Loading...
dk

P85D - holder den hvad den lover? | Tesla Forum

P85DK
P85DK May 19 '15

@Mike, interessant at du får samme besked om softwaren. Det burde de skrive ud til alle ejere som en service bulletin.

Det som undre mig i den forbindelse er, at vi vist alle (P85D) kører version .188 nu, så alle burde være nede på power, men vi er vist kun et par stykker som har bemærket det nok til at undre os? Samtidig er .188 versionen hvor der netop kom mere effekt og forbedringen med 0.1 sek til 100.

ang. hk, så er de 700hk den output effekt som de to motorer er rated til samlet, hvis vi siger der er et tab på beskedne 10% i hele systemet, så skal der tilføres 570KW for at få et output på 700hk - vores dashboard tæller op til 480KW :-)

Jesperbang
Jesperbang May 19 '15

Interssant læsning på denne tråd, så gad vide om "hvis" vi en dag fik alt ud af de 2 motor som lovet (700hk) om det så er der at den kommer ned på de 2.8 som Elon har snakket om...

men ja i har ret, for dårligt de ikke oplyser os om tab af effekt, men er nu stadig glad for mig :)

Claus8930
Claus8930 May 19 '15

Er der andre der heller ikke få strømforbruget op over 360, selvom I trykker speederen i bund P85D?

Tænker det må være en fejl, og måske derfor den ikke levere WOW effekten mere!?

Forummets indlæg er redigeret af Claus8930 May 19 '15
nicom
nicom May 19 '15
Det samme på min. Den er også lidt sløv
P85DK
P85DK May 19 '15

Har ikke lige tjekket min - men hvis vi igen siger et tab på 10% fra energi ind i motorer og energi ud, så svarer det meget godt til de målte 435hk vi fik på dynoen

P85DK
P85DK May 19 '15

Har talt med en anden dyno ekspert - han siger at det eneste man kan være 100% sikker på med en dyno er at den måler rigtigt på HK på det givne tidspunkt. Så kan der være en masse faktorer som batteristand, temperatur i systemet og udendørs etc. etc. etc.

Men antal hk målt er rigtigt, da det udregnes med kendte data. Det er tromlens vægt, tiden det tager at rulle dem op i fart som bruges til at udregne hk. Moment er mere usikkert, da du skal angive motorens omdrejninger.

Så min bil havde 435 hk output i fredags, et pænt stykke fra de 738! hk som der står i det dokument der blev udleveret med bilen - Complete Vehicles EC Certificate of Conformity, hvor front motoren har et max på 193kw og bag motoren et max på 350kw - men det er bedre end de 90hk den er indregistreret med

P85DK
P85DK May 19 '15

Her følger dyno udskrift

henrik_dk
henrik_dk May 19 '15
citat fra Claus8930

Er der andre der heller ikke få strømforbruget op over 360, selvom I trykker speederen i bund P85D?

Tænker det må være en fejl, og måske derfor den ikke levere WOW effekten mere!?

Forrige weekend lånte jeg en P85D fra Tesla i Århus (den hvide demo med Tesla skrevet hen af siden). Der var strømforbruget helt i top (forbi 480), både når jeg accelererede fra stilstand med pedalen helt i bund og i mellemaccelerationerne.

Ved desværre ikke, hvilken software version den kørte med.

Jesperbang
Jesperbang May 19 '15
Henrik. Har du selv en P85D, hvis ja, kunne du så mærke mærkbar forskel ?
Forummets indlæg er redigeret af Jesperbang May 19 '15
henrik_dk
henrik_dk May 19 '15

Jesperbang:

Jeg har ikke fået min P85D endnu. Den blev bestilt i januar og får den i august.

Tesla i Århus lånte mig en P85D i en weekend, da jeg var kommet i tvivl, om jeg nu gjorde det rigtige ved at bestille en P85D. Efter den weekend så forsvandt al min tvivl og jeg fortryder nu bare, at jeg ikke bestilte levering til maj / juni i stedet for....

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk May 19 '15
P85DK
P85DK May 19 '15
@Claus - min viser samme energi forbrug under fuld acceleration som din, ca 360, et godt stykke under 480
Claus8930
Claus8930 May 20 '15

Efter mit servicebesøg i sidste uge, hvor jeg blev opdaterede til version V6.2 (2.4.213) og lovet at min manglende WOW effekt ville komme tilbage i en senere SW opdatering, ville jeg gerne have en bekræftelse på dette. Jeg ringede til Tesla, og bad dem om at den danske salgschef kontaktede mig.

Mine tider er målt med en Racelogic Vbox ligger mellem 4 - 4,4 sek.

I da ringende en medarbejder (ved ikke hans jobtitel) Jeg fortalte ham om problemstillingen. Han bekræftede at Tesla havde haft skruet ned for effekten i en tidligere version, men at den version jeg benyttede nu, burde være tilbage. Endda med 3,2 tiden.

(Jeg benyttede lejligheden til at understrege, at det IKKE var i orden at fratage folk noget de har betalt for, uden at informere folk om dette)

Jeg fortalte ham jeg kørte på 22". Den blev opfanget hurtigt, og vendt til at så skulle man ikke forvente disse tider. Min kommentar var så, at jeg så ville prøve at montere de originale  19" og teste om den så blev hurtigere. Til min store forbavselse, var svaret så, at man heller ikke kunne opnå de oplyste tider med 19", men kun med originale 21" fælge!!!

Jeg spurgte hvor dette var nævnt, der blev svaret at der på et tidspunkt havde stået på siden at man anbefalede 21" til P85D!!!!!??

Han nævnte også, at han var klar over snakken herinde om manglende WOW effekt, men mente der blev pisket en stemning op, og folk bare red med på bølgen. Hans påstand var, at de havde testet flere af bilerne, hvis ejer havde klaget over manglende effekt, og de levede alle op til det lovede.

Mit spørgsmål er nu. Er der nogle der har fået lavet en rigtig test ang. manglende WOW effekt, eller er det blot endnu en sang fra de varme lande fra Tesla´s side????

P85DK
P85DK May 20 '15

@Claus - jeg har ikke fået testet noget, jeg har fået at vide at de har kigget mine data igennem og at de ikke mener der er noget galt. Jeg kører Teslas originale 21". Det skal så siges at jeg heller ikke har fået lavet vbox målinger, så det er udelukkende egen og børnenes mavefornemmelse som siger at det går lidt sløvere end tidligere. Stiller dog gerne op til en vboks måling hvor Tesla bestemmer tid, sted, temperatur etc.

Ang at ride med på bølgen, så har de solgt en performance bil, så er det vel ok at vi udfordre at der bliver leveret som lovet. Det mener jeg er helt normalt ligegyldigt hvilket produkt eller ydelse man sælger. Der er vist endda lavet flere tv programmer som udelukkende tester om det der bliver lovet også bliver leveret ...

egernmus
egernmus May 20 '15

@Claus ..

Tror faktisk godt jeg tør stille op til en head to head i min P85+, jeg tror jeg har en realistisk chance for at slå dig. ;-) Kan du ikke trænge igennem til Tesla? Det er så langt fra Specs, at det gør ondt det der.

Lyder somom du har samme model P85D, som jeg og familien prøvede i Silkeborg, hvor WOW-effekten lå i, at når jeg hamrede padalen i bund, så .. WOW.. hold da helt kæft .. der sker ikke en skid. Og konen sidder bag i stikker hovedet frem mod forsæder og siger har du trykket på speederen ;-) Eller i hvert fald siger hun at vores egen virker kvikkere.

/Ulrik

P85DK
P85DK May 20 '15

Synes det er udtryk for manglende situationsfornemmelse at tale om 'at der bliver pisket en stemning op' når folk har betalt 1 million kr for en bil - enten så er der noget om sagen eller også er der ikke. Vi leder efter fakta, så der kan handles efter det. Hvis Tesla kan vise mig at min bil er så hurtig som de siger og at den har de hk som de annoncerede den med da jeg købte så skal de ikke høre mere fra mig 

egernmus
egernmus May 20 '15

@Claus..når nu Tesla siger som de gør .. lige en tanke .. har du prøvet at slå Traction Control fra og launche selv, i det usandsynlige tilfælde computeren ikke kan finde ud af dine 22" fælge? Pas nu på andre biler / grøften, hvis den er vild uden TC.

Hvilke dæk har du på Michelin PSS/PS2? Og hvor mange revs/mile har de, når de sidder på dine fælge (hvor brede har dine fælge)?

Vores P85+ kører 749 revs/mile på 245/35R21 foran.. mener fælgbredde er 8.5". Bagpå 735 revs/mile på 265/35R21 på 9"

Har du specs fra officielt dokument på din P85D og hvad den er født med af dæk og fælgspecifikationer i dokumentet?

/Ulrik

Lasse
Lasse May 20 '15

Hej alle. Under fuld acceleration, viser min ca 360, et godt stykke under 480? - andre der kommer over 480? (køre på originale 21" fælge). Vh Lasse

KS
KS May 20 '15
Jeg har været på kirstinehøj og vendt den med Nicolai.
Da jeg kom derud ville den også kun levere 360. Efter supercharging til 100% ville den sluge 420 og ikke helt insane. Nicolai ville undersøge og vende tilbage. De har fået lov til at få den et par dage hvis de skal fejlsøge.

Når jeg hører noget poster jeg info. Hører jeg intet inden weekenden rykker jeg dem!
BPBach
BPBach May 20 '15

Jeg har set på you tube en film, hvor de går bag om computeren , altså der er en opsætning hvor man kan bestemme hvllken fælgstørelse man kører med, måske det er noget man skulle kigge på-----jeg ved ikke hvordan man får adgang til dette, da man skal bruge en code-----, jeg har ikke selv fået min bil endnu men læser og følger med på forummet, prøv at se denne video et sted i menuen står der 21" om man kan ændre dette vides ikke , men det skal da undersøges. http://insideevs.com/...odel-s-hidden-menus/

Claus8930
Claus8930 May 20 '15

@Benny

Min bil er leveret på 19", men fik dem til at ændre billedet til en bil med 21! i displayet. Fik dog at vide at det ikke havde anden betydning end udsenet.

Forstår ikke hvorfor, at de ikke bruger fælge størrelsen til at beregne, hvor langt bilen kan køre på den resterende strøm, når nu der er så stor forskel på 19" & 21" i praksis.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »