Loading...
dk

Ny funktion i 85D -- Sport mode. Kan det bekræftes.... | Tesla Forum

Torben_E
Torben_E Apr 10 '15

Fald over dette friske link på Teslamotorclub.com

Torben_E

Teslasse
Teslasse Apr 10 '15
KAN IKKE VENTE TIL DEN KOMMMMER....
ias
ias Apr 10 '15

Bekræftet. :)

Glæder mig til jeg skal ud og trille i aften. :)

Forummets indlæg er redigeret af ias Apr 10 '15
Andersen
Andersen Apr 10 '15
Kommer denne funktion kun til 85D ? Nogen der har erfaringer med 6.2 (2.4.153) opdatering på en S85 (385hk) ?
Larsen
Larsen Apr 10 '15
Andersen. Den er ikke på en alm. S85 med 385 hk
Andersen
Andersen Apr 10 '15
ØV - men tak.. Får vi lov, at beholde 385hk eller bliver det 367 hk som den nye ?
Nogen der har kendskab til dette. Vh.Søren
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 10 '15

Ved vi reelt om vi har 385 hk eller 367hk os med S 85 med autopilot? Ikke at det gør mig noget men er faktisk i tvivl...

FLK
FLK Apr 10 '15

@Andersen: Jeg har bestilt en S85 med 385hk som står til levering i slutningen af maj. Jeg har spurgt Tesla hvad jeg får og venter på at enten Anna eller Peter vender tilbage. Ydelsen kan også have betydning for forsikringspræmien (selvom differencen mellem 367hk og 385hk ikke betyder alverden)...

JesperM
JesperM Apr 10 '15
Jeg har spurgt Anna om det samme i dag. Hun nævnte at det var 2. gang de havde fået det spørgsmål. Hun regnede egentligt med at kunne vende tilbage i dag men jeg hørte ikke noget.
Forventer da at modtage en bil med 385hk...
Andersen
Andersen Apr 10 '15
Jeg har selv lige tjekket på manualen under spec. Og kan se, en S85 skulle yde 285 kw (base)? svare hvis til ca. 387 hk men om den yder det, bliver da spændende, at høre FLK. Har taget et billede, så jeg Kan sammenligne tallene, hvis vi også får en ny 6.2 version. (Tallene for 85D er også oplyst under spec. 145 kw pr. Motor)
Klaus_
Klaus_ Apr 10 '15

Jeg synes det ligner en teknisk fejl, den måde det står på her:

http://www.teslamotors.com/da_DK/models#battery-options

For S85 står der:

1. 367 hk
  2. 385 hk ydeevne

Den kan jo ikke have både 367 og 375 hk.

Det står også lidt kryptisk for 70D og 85D.
FLK
FLK Apr 10 '15

@Andersen: Det kan jo være at 385hk er teoretisk og 367hk er faktisk/realistisk. 0-100km/t står stadig til 5,6 sek, så om det er 367hk eller 385hk betyder ikke noget for mig. Jeg synes bare det er interessant ift. forsikring da præmien lader til at blive udregnet ud fra ydelsen. Tryg ville have lidt mere for at forsikre S85 end 85D, som da jeg snakkede med dem var opgivet til 380hk. Mon 85D ejerne risikerer at få en præmiestigning når nu de får 428hk via en software update?

Andersen
Andersen Apr 10 '15
Der er noget helt galt.. Jeg tror de ændre på det pt., sådan stod det ikke i går. Jeg tror en S85 ender med at få 385 HK igen - så er der heller ikke nogen der bliver skuffet (og klager)
Andersen
Andersen Apr 10 '15
Du har ret FLK. Et eller andet sted må forsikringsselskaberne jo have en grænse. Kontakter min, hvis ydelsen sættes ned - og selvfølgelig også, hvis den sættes op.................
FLK
FLK Apr 10 '15

@MatthiasHR: Ja, ud fra http://www.teslamotors.com/da_DK/models#battery-options kan det godt se ud til at det er samme motorer der ligger i 70D og 85D. Hvis de yder 522hk. i peak (mod max. 385hk for S85 motoren) og forsikringsselskaberne beslutter sig for at sætte præmien efter peak ydelsen, så kan der da blive en dyr fornøjelse at forsikre en 70D også...

Hookmaker
Hookmaker Apr 10 '15
Jeg tror ikke tesla ligger inde med 4 forskellige motorer. Den store motor der ligger i S85 er garanteret den samme som P motoren og også P85D bagmotoren, - måske er inverteren i P kraftigere, men motoreffekten er styret af softwaren via en ESC ( Electronic speed controller). Den kan bygges med instant eller "soft" start + et hav af andre features.
FLK
FLK Apr 10 '15

@Hookmaker: Det lyder meget sandsynligt (og fornuftigt kun at have to motortyper). Undrer mig bare over at Tesla i så fald har valgt at begrænse den til lige netop 367hk. 385hk lå da fint nogenlunde midt mellem 334 hk. i 70D og 428hk i 85D...

Andersen
Andersen Apr 10 '15
I manualen står der base 285 kw = 385 HK. Og ydelse 350 kw = 476 hk. Hvilket jo svarer til bagmotor på en P85D. Bekræfter hookmaker's teori og der må være fejl i spec. På hjemmesiden?
Klaus_
Klaus_ Apr 10 '15

Sådan som jeg skriver det længere oppe, har det stået på hjemmesiden lige siden den kom online igen forleden, efter 70D lanceringen. Det ser bare mystisk ud.

Citat fra Andersen Der er noget helt galt.. Jeg tror de ændre på det pt., sådan stod det ikke i går. Jeg tror en S85 ender med at få 385 HK igen - så er der heller ikke nogen der bliver skuffet (og klager)
Andersen
Andersen Apr 10 '15
Ja beklager Klaus, det sikkert stået sådan siden 70D kom. I går så jeg under "bestil" og der står ikke noget om ydeevne - kun ved P85D, hvilket egentlig også gør det lidt svært sammenlignelig... Vi får se....
Sider: 1 2 »