Loading...
dk

Sensorer ved dæk | Tesla Forum

Tue
Tue Apr 30 '15

Som mange andre herinde har jeg hos Wheelsshop købt Rial lugano incl. dæk samt ”Dæk Tryk Sensor - kodet til valgte bilmærke”.

Sensorerne alene kostede 2.000,- men har ikke kunne parres til bilen, da Wheelsshop åbenbart monterer uoriginale sensorer.

Skriver til Wheelshop, som afviser at ombytte sensorer og skriver at jeg, ligesom de andre de har solgt til, skal forbi Tesla og få dem parret til bilen. Ringer til Tesla, som afviser at parre bilen til uoriginale sensorer. Ingen vil give sig.

Som resultat af dårlig service fra begge parter: Sensorer som ikke virker samt en konstant fejlmeddelelse i displayet.

Skal jeg virkelig afmontere alle hjul og sende hele lortet retur?

Bianco
Bianco Apr 30 '15

Ja. Men først skal du skrive til Wheelsshop at du hæver købet hvis de ikke har løst problemet inden en specifik realistisk dato.

Der er nok sket det at Wheelsshop ikke har opdaget at Tesla per august 2014 bruger andre sensorer (som for øvrigt er billigere).

lysmanden
lysmanden Apr 30 '15

jeper. Det ser sku vildt ud. Har selv kig på Rhohana rc 22 i 22 tommer, der minder meget om dem du har. Jeg er bare meget nervøs for at de skraber på om at det går ud over distancen.

Er den hård at køre i? Hvor meget går det ud over distancen? 

haha kæmper også nogle gange med ladestikket når man lige i farten har glemt at låse bilen op, så du er ikke alene om problemstillingen :-)

 

 

 

 

 

Jesperbang
Jesperbang May 1 '15

Lysmanden.

Hvis du vælger 9x22" for med 255/30/22 så går de lidt på ved halv udslag, men forsvinder igen ved fuld udslag. snakkede med min mekaniker om det, og han siger at det kan rettes ved at varme inderskærmen op, og trykke den lidt ind der hvor den rammer. så det skal laves meget snart på min bil.

som skrevet tidliger, så er det eneste minus at du få lidt mere dækstøj, da de er så bredde, samt at distancen bliver mindre. har kun prøvet at køre til Ringe fra Slagelse og hjem igen, der er afstanden ca 160km total, og mener jeg kan huske at jeg har brugt 200 i forhold til række vide i bilen. Men jeg regner med -20% i forhold til 365km ved 90% opladning.

lysmanden
lysmanden May 1 '15
Jesper. Ok.
Kan skrev noget om en blæser Der muligvis skulle rykkes 1 mm
Hmm 20 pct fra det er godt nok meget at trække fra på distancen. Tænker at jeg kan gå ned i 265 bagpå for at give mindre rulle modstand.
Er den hård at køre i? Du må meget gerne skrive når su har kørt nogle 100 km og fortælle om der er mærkbar forskel i kw forbrug ( på længere sigt )
Hvis du skal af med dine helårs dæk 19" så sig lige til ;)
Jesperbang
Jesperbang May 1 '15

Lysmanden.

jeg er ikke nået så langt så jeg ved hvad der sidder under inderskærmen, men mener du der sidder en blæser som skal flyttes lidt før at skærmen ikke går på?

lysmanden
lysmanden May 1 '15

jeg mener at have læst at Ken.z har skrevet at den skulle rykkes 1 eller 2 mm, men du må ikke lige hænge mig op på om det var ham

KS
KS May 1 '15

Jep, ikke blæser, men inderskærmen. Forsøgte i onsdags, og der virker nu den ene vej - men hjulet den anden vej er nu et problem, så det er en ommer. Bliver i næste uge..

Jesperbang
Jesperbang May 1 '15

KenSeitzberg: du må godt lige tage lidt billeder af det når du har lavet det, og beskrive hvordan du har gjort, for skal selv igennem sammen project. ;)

lysmanden
lysmanden May 1 '15
My bad. Syntes bare også at have læst om en der skulle rykke en blæser eller den stil.
Jeg glæder mig til at høre om jeres erfaringer. Ken.s fortæller også om et stort energi tab i 22" hjul.
Jesper husk lige at sige til med dine 19 dæk
Jesperbang
Jesperbang May 1 '15
Lysmanden, skal nok skrive hvis jeg vælger at tage dem af fælgene og skifte til vinterdæk.
120281
120281 Dec 13 '15
Hvor køber man de her sensorer henne til en Tesla fra 2015 med autopilot ? Lige købt fælge og dæk (fra Tyskland og dk) og ingen af siderne tilbød sensorer ved køb.

Er det nemmeste Tesla selv eller skal man så vente i uger eller har andre fundet dem på nettet til bedre pris som virker uden de skal kodes hos Tesla ?
PexJensen
PexJensen Dec 13 '15

Hos Tesla 1598,25 for et sæt.

 

Bør være lagervare og kunne hentes ved Kirstinehøj.

DeaconWP
DeaconWP Dec 13 '15

Køb dem ved Tesla. De virker, og mange andre har problemer med uoriginale.

Spar penge, og få problemer gratis med.

De koster omkring 1500 kroner.

De er lagervare, bare ring og bestil dem.

ALT andet er direkte dumt.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Dec 13 '15
tg1965
tg1965 Jan 1 '16

Hvis det er så kan jeg programmer næsten alle sensorer  både originale  samt næsten  alle  uoriginale 

i Vallensbæk strand 

Sider: « 1 2