Den bremser selv (automatisk nødbremse) hvis det bliver nødvendigt. På en tur hjem fra Kbh i sidste uge havde jeg den på TAAC og pludselig opstod der kø med katastrofelignende opbremsninger. Her bremsede bilen selv (og jeg selv) og den vibrerede og gad lyd fra sig.
Jeg har nu kørt myldretidskørsel i kbh i en 3 ugesrs tid med det slået til og det funker super. Jeg har sat afstand til 1 biler - og den bremser helt op når det er nødvendigt, - MEN jeg har altid foden ved bremsen for tilfældes skyld. Ved normal motorvejskørsel funker den bedst uden regen - ellers er der nogen gange en irriterende lagtime når man skifter bane.
Enig. Den fungerer super. Kører normalt også med 1 bil afstand og er enig med Henrik, at motorvejskørsel giver bedre dynamik hvis regen slås til Low. Ved tæt kørdel har jeg dog også foden parat. Dette landskab er nyt for mig, så er automatisk konservativ. Men en enorm lettelse at kunne hvile foden på langtur og også at automatisk nedblænding fungerer så perfekt når man kører mørke-kørsel på landet. En fornøjelse.
Oplevede idag at katastrofe opbremsning også virkede perfekt - uden at autopilot var slået til - da jeg simpelthen kørte for hurtigt henimod en drejende forankørende. Havde dog foden ved bremsen og havde planlagt at bremse. Men dejligt at se det bare virkede.
Ja det er i hvert fald det den er tiltænkt at gøre. Så ja udfra min relativt begrænsede viden om det og nu egen erfaring burde den i en sådan situation nødbremse helt til stop.
Den bremser ned. Jeg oplevede flere gange på de Tyske motorvej når vi havde sat afstanden for langt, at der var biler der skiftede bane og Teslaen bremsede ned. Men selvfølgelig kan den ikke tage højde for idioter, der kører ind foran og som ikke giver reaktionstid nok. Men jeg har ret meget tillid til at Teslaen kan reagere hurtigere end du kan hvis du ikke lige har foden på bremsen.
Har ikke prøvet særlig meget by kørsel, men udfra det jeg har prøvet virker katastrofe opbremsning også uden at autopilot er aktiveret.