Loading...
dk

Spørgsmålom lys og fartpilot. | Tesla Forum

Sthing
Sthing Apr 12 '15

Hej.

Jeg kan ikke rigtig blive klog på lys og fartpilot i Model S.

Jeg er med på at "trafikbevidst fartpilot" er en del af autopilot-pakken - men er der stadig almindelig "dum" fartpilot hvis autopilotpakken ikke tilkøbes?

Med hensyn til lys:
Der er som standard LED-kørelys (til om dagen) og automatiske xenon forlygter, korrekt?
Er der altid tågebaglygter?
Ved tilkøb af premium-pakken fås "Tåge- og kurvelys" - men hvad er det helt præcist? Er det tåge-forlygter (LED? Halogen?) og sideværts styring af zenon-lygterne i kurver?

/Søren Thing

JesperM
JesperM Apr 22 '15
Hej alle
Nogen der har et bud på Sthing's spørgsmål? Jeg spekulerer nemlig på det samme.
Har bekræftet en S85D i sidste uge. Kan vist nå at tilføje lidt i morgen men kunne godt bruge lidt input.
Jeg prioriterede at droppe den gamle tech pakke og få Dual motor.
Nu er jeg i tvivl om det er dumt ikke at vælge premium pakken, mest på grund af tåge/kurve/LED positionslys over tågelygten og motoriseret bagklap? Mere vil jo have mere ;-)
Så funderer på:
Er positionslys striben ved tågelygten med når man ikke har tågelygten pakken?
Kan man efter montere tåge/kurvelys?
Kan man eftermontere motordrev til bagklappen?
Læder på instrumentbordet i premium er det både over og under instrumentbordet?

Bliver det for besværligt og skal man blot æde merprisen på 24k og få de andre småting med?

Mange spørgsmål, håber i vil hjælpe med lidt facts og synspunkter.
tusla
tusla Apr 22 '15

Jeg vil ikke turde svare på dine spørgsmål ud fra hvad jeg har læst og set på nettet (og har ikke fået leveret vores bestilte TMS endnu). Så min anbefaling vil være at tage fat på en af Tesla's sælgere i morgen enten på mail eller på telefon.

Jeg har dog personligt ændret vores bestilling et par gange efter vi havde bekræftet bestillingen, men om det stadig kan nås afhænger af hvornår bilen går i produktion.

FrederikC
FrederikC Apr 23 '15
Jeg vil godt besvare denne:
Ja du får fartpilot ligemeget ondt vælger autopilot eller ej. Autopilot er kun software. Vedr lys så er tåge baglys lovpligtigt så een får du altid. Kurve lys er side-dreje-lys dvs der tænder en lampe der lys i kørselsretningen når du drejer. Selve Xenon lygterne sidder bum stille. Og ja Xenon og led kørelys er standard (alt sammen i hovedlygten).
FrederikC
FrederikC Apr 23 '15
Intet af det, hverken tågelys eller bagklap kan du selv eftermontere.
Sthing
Sthing Apr 23 '15
Tak for svarene Frederik. Super. Så vidt jeg lige kan se er der et ubesvaret spørgsmål tilbage: Hvad er det ekstra tågelys man får med i premiumpakken?
Teammortensen
Teammortensen Apr 23 '15

Citat fra Sthing Tak for svarene Frederik. Super. Så vidt jeg lige kan se er der et ubesvaret spørgsmål tilbage: Hvad er det ekstra tågelys man får med i premiumpakken?

Så vidt jeg er orienteret så er det tågelygter foran,- som ikke er med standard. Kurvelys og tågeforlygter deler iøvrigt vist samme "hus". Jeg har ikke selv tågelygter foran på min P85er, men kurvelys,- som jeg først troede var tågelygter... Mvh. Thomas  

FrederikC
FrederikC Apr 23 '15
Korrekt @teammortensen