Loading...
dk

Mercedes/Tesla | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 23 '15
<p>Var lige ude at køre i en nyere Mercedes i dag, og kunne konstatere (hvilket jeg godt vidste) at gearvælgeren er idenstisk i Tesla og MB, men at også delen der i førerside og passagerside styrer op og nedrulning af vinduer samt låsning heraf, og justering og indfoldning af sidespejle er identisk på bilerne.</p>
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 23 '15
Klaus_
Klaus_ Apr 23 '15

Ja det fortalte Tesla Århus også til os, om de dele. Noget med at man ikke behøvede opfinde den dybe tallerken igen, når nu der fandtes gode komponenter på markedet.

Sithfury
Sithfury Apr 23 '15

Det stammet også fra den tid hvor Mercedes var storinvestor i Tesla.

supergaard
supergaard Apr 23 '15

Der er faktisk også steder hvor det er HELT åbenlyst, prøv at tjekke hængslerne på bagklappen, der er der  støbt en smuk tysk stjerne :)

 

JL
JL Apr 23 '15
Knappen til at lukke bagklappen er også fra Mercedes :-)
Genild
Genild Apr 23 '15

At de så åbenlyst har valgt at gøre brug af komponenter fra tyske high-end fabrikanter har jeg faktisk hele tiden betragtet som et kvalitetstegn.

Ja, jeg vil hellere have at de bruger tiden på de elementer der er unikke for Tesla bilen, frem for at fokusere på ting der allerede er eksisterende og gennemtestet.

Grund nummer to: Jeg har kørt i så tilpas mange biler i United Bluff at jeg kun kan bifalde et tysk alternativ, De sidste halvtreds år er der ligesom ikke rigtig nogen amerikansk bil, der er blevet berømmet for sine indre kvaliteter og materialevalg.

Så herfra skal de kun have ros herfor og i øvrigt også ros for ikke at bruge en masse energi på at skjule denne (for mig) logiske sondring. 

Kiefer
Kiefer Apr 23 '15

Jeg synes det er lidt ærgerligt at i de nye modeller har de valgt at bruge den helfarvede "billige" gearvælger udgave fra Mercedes fra de mindre modeller end den kromfarvede der er i den oprindelige Model S som kommer fra Mercedes S-klassen. 

Der er kommet lidt mange komponenter fra Mercedes modeller A, B og C nu, i stedet for S-klassen...


Nummerpladelygterne er også fra Mercedes, jeg venter kun på der også skal opstå problemer med fugt i dem også ;-)

Knappen til at åbne bagklappen har Tesla placeret inde i bagrummet, på min hustrus Mercedes sidder den i sidedøren hvor man nemmere kan komme til den. Tesla må have tænkt, at når man kan åbne via skærmen placerer vi kanppen et sted hvor ingen gider bruge den...
 
/Martin

JL
JL Apr 23 '15
@Kiefer: Synes nok jeg bedre kunne lide min egen geaevælger fremfor den i den nye lånebil :-). Nu ved jeg hvorfor. Mht. knappen til at lukke bagklappen, så bruger jeg den næsten gang jeg lukker den? Hvis ikke jeg bruger nøglen. Er der en knap til at åbne jeg har misset?
Bianco
Bianco Apr 23 '15
Knappen inde i bagagerummet knap trykkes op og ned åbne/lukke. Og den virker ikke under kørsel 8-)
PerF
PerF Apr 23 '15
@JL, pudsigt du nævner gearvælgeren, jeg er super glad for at den store lidt klodsede udgave er erstattet. Men det er jo smag og behag, eller vane. Godt vi begge er glade for vores gearvælger!
Lars72
Lars72 Apr 23 '15

@Kiefer

Knappen i bagagerummet er placeret der, så børnene i bagagerummet (ved 3. sæderække) kan åbne klappen op. Fungerer fint for mine børn - men virker måske ulogisk, hvis man ikke har 3.sæderække i bagagerummet,

Genild
Genild Apr 23 '15
Jeg har til gode endnu at overnatte i bagagerummet så jeg er lidt blank på den indre placering af en knap. Men det lyder da vældig forudseende, at det er placeret så selv mindre yngel kan hitte ud ad selv at komme ud derommefra.
JL
JL Apr 23 '15
Ja, og på ægte amerikanermanér er der også en indvendig knap, så man kan slippe ud af frunken hvis man skulle være så uheldig at blive spærret inde der :-).

Jeg kan stadig ikke se den anden knap i taler om bagi. Kiggede lige på lånebilen og der sidder en knap der peger bagud når bagklappen er åben. Den bruger jeg hele tiden. Så sad der en sort plastic dims lige ved lyset i bagklappen med et symbol der viste en åben bagklap, men jeg synes ikke jeg kunne trykke på den :-)
Bianco
Bianco Apr 24 '15
Under venstre hattehylde-støtte. Man ser den kun hvis man er en meter høj, eller sover i bagagerummet...
Kiefer
Kiefer Apr 24 '15

Lars72: Af samme årsag har jeg fjernet forbindelsen mellem stik og kabel, jeg skal ikke have mine unger til selv, at begynde og hoppe ud/ind af bagrummet i bilen, med de ridser det nu engang vil give som belønning...

/Martin