Fald over dette friske link på Teslamotorclub.com
Torben_E
Bekræftet. :)
Glæder mig til jeg skal ud og trille i aften. :)

Ved vi reelt om vi har 385 hk eller 367hk os med S 85 med autopilot? Ikke at det gør mig noget men er faktisk i tvivl...
@Andersen: Jeg har bestilt en S85 med 385hk som står til levering i slutningen af maj. Jeg har spurgt Tesla hvad jeg får og venter på at enten Anna eller Peter vender tilbage. Ydelsen kan også have betydning for forsikringspræmien (selvom differencen mellem 367hk og 385hk ikke betyder alverden)...
Jeg synes det ligner en teknisk fejl, den måde det står på her:
http://www.teslamotors.com/da_DK/models#battery-options
For S85 står der:
@Andersen: Det kan jo være at 385hk er teoretisk og 367hk er faktisk/realistisk. 0-100km/t står stadig til 5,6 sek, så om det er 367hk eller 385hk betyder ikke noget for mig. Jeg synes bare det er interessant ift. forsikring da præmien lader til at blive udregnet ud fra ydelsen. Tryg ville have lidt mere for at forsikre S85 end 85D, som da jeg snakkede med dem var opgivet til 380hk. Mon 85D ejerne risikerer at få en præmiestigning når nu de får 428hk via en software update?
@MatthiasHR: Ja, ud fra http://www.teslamotors.com/da_DK/models#battery-options kan det godt se ud til at det er samme motorer der ligger i 70D og 85D. Hvis de yder 522hk. i peak (mod max. 385hk for S85 motoren) og forsikringsselskaberne beslutter sig for at sætte præmien efter peak ydelsen, så kan der da blive en dyr fornøjelse at forsikre en 70D også...
@Hookmaker: Det lyder meget sandsynligt (og fornuftigt kun at have to motortyper). Undrer mig bare over at Tesla i så fald har valgt at begrænse den til lige netop 367hk. 385hk lå da fint nogenlunde midt mellem 334 hk. i 70D og 428hk i 85D...
Sådan som jeg skriver det længere oppe, har det stået på hjemmesiden lige siden den kom online igen forleden, efter 70D lanceringen. Det ser bare mystisk ud.
Der er noget helt galt.. Jeg tror de ændre på det pt., sådan stod det ikke i går. Jeg tror en S85 ender med at få 385 HK igen - så er der heller ikke nogen der bliver skuffet (og klager)