Loading...
dk

Video: Derfor investerer Tesla i Køge | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Apr 26 '15

Forholdsvis ny video om superchargeren i Køge:

https://www.youtube.com/watch?v=ZvAt1RyAb9M

Interessant at det er muligt for andre operatører at koble sig på i forlængelse af supercharger stationerne.

Mwn
Mwn Apr 26 '15

Elon har jo også flere gange sagt at andre bilmærker var velkomne ved superchargere hvis bare de vil betale for det. Men ingen har taget ham på ordet endnu.

Waker
Waker Apr 26 '15

Bilen kan typisk køre 500 km siger han så derfor lægger vi en Supercharge station for hver 200km.... Ja jeg har personlig stadig til gode at møde en som kan køre 500 km eller 400 km motorvej for den sags skyld... Har selv en P85D og kan typisk køre ca. 250 km motorvej, hvis jeg ikke kører alt for meget over 110 km/t og kun har den i Sport og generelt ikke laver hurtige accelarationer etc...... Synes personlig distancen er et kæmpe problem og virkelig en stor skuffelse....

MrCoffee
MrCoffee Apr 26 '15
Hej Waker. 500 km kan ingen nå, det må være hypotetisk. Jeg siger normalt 3-400 ved blandet kørsel. Og som du 250 på motorvej, nægter at køre 90-100 km/t for at nå længere. Vil dog sige at enhver der vælger at undersøge lidt omkring MS ved at 500 km rækker som en skrædder et vidst sted. Peter.
Maho
Maho Apr 26 '15
Jeg vil godt vædde på at den kan køre 500 km på landevej om sommeren. Der er et ca forbrug på 160 w/km og det kan godt lade sig gøre. OG den lærer i hvertfald mindst 300 km+ ved 110 på motorvej, nok nærmere 400.....
Hookmaker
Hookmaker Apr 27 '15

Det er og bliver altså en diskussion hvor man sammeligner æbler og pærer. Det ER allerede bevist at den kan køre 500+ km. 

MrCoffee
MrCoffee Apr 27 '15
Pointen er at folk ikke må købe bilen med denne forventning, det er kun Kajakaj og nogle få der kan opnå det i varmt vejr på 19" dæk med rygvind og sommervejr. Ligesom med ICE værdier som er næsten umulige at nå.
kajakaj
kajakaj Apr 27 '15

@MrCoffee. Tak for omtalen. Vinteren har dog trukket noget op i gennemsnitsforbruget. Inden vinteren lagde det på 173 w/km. Nu ligger det på 185 w/km for de 23.000 km vi har kørt indtil nu. Forventer at det vil falde henover sommeren. Specifikationerne er model S85, 19" helårsdæk, 5-10% motorvej - resten landevej 80/90 km/t. Ingen småture, daglig kørsel T/R 82 km på jævn vej.

Mwn
Mwn Apr 27 '15

@kajakaj: Jeg tror du uofficielt er danmarksmester i Model S hypermiling. Men det viser virkelig godt hvad hastighed gør ved rækkevidden. :)

Bluecoffee
Bluecoffee Apr 28 '15
Rækkevidde igen. Jo længere, jeg har haft bilen, jo mindre relevant er spørgsmålet om rækkevidde blevet. Om den kan køre 250 km, 300 km eller 500 km er i det store og hele fuldstændig ligegyldigt med det kørselsbehov, jeg har i det daglige. Jeg begynder hver morgen med en "fuld tank", og derfor er rækkevidden kun på tavlen de få dage om året, hvor der er længere ture på programmet. Men uanset hvor turen går hen i Danmark eller efterhånden det meste af Vesteuropa, er der altid en supercharger inden for rækkevidde undervejs. Om jeg så når hen til den med 50, 100 eller 150 km i reserve på batteriet, er for mig ret underordnet, da det i værste fald drejer sig om at skulle bruge 5-10 minutter ekstra på opladningen. Det er den tid, jeg sparer hver uge ved ikke længere at skulle på benzintank, men blot kan bruge de ti sekunder, det tager at sætte ladestikket i hjemme i carporten hver aften. Jeg medgiver, at hvis man er handelsrejsende og hver dag skal køre flere hundrede kilometer, gør det selvfølgelig en forskel, om batteriet rummer 250 eller 500 km, men i alle andre tilfælde er det svært at få øje på problemet. Men det handler vist om en mental omstilling, fordi der er blevet så vældig meget fokus på el-bilers rækkevidde med de mange mindre biler, der højst klarer 100-150 km på en opladning.
JL
JL Apr 28 '15

@Bluecoffee: Fuldstændig enig :-)