Loading...
en

Indfarvede paneler

JP
JP Apr 15 '15

Kære forum

Jeg vil have de sorte plastic paneler i bunden af bilen farvet i bilens farve (hvid multicoat). Som på vedhæftede billede... Er der nogle som har erfaring med det? Folie - duer det til de små ruflede paneler? Lakering - er det let nok og hvem kan gøre det? Bor i Midtjylland. Håber i kan hjælpe med råd eller en kontakt adresse.

The Forum post is edited by JP Apr 15 '15
JL
JL Apr 15 '15

Jeg er også interesseret - jeg har en perlemorshvid og ville også rigtig gerne af med de sorte paneler. Bilen på billedet er StigO fra Tesla Motors Club og de er lakerede. Jeg har talt med RTT i Søborg om at få folie på mine - det kan nok godt lade sig gøre, men de bliver nødt til at forbehandle panelerne for at folien kan hæfte ordentligt. Sådan som jeg forstod det, så skal de dække det meste af bilen af for at gøre det. Derudover findes der ikke en folie der matcher lakken. 

Hvis de skal lakeres, så skal panelerne afmonteres - der er en tråd på Tesla Motors Club, som du måske har set, hvor processen er vist. 

Men jeg er som sagt med på en lytter, da jeg også ville være interesseret i af komme af med de sorte paneler.

/Jacob

The Forum post is edited by JL Apr 15 '15
FrederikC
FrederikC Apr 15 '15
Det er præcis det jeg har gjort på min med folie. Mangler dog det bagerste panel. Selve panelet er lidt gummiagtig og bør nok behandles på en måde hvis det skal holde evigt. Jeg havde panel og krom liste af.
Stuckmann
Stuckmann Apr 15 '15

som Autolaker må jeg jo sige at det er et stort arbejde at få dem indfarvet, da man ikke umiddel bart kan få maling til at hæfte på det plastik. så først skal der grundes med plastprimer og derefter en omgang Fylder der så skal slibes så de har en levn glat overflade uden gennemslibninger. og derefter skal maleren ramme farven som, hvis det er perle hvid, er en 3 lags farve og derfor ikke særlig nem at ramme. 

men det kan lade sig gøre og det skal helt sikkert ske på min egen når den lander :) 

JL
JL Apr 15 '15
@FrederikC: Ja, det lagde jeg godt mærke til - wrappede du også cromlisten? Stadig vildt imponeret over dit gør-det-selv wrap :-)

Stuckmann: Er det noget du kan/vil lave på andres (f.eks. min Tesla :-))? Hvad koster sådan noget hvis man finder en der vil lave det - slag på tasken?
Stuckmann
Stuckmann Apr 15 '15

JL: jeg har ikke muligheden for at lave det selv mere arbejder ikke selv med det mere.... men ville tro at det kan laves for 1500-2000kr. 

FrederikC
FrederikC Apr 15 '15
Ja krom listen er lavet Gunpowder som er lidt mørkere end resten af bilen.
JP
JP Apr 15 '15

Tak for gode input. Kan se at jeg ikke er den eneste der tænker indfarvning :-)Jeg skal helt sikkert have fundet en maler til det... @Frederik; er panelerne lette nok at afmontere? Virkelig flot arbejde du har lavet med din.

Lennart
Lennart Apr 16 '15

Ville det ikke bedre og billigere at gøre dette her? ser ret nemt ud

https://www.youtube.com/watch?v=rNY9Dx617N8

FrederikC
FrederikC Apr 16 '15
Citat fra JP

Tak for gode input. Kan se at jeg ikke er den eneste der tænker indfarvning :-)Jeg skal helt sikkert have fundet en maler til det... @Frederik; er panelerne lette nok at afmontere? Virkelig flot arbejde du har lavet med din.

De er et helvede at få af - Først skal panelt som sidder inde i bilen af, så sidder yderpanelet med 7 skruer og 5 clips, hvor nogle af skruerne skal tages med gaffelnøgle. Lad mig sige det sådan - man tager det ikke af for sjov. 

JP
JP Apr 30 '15

Jeg er stadig ikke lykkes med at finde den rette til opgaven. Foretrækker klart folie, da det kan skiftes/tages af igen. Spraywrap virker som en god ide, men kender ikke nogle som gør det. Jeg er ikke så bange for evt. farveforskel, da det kun er bunden af bilen. @Frederik; Sidder dit folie på siden stadig ok? Hvilken behandling gav du panelet inden du satte folien på?

Tommi
Tommi Apr 30 '15

Mht. film kan jeg varmt anbefale FREDSLUND FREELANCE tlf.: 4095 7210.

Morten Fredslund er imponerende dygtig til alt med film - herunder på biler! Det er ikke uden grund han fik 1.plads i både DM i bilindpakning og European Wrap Star Frankfurt i 2012.

Jeg har set mange af de biler han har indpakket, og man kan ikke se, at det ikke er lakering. Morten har i øvrigt pakket et par Tesla'er allerede.

Stuckmann
Stuckmann Jun 2 '15

JP jeg har fået lakket mine paneler samt underdele af kofangere her er lidt billeder

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 2 '15

Det ser godt ud. Hvem har udført det?

Stuckmann
Stuckmann Jun 2 '15

Køge Autolakering..... 

FrederikC
FrederikC Jun 2 '15

Der skulle ligge et værksted på kirstinehøj som maler for Tesla.

De malede min frontklap ifm. fejl fra fabrikken.

JP
JP Jun 2 '15

Jeg oprettede tråden for noget tid siden. Tak for alle de gode råd! Hentede i går bilen med perlemor hvid indfarvede paneler. Folie lavet af Fredslund Freelance som ovenfor skrevet. Flot udført stykke arbejde synes jeg.

The Forum post is edited by JP Jun 2 '15
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Jun 2 '15

Det står liiige i skabet...

Teammortensen
Teammortensen Jun 2 '15

Flot JP og Stuckmann! Hvad måtte I hver især betale for arbejdet?

Daduck
Daduck Jun 2 '15

@JP, den er smuk.

Pages: 1 2 »