Loading...
dk

Dækskifte i Århus | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Apr 28 '15

Havde i dag lige en lille oplevelse med Århus servicecenter, som jeg nok ikke helt havde forventet.

Jeg vil gerne have mine nyindkøbte 21" sommerdæk på bilen, nu har de trods alt ligget herhjemme i en uge..

Så da jeg alligevel skulle forbi Tilst, valgte vi lige at dreje forbi Tesla i Århus, lavede ldit grin med deres storemanager, der var ved at oplade en eUP :-)

Går ind i butikken og spørger, selvsamme storemanager omkring dækskifte, og han henter deres servicemanager. Jeg spørger pænt om jeg kan få mine hjul på bilen, hendes svar var: "Om jeg havde dem med nu, så kunne de da lige skifte dem med det samme". Her blev jeg så lidt paf, den havde jeg godt nok ikke set komme...!

Selvfølgelig havde jeg ikke smidt dækkene i bilen, jeg havde jo forventet, at jeg kunne få en tid om en måned... så vi aftalte, at jeg da bare kigger forbi i morgen, og så bytter de lige rundt fra 19" til 21" og koder bilen, så displayet i bilen også viser et billede af en bil med 21". Super service, og helt og aldeles overraskende :-)

/Martin

Lauer
Lauer Apr 28 '15

Lyder bare dejligt! Jeg har også kun ros til Tesla for deres service, de er noget unikke i forhold til andre bilforhandlere.

Da jeg skulle have aktiveret mit HW (manglede autopilot), ringede jeg også til dem. De spurgte hvornår jeg kunne undvære bilen. Men før jeg havde set mig om, så havde de fikset den over nettet sammen med nogen fra Holland. Heller ikke hvad jeg havde forventet, men blev glædeligt overrasket, da det var ordnet få timer efter opkald.

 

Kiefer
Kiefer Apr 28 '15

Lauer: Mit udgangspunkt var mine oplevelser med service i Kastrup, derfor jeg blev så positivt overrasket over Tesla i Århus, jeg havde desværre ikke forventet ret meget af dem, så derfor endnu bedre, at de så er i stand til at levere :-)

/Martin

Leth
Leth Apr 29 '15

Min svigermor har lavet en dum parkeringsskade på sin. Trukket forskærmen lidt fra og ridset den. I dag henter Tesla den på hendes arbejde, tager den forbi service for at se hvad der skal laves/købes hjem, og afleverer den på hendes arbejde igen. Fin service!

Kiefer
Kiefer Apr 29 '15

Leth: Jeg troede ikke du lod dine svigerforældre køre deres bil selv ;-)

/Martin

Kiefer
Kiefer Apr 30 '15

Så fik jeg sat dækkene på hos Tesla i Århus. Som aftalt kørte jeg derop ved åbningstid uden reelt, at have en aftale og ca. 30 minutter senere kørte jeg videre derfra med mine nye 21" fælge :-)

Nu kan jeg så bare konstatere efter en dags brug, at jeg er tilbage på vinterforbrug, men det var vel forventeligt?

Forøvrigt, er det ikke muligt at få kaffe hos Tesla i Århus i øjeblikket, efter 4 indbrud på 4 dage hvor kaffemaskinen nu er blevet nølet, kommer der ikke en ny op før den er blevet bedre sikret.

/Martin

muller
muller Apr 30 '15

Så man skal indregne ekstra forbrug i prisen på fælgene inden man køber? ;-)

Hvordan med støj/komfort? Er det mærkbart efter 1 år som 19" bruger, at skifte over?

Kiefer
Kiefer Apr 30 '15

muller: Ja, jeg synes de larmer lidt mere end de 19" vinterdæk jeg havde på.  Men ikke noget jeg synes er alarmerende. 

Og ja, har man rækkeviddeforskrækkelse, så skal man nok ikke skifte fra 19" til 21" ;-)

/Martin