Loading...
dk

Poler Maskine og voks | Tesla Forum

homer
homer Jan 5 '14

Forsøger at finde frem til en kvalitet polerings maskine, og noget god voks.

Nogen som har erfaring på området?

Af polermaskine har jeg fundet frem til denne, som skulle være en af de bedre:

https://www.taketools.de/artikel.php?id=17511

Men voks virker som en jungle. Er der ikke en som lige tilfældigvis ved et super mærke, som kan leveres i dk?

Hookmaker
Hookmaker Jan 5 '14

Det er vist en videnskab, for ikke at sige religion. Jeg er også noob på dette område, men har fået en del ud af at læse det norske forum (elbilforum.no/tesla S) under vasking/detailing. Jeg vil prøve at få lagt en Opticoat på min. 

homer
homer Jan 5 '14

"Polering" var muligvis ikke korrekt.

Der burde gå lidt tid, før den får brug for at poleres op (og som jeg kan se ud fra den angivne proces, så skal jeg have læst lidt op på det :) )

Det jeg tænkte på var mere blot at vokse/lakforsegle bilen, sådan at den:

- Er nemmere at få til at stå flot efter en vask.

- beskytter farven, klar lakken.

- Generelt står flottere da snavs og skidt ikke sætter sig så godt fast.

Mit håb var at det kunne løses ved at købe en af de bedre polerings/pudse/vokse maskiner, og så nogle gode voks produkter. Hvis det begynder at blive raketvidenskab falder jeg fra, og bilen kommer til at nøjes med 2-3 årige klargøringer. 

Admin44 Administrator
Admin44 Jan 5 '14

Hej Matthias

Der mangler lidt af dit indlæg. Hvad koster det at få OptiCoat eller Swizzwax på sin Tesla? Vil det kunne beskytte mod stenslag og kan man efterfølgende tage den i vaskehal?

brianmassesson
brianmassesson Jan 5 '14
@MatthiasH Jeg har købt flere forskellige produkter hos bilvask.nu, min Tesla skal absolut heller ikke i vaskehallen. Jeg kunne godt være interesseret i at lære lidt mere om hvordan man vasker bilen rigtigt. Jeg bor selv i Farum men ville meget gerne komme en tur til dig, F.eks. En lørdag eller søndag, hvis det kunne passe ind i dit program :-))) Du må endelig skrive hvis det er en mulighed...
FrederikC
FrederikC Jan 5 '14

Jeg tager hatten af for at i vasker den i hånden, det er helt sikkert det bedste for bilen. Du fik ikke mig til at gøre det.

Jeg kunne måske overveje at give frontklappen en gang klar folie for at beskytte den, men ellers så må den igennem vaskehallen som alle mine andre biler.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Jan 5 '14
Hookmaker
Hookmaker Jan 5 '14

Jeg vil svært gerne komme forbi med min når jeg har fået den efter marts. Jeg går over til håndvask og har studeret "the two bucket method" på Youtube, og er derfor i gang med at indkøbe spande, højstryksrenser og hele molevitten..;-)

Admin44 Administrator
Admin44 Jan 5 '14
Quote from MatthiasH Hej Frederik,

Jeg forstår godt folk der kører i vaskehal. Det er nemt.

Men det beøver ikke at være så omstændig som nogle (jeg ;-) )gør det til. Til en start kan man benytte gør det selv kabinerne. De store Shell stationer har Select kabinerne. Her står man, frostfrit iøvrigt, med lunt vand og højtryk. Her kan man stort set fjerne alt skidtet uden at skulle røre bilen med andet end vand. Det er en metode til at undgå ridserne.
Har din lak ydermere fået en fornuftig lakforsegler/voks - behøves du slet ikke at røre bilen med andet end vand. Bare en tur i regnvejr er "nok" til at rengøre bilen!
Selvfølgelig skal fælge, dørfalser mv. rengøres også - men det skal du jo alligevel efter du har været i vaskehaller.

Det er bare nemmere at forebygge end at reparerer.

Jeg vasker "stort set" ikke min bil fra oktober/november til primo foråret. Det kan jeg tillade mig at lade være med, fordi jeg ved at alt skidtet sidder i den voks jeg har givet bilen og ikke i lakken.

Fantastisk Matthias 

Hvor findes der Shell Select kabiner i Dk. Kan ikke finde det på http://www.shell.dk/products-services/on-the-road/shell-station-locator.html  ?

Jeg mangler også lige at vide om Opticoat beskytter mod stenslag og om du kan hjælpe eller kender nogle der kan få Opticoat på bilen. Der må vel være hurtigere at gøre end at få folie på? Hvad virker i realiteten bedst?

Puha mange spm...

Renedyhr
Renedyhr Jan 5 '14
Er der noget om snakken om at Teslas lak er svagere end fx. en BMW? Kan man ikke roligt køre i vaskehallen hvis man årligt får givet lakken en nanobehandling hos fx. Sonax?
Storgaard
Storgaard Jan 5 '14

Jeg har været i vaskehal med min én gang. Efterfølgende var jeg forbi Kristinehøj for at få den poleret (det var den ikke da jeg fik den) Tesla-manden spurgte om jeg havde været i vaskehal, da der var store ridser, og han sagde at lakken ikke er så hård som Mercedes og Toyota, så han mente ikke at den kunne tåle at komme i vaskehal. 

Renedyhr
Renedyhr Jan 5 '14
Kan høre den skal vaskes som min gamle Porsche: Højtryksrenser til at fjerne det værste skidt. Herefter børste og sæbevand. Og til sidst skulles den af med kalkfrit vand fra et osmoseanlæg så slipper man for kalkpletter :-)
Storgaard
Storgaard Jan 5 '14

Jeg bruger http://www.easycarcare.dk/ de kommer på jobbet og vasker bilen mens jeg arbejder. 

Michael
Michael Jan 5 '14
Jeg kan anbefale bilplejeprodukter fra www.bilvoks.nu
Det er et lille firma ved Ringsted, der importerer professionelle produkter direkte.

Man får en rigtig god service,og vejledning i de forskellige produkter, og får besvaret alle sine spørgsmål.
Storgaard
Storgaard Jan 7 '14

Jeg er ved at bestille WrapStyle til min bil, hvordan er det med vedligehold af det? MatthiasH, kan du med din erfaring give lidt input? Primære årsag til at jeg giver den Wrap er så jeg kan køre den i vaskehal, en gang i mellem, og så den er beskyttet når ungerne kravler ind og ud af bilen. 

KS
KS Jan 7 '14

@Storgaard,

Wrap = vask uden voks hvis den er mat, ellers helt som normalt. Er den mat, så kan man gøre den endnu mere mat med en gang isoprophyl alcohol, og herefter tørre den helt af.

Men tag fat i Lee hos Wrapstyle, og hør mere. Jeg syntes de har lavet et super stykke arbejde på min bil, så kan kun anbefale det.

Storgaard
Storgaard Jan 7 '14
@Kseitzberg jeg skal over til ham søndag aften og har en "ny" bil torsdag i næste uge. Og ja den bliver mat, forventer den bliver deep ocean blue - skal dog lige se en prøve inden det ligger helt fast. Har du også købt fælge af ham?
Admin44 Administrator
Admin44 Jan 8 '14

Hej med jer

Er der nogle af jer der har læst om flydende folie/wrap VS standard wrap. ?

http://www.youtube.com/watch?v=vvkq-qyY9aY

Mener produktet hedder Plasti Dip. Kan også bruges til at tone ruder: http://www.teslarati.com/tesla-model-s-do-it-yourself-diy/

Forummets indlæg er redigeret af Admin44 Jan 8 '14
KS
KS Jan 8 '14

@Peter_Smedegaard.

Du vil ikke have flydende folie på.. Som navnet siger er det en folie der spraymales på - dog af adskillige gange. Flere omgange meget tynd fyldende plast sprøjtes på bilen, og det bliver langt fra lige så flot som en rigtig folie.

Jeg har fået flydende på der hvor det ikke var ønskeligt at lægge en fast folie - dvs i dørkanterne længest inde og mellem gummilisten og det yderste af døren, samt  i små samlinger, hvor folien ikke kunne komme ind.

På de steder er det OK, men du vil ikke have det på - overfladen er simpelthen ikke lige så pæn som en fast folie. Du skal være velkommen til at se resultaterne der hvor min har fået det - men eftersom det kun er lavet på "ikke" synlige overflader - så virker det OK der.

Det kan også ligges på føælge, men jeg vil nu hellere have dem pulverlakeret.

KS
KS Jan 8 '14

@Storgaard:

Fælgene har jeg købt hos Prowheels.

Deep blue er også en vildt fed farve - overvejede den også selv da jeg fik min lavet. De har en Porsche holdende i den farve, så kan du se hvordan farven ser ud på en lidt større overflade. Den er lidt mørkere end den jeg har på, og en anelse mere diskret.

Sider: 1 2 »