Loading...
dk

Lak og vinterpakke? | Tesla Forum

Makova06
Makova06 Apr 23 '15

Så har jeg lagt mit depositum og har bestilt en S85D.....og er vildt spændt!!!

Jeg er dog kommet lidt i tvivl om mit valg eller nærmere fravalg af nogle ting.

Jeg er alene og har ingen børn....derfor har jeg ikke brug for sædevarme i bagsæderne. Da den jo kan varme på forhånd, valgte jeg at opvarmet rat, var lidt unødvendigt. Men på den anden side koster pakken jo ikke meget, når jeg tænker på hvad prisklasse jeg er oppe i. Hvad har I valgt og hvis I har valgt vinterpakken, er I så glade for den?

Jeg har hele tiden været besluttet på sort. Jeg kunne dog slet ikke se forskel på farveprøverne på standard sort og metallic, så valgte at spare de 8.000. Er nu kommet i tvivl....vil metallic være lidt bedre i forhold til skidt og snavs? Hvad ville I vælge? De havde desværre ingen demomodeller jeg kunne se forskellen på.

SQLCPH
SQLCPH Apr 23 '15

Det blev til en ny baby :-) Tillykke med undfangelsen :-) Jeg vendte og drejede vinterpakken flere gange og valgte den fra til sidst. Sædevarme til bagsæderne kommer kun voksne til gode da børn sidder i autostol. Varme i rattet har jeg ikke manglet. Har kørehandsker (kun hvis det er koldt) :-) Genild har du en kommentar her? Opvarmet viskere og sprinklervæske kan jeg ikke se man kan bruge til ret meget hvis man forvarmer bilen og bruger frostsikret sprinklervæske. Så jeg ville ikke vælge vinterpakke til hvis jeg skulle vælge igen...

Skulle jeg vælge ny farve ville jeg overveje den nye sorte eller rød... jeg har desværre heller ikke set "den nye sort" IRL, men den ser ud som om der er nogle flakes i der kan spille i lyset.. spørg tesla om du ikke kan få den at se ASAP... det burde de kunne klare... Metal lak vs alm lak har ingen betydning for hvor beskidt den ser ud... klarlakken er den samme og det er den der skal beskyttes...

Mht skidt og snavs er der Opticoat metoden som er med til at hjælpe med at den ikke er beskidt (hele tiden) men sort er vel pr def den mest vanskelige at holde. Opticoat er en lakbehandling der gør lakken mere glat og modstandsdygtig overfor ridser og snavs.

Tillykke med bestillingen og velkommen i familien ;-)

/Søren

EVfan
EVfan Apr 23 '15

@Makova06, Tillykke med valget, har set at du tidligere kiggede på en brugt. Spørger du mig er det rigtige valg at købe en ny med alle de nye Autopilot funktioner. Jeg ville vælge vinterpakken og spare metallic farven. Det er faktisk rart at have sæde varmen, hvis man kommer ud til en kold bil.

/Jens

Makova06
Makova06 Apr 23 '15

SQLCPH.....ja jeg må høre dem i Aalborg på mandag om de har en kørende deroppe. Det er sgu lidt svært at se på den bette farveprøve. Jeg tænkte også mest på at spillet i lakken kunne camouflere skidtet :-) Jeg skal have den opticoat behandlet. No doubt, for kommer ikke til at vaske den i hånden....sorry. Ved det er en skændsel, men har ikke tid og mulighed for det.

Jens.....tak. Ja jeg droppede den brugte, da jeg fik den forkerte mavefornemmelse lige pludselig og jeg har det rigtig godt med min beslutning. Jeg har dog valgt autopiloten fra i første omgang, da jeg ikke har brug for det, men jeg synes det er et plus at det er en mulighed at få den aktiveret. Der skulle da gerne være varme i sædet, selvom jeg ikke har vinterpakken? Det skulle da efter min forståelse kun være til bagsæderne.

muller
muller Apr 23 '15

Tillykke med bilen! Det lyder som det helt rigtige valg. Jeg valgte også vinterpakken fra og har sort standardlak (der fandtes heldigvis ikke sort-metal da vi købte :-)). Vi har kørt i 2 vintersæsoner nu og været på skiferie i bilen og har på intet tidspunkt savnet vinterpakken. Der er varme i forsæderne som standard, som du også skriver. Jeg er helt enig i Sørens betragtninger om vinterpakkens elementer. Det er kun i scenariet med 3-5 voksne i bilen om vinteren med for lidt strøm til varme+A/C, at jeg kan se varme i bagsæderne komme i spil...

Som jeg har forstået metallak, så er det kun kosmetik. Så det er jo umuligt at afgøre om det er 8000 kr. værd uden at se en hel bil i den nye farve.

Bluecoffee
Bluecoffee Apr 23 '15
Jeg valgte vinterpakken og med større børn på bagsædet har det været helt fint, også på et par vinterferier. Indimellem har vi også haft voksne passagerer på bagsædet, og de har nydt luksussen. Jeg mener, at vinterpakken er noget dyrere i dag, end da jeg købte og ville nok tøve en smule. Det er jo rigtigt, at forvarmemuligheden betyder, at man kan varme alt op på forhånd, inkl. rat og forrude og kabine. Hvis man husker det. I hylende frost og snestorm magter vinduesviskervarmen alligevel ikke at holde viskerne isfri, er min erfaring.