route beregner er dog rimelig fix.

Lyngedrengen
Lyngedrengen Apr 15 '15

Hej Kristian

Super, tak for linket. Det er jo fantastisk, at de lige kapper næsten 3/4 sek af 0-100 tiden :-)

VH
Jan

Citat fra Kristian70k

http://www.teslamotorsclub.com/showwiki.php?title=Model+S+software+firmware+changelog

egernmus
egernmus Apr 15 '15

Ja, det er fantastisk  .. .hvis man har købt en S85D med de gamle specs :) Men knap så fantastisk, hvis man har en P85 eller P85+, hvor vi kun fik frataget en smule accelleration for nogle år siden iflg. TMC, lidt højere ridehøjde på low (da funktionen kom tilbage efter LAAANG tids tagen væk.. Jeg har i hvert fald ikke set nogen performance opgradering endnu på min.

Til gengæld vil jeg tro, at det S85D kan levere 0-60 mph med, så så røg gensalgsværdien på min P85+ lige 150.000 længere ned by "the touch of a button".

(<spekulation> af den Teslamedarbejder, som ved en fejl kom til at frigive hans udviklingsversion til S85D i stedet for den ledelsen havde aftalt til P85D .. PIS :) </spekulation> .. vil simpelthen være grineren hvis det var en fejl)

/Ulrik

Forummets indlæg er redigeret af egernmus Apr 15 '15
P85DK
P85DK Apr 15 '15

@egernmus - tænkte det samme mhs til P85+ genslagsværdi - men det gør også ekstra prisen på ca. 160.000 på en P85D lidt hårdere at sluge, når det reelt kun er 1,3 sek og et P på bagsmækken man får ekstra ...

Kristian70k
Kristian70k Apr 15 '15

he he P85DK.. hvis du kigger på forskellen mellem alle modellerne så er det jo mange penge for få sekunder.. Jeg har selv en P85, prøvede en P85D i insane mode med fin batteri stand.. super fornemmelse.. vi tog endda lidt drag race, jeg kunne ikke følge med.. men blev slet ikke 200.000 kr. sat.. (lidt ordspil :)) så fik jeg en låner i tirsdags.. en S60.. super bil igen.. den har efter min mening hurtighed, og pris som er super.. det der ikke  dur i den (for mit vedkommende er rækkevidden) så min konklusion må være at best buy stadigvæk er S85... uden D simpelthen fordi den er mega effektiv, og har muskler de få gange man skal bruge den.. den eneste dagligdags bil der kan give den hjul er en større tesla.. gensalg eller ikke gensalg.. jeg er sku ligeglad :) beholder den forevigt :)

Karl
Karl Apr 15 '15
Hmm. Kunne vi ikke få de gamle p85 justeret op på 470 som på p85d's bagende.
Kristian70k
Kristian70k Apr 15 '15

:) bruger det sku ikke så meget.. men jo det ville da give lidt mere brændt gummi.. (synes ikke den har så let ved at stå fast med alle de hyppere på de bagereste)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »