Loading...
dk

Batterikapacitet P85D hvordan forklares den her? | Tesla Forum

HRH
HRH Apr 13 '15
Jeg har nu haft min P85D i et par uger, og i Lørdags startede jeg på en tur som vist på billedet.
Jeg mener, der burde være 85KW ibatteriet, men det ser da ud til at være næsten tomt ved hjemkomsten.
Er der nogen af jer, der har en god forklaring.
Mwn
Mwn Apr 13 '15
Var bilen ladet til 100%? Hvis den var ladet til 80% så er der 68 kWh til rådighed (cirka) og så passer dit billede perfekt.
Forummets indlæg er redigeret af Mwn Apr 13 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 13 '15

Ja som mw siger så passer det meget godt med en 90% ladning.

Læs evt. mere her:

www.http://teslaforum.dk/forum/topic/batterikapacitet.

90% minus de 8% som antageligt er tilbage giver 82% ganget med ca. 0,8 kWh giver 65,6 kWh. Der mangler et par kWh op til de 67,3 kWh men det er med størst sandsynlighed vampire drain, opvarmning eller andet.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 13 '15
Hookmaker
Hookmaker Apr 13 '15
Det passer meget godt, du har ca 8-10 kWh tilbage svarende til de 39 km ned til 0. Så kan du køre yderligere 10-20 km og så rammer den 79-80 kWh, herefter stopper bilen, du har ikke rådighed over de sidste 5-6 kWh .
HRH
HRH Apr 13 '15
@ MW. Bilen var ladet til 100%
Mwn
Mwn Apr 13 '15

Ja, Hookmaker har ret, det passer med at der er ca. 80 kWh til rådighed i bilen. Var det mest motorvejskørsel?

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 13 '15

Men hvis den flinke mand i en rød multi coat som jeg mødte den anden dag på SuC i Middelfart taler sandt (og det tror jeg da bestemt at han gør) så har man alle de 85 kWh til rådighed. De sidste 5-6 kWh ligger blot under 0 km.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 13 '15
HRH
HRH Apr 14 '15
@MW. Ja, det var næsten udelukkende motorvejskørsel, fartgrænse +5 km. En fornøjelse iøvrigt med fartpilot. Det bliver spændende, når fartpiloten bliver helt udbygget.
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 14 '15

@HRH

Er strækningen kørt på en gang? Hvis jeg regner rigtig så mangler der 6 kWh. Har du forvarmet bilen inden kørsel?

Hookmaker
Hookmaker Apr 14 '15

@Gustavsfar1, NIX - der er mange der snakker, men det er et faktum fra Teslamotosclub at Tesla har reserveret mellem 5 og 6KWh, det er battery protection. Dem har du IKKE adgang til.

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 14 '15
Jeg ved det jo reelt ikke da jeg ikke selv har prøvet det men hvordan forklares det så at man eftersigende er i stand til at køre 45 km på motorvej med 80-90 km/t når der står 0 km på tælleren?
Raymond
Raymond Apr 14 '15

Gustavfar1: Både Hookmaker og jeg har prøvet fra fuld 100% opladning til under 0% - jeg har har aldrig været over 78kWh samlet. Mange har prøvet og er kommet til samme resultat.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Apr 14 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 14 '15

Som sagt så ved jeg kun hvad jeg er blevet fortalt. Ladede selv 79 kWh den anden dag på SuC. fra 0-100%. Det vil i min tilfælde betyde at jeg max. kan køre ca. 5 km efter 0 km er det korrekt?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 14 '15
Hookmaker
Hookmaker Apr 14 '15

@Gustavsfar1, hvis du har ladet 79 kWh på så er du nok så nær det absolutte cut off som du kan være. Dog er der den lille forskel på ladet op med  og KØRT 79,0 Kwh af på tælleren (som er den der faktisk er mest reel). førstnævnte kan lade andet ind som du ikke kan bruge, VPdrain m.m.

Men hvis du når du når 0 km har kørt 79,0 kWh af på tælleren, så ville jeg ikke køre meget mere - for så er du tæt på. (Vi ved dog ikke reelt om Tesla har releaset et par kWh siden den oprindelige beregning blev lavet). Og jeg ville snige mig afsted, - hvor de 45 km med motorvejshastighed kommer fra ved jeg ikke, men det er overhovedet ikke sandt.  

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 14 '15

Nej det mente jeg heller ikke umiddelbart at det var. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor han skulle udtale sig om det hvis det ikke var sandt men sådan er der jo så meget....

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 14 '15

Nej det mente jeg heller ikke umiddelbart at det var. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor han skulle udtale sig om det hvis det ikke var sandt men sådan er der jo så meget....

Andersen
Andersen Apr 14 '15

Betyder det så også, at der kun er ca. 55 kw i en S60 og måske ca. 65 kw til rådighed i en 70D. Eller har jeg ret i, at S60 har fuld råderet over alle 60kw.  I så fald er det vel lidt forvirrende oplysninger, hvis man som jeg troede, at batteriet i en S85 var 25 kw større end i en S60. ???

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 14 '15

Ifølge SQLCHP som har en S60 så har han alle 60 Kwh til rådighed, da han kan fylde 54 kWh på ved en 90% opladning.

SQLCPH
SQLCPH Apr 14 '15

Jeg har en S60 ja og som Gustavsfar skriver så har jeg for nylig tanket op fra 1% til 91% og tælleren stod på 54 kWh ladet. Jeg ville rigtig gerne gøre testen igen snart og så lade helt op fra 0% til 100%.

Comeback har også en S60 og har helt sikkert masser af tal fra hans opladninger,

Men jo det tyder på at vi med S60 kan disponere over alle 60 kWh hvilket kunne indikere at batteriet er større end 60 kWh (måske 16/14 * 85 kWh = 74 kWh som der går rygter om at er S60 batteriet).

Det virker besynderligt at der er forskel på hvor meget 60 hhv 85 har til rådighed - det burde være %-vis ens.

Det kan jo også bare være så simpelt som at S85 har nogle kWh liggende under 0% og S60 har det hele over.

I må ud og køre bilerne helt tomme til de står stille ;-)

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 14 '15

Ja det må vi vel... :-) 

Sider: 1 2 »