Loading...
dk

Turbine fælge + vinterdæk | Tesla Forum

Kramer
Kramer May 2 '15

Hej

Jeg skal have konfigureret min nye 85D ordentligt. Vil gerne have 21" Turbinefælge(Merpris på 36000 ca.) men skal også bruge et par vinterfælge - og vælger jeg turbinefælge, får man vel ikke også de almindelige fælge med vel?

Derfor overvejer jeg at købe bilen med alm. fælge(Helårsdæk/Vinterdæk) også købe turbinefælgene ved siden af - kan se prisen på tesla shop er ca 37000kr.

Dvs på denne måde får jeg både mine turbinefælge og et sæt vinterdæk, for kun ca 1000kr mere?

Noget jeg misser i denne udregning/opstilling?

klausse
klausse May 2 '15

Hej Kramer, vælger du at bestille bilen med 21" Turbine fælge vil det faktisk sige at du opgraderer fra 19" til 21" og derfor kun betaler 36.000, dermed mister du også de alm. 19" med helårsdæk, som har en ny værdi på ca. 18-20.000. Køber du 21" efter du har bestilt bilen, skal du betale ca. 50.000 kr. for 21".

lysmanden
lysmanden May 2 '15
Husk at der er pris forskel på om du får dem leveret med vinter eller sommer dæk
Typisk koster et (næsten ) sprit nye sæt 21" turbine med sommer dæk ca 30.000 kr hvis du kigger under brugt hjul herinde i forum

Jeg havde klart valgt at få dem med 19 " helårs dæk og købe 21 " hjul ved siden af. Derefter vil jeg montere vinterdæk på 19"
Hookmaker
Hookmaker May 2 '15

Helt enig med Lysmanden - køb med 19" std uden merpris og brug dem til vinterfælg. Vælg så selv noget andet til sommer senere. 

Kramer
Kramer May 2 '15

 

Tak for jeres input - tænkte nok det var en opgradering fra 19 til 21, men undrede mig bare da prisen for nye 21" er 5.500Dollars, ca 37000DKK - disse skal muligvis gennem told og moms - ved ikke helt hvad det løber sig op i.

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s-wheels-tires-and-tire-covers/products/21-silver-high-performance-wheel

 

Men ellers lyder din ide, Lysmanden, som vejen frem.

Forummets indlæg er redigeret af Kramer May 2 '15
Kiefer
Kiefer May 2 '15

Jg spurgte Tesla i Århus hvad jg skulle give for et sæt 21" turbinefælge med sommerdæk, var svaret "et slag på tasken, et sted mellem 35 og 40.000, men ikke mere og ikke mindre". Jeg spurgte bare løst uden at få en endelig pris.

/Martin

Kramer
Kramer May 2 '15

hmm - gad vide om de ikke ved besked eller om der ikke er tale om en "opgraderingspris" fra 19 til 21.

Skal til århus på tirsdag, så der må jeg lige høre dem ad.

Kristian70k
Kristian70k May 2 '15

Det kan simpelthen ikke svare sig at købe de tubine fælge.. det er jo bare standart alu drenge.. plus 21" dæk er meget dyrere en 22" eller 20".. jeg synes de er pæne, men der er også ret mange der har dem.. derfor synes jeg vossen eller andre mærker er more value for your money :) se evt. dem Bjarke har tilsalg herinde.. har set dem irl.. de er sku smarte..

Kiefer
Kiefer May 2 '15

Jeg spurgte specifikt ind til at købe et sæt 21" turbine til sommerfælge, ikke at jeg ville indbytte mine 19" vinterdæk.

Jeg valgte dog sidenhen dækopbevaring fra, det vil de nemlig have 750,- halvårligt for, det er mere halvårligt end jeg gav helårligt ved Mercedes.

Jeg overvejede også et sæt Vossen med 22, men efter at have set dmei Køge blev jeg enig med mig selv om at mit valg af 21" nok var det mest rigtige.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer May 2 '15