Loading...
dk

problemer med forum | Tesla Forum

lysmanden
lysmanden Apr 26 '15

Hejsa

jeg oplever store problemer med brug af forum og mail.( Jeg skal til at starte med at undskylde for dem jeg måske har skrevet til 2 eller 3 gange. Jeg ved ikke om mine mails er kommet frem.)

Er det fordi forum ikke understøtter ipad og iphone?

jeg kan ej besvare en mail men er tvunget til at skrive nye mails hele tiden? Nogen der har en forklaring eller god ide?

før i tiden kunne jeg se når der kom nye indlæg i en tråd jeg selv skrev indlæg i. Nu kommer der ikke "notifikationer". Hvordan slår jeg det til igen så jeg ikke skal bladre alle de tråde igennem?

Søndags hilsner

Torben

KS
KS Apr 27 '15

@Torben:

Har haft slået notifikationer og abbonner på tråde fra, da forum kørte vildt langsomt.

Har optimeret lidt i databasen ved at indeksere nogle tabeller yderligere og fået hastigheden op. Så de 2 funktioner er tilbage, så længe vi ser OK performance.

Mail på iphone og ipad stinker, og der er 2 alternativer.

Lev med det eller
Vi aktiverer mobil visning - og går glip af forum funktionaliteten

Så jeg vælger at vi må leve med det.

Men undersøger mulighederne for evt andre løsninger, men driver dette på hobby basis, så det er fritiden der bliver anvendt til dette. Har kigget på andet forum software, men vi kan ikke migrere de eksisterende indlæg - medmindre det bliver gjort mere eller mindre manuelt - ej heller migrere brugere og billeder..

Så pest eller rigtig meget pest, og da jeg ikke anvender de "simple" devices ofte, så har jeg set lidt gennem fingrene med det.

Mwn
Mwn Apr 27 '15

@KenSeitzberg: Jeg oplever at man bliver logget af hvis man er logget ind på en anden enhed. Er der noget vi kan justere på?

PS. Jeg lever af software udvikling og kan måske hjælpe hvis du har brug for det.

KS
KS Apr 27 '15

@Michael:

Oxwall er skrevet i PHP, så man kan vel justere på alt - det er dog ikke noget man kan ændre i UI, så der skal kigges kode.

Der er en ventende opdatering til 1.7.3, som jeg opdaterer til ved lejlighed. Skal lige have go' tid en aften, lave en backup af sitet, samt databasen og så opdatere core samt alle plugins. Det kommer til at tage nogle timers tid en nat..

lysmanden
lysmanden Apr 27 '15

Hej Ken

først en stor tak for din store indsats her på forum.

Det er super du gider at bruge din fritid på det. Det skaber både gavn og glæde hos os brugere.

Det er bare helt ok med notifikationerne.

Jeg må bare leve med min gamle pc ( det er jo ellers blevet så moderne med de tablets og mobil telefon apparater som de unge render rundt med )

Jeg donere gerne en pose kaffe eller en omgang redbull til din arbejds aften / nat :)

Mwn
Mwn Apr 27 '15
@Ken: så må vi håbe opdateringen hjælper. Mangler du hjælp siger du bare til.