Enig mht. det lavere forbrug. Der skal noget mere data til for at kunne konkludere noget som helst. Erfarede bare at turen til Odense som køres hver dag nu gøres på blot 170 wh/km i stedet for 190 wh/km trods stort set uændrede temperaturer men det kan være at fruen har haft medvind i morges... :-)
@Mike - min bliver også hentet til test i morgen og onsdag. Jeg har fået .238, interessant at se om der er forskel på .238 og .239 i forhold til det her
Bliver spændende hvad de finder ud af
Nogen har fået 238 og andre 239. Jeg har selv fået 239. Nogen der ved hvorfor og hvad forskellen er på de to versioner?
Umiddelbart lugter det er A/B testing. De har sikkert en specifik ting de gerne vil teste og så er det godt at have en kontrolgruppe. Det kan f.eks. være torque sleep eller performance
Vi taler meget om 0-100 km/t og det er da bestemt også interessant. Jeg har skiftet min P85 til en P85D og selvom jeg ikke har målinger endnu (skal nok komme med!), så er jeg ret godt tilfreds med den subjektive oplevelse af 0-100 km/t i forhold til den gamle.
Til gengæld synes jeg, at i den høje ende, fra f.eks. 90-130 eller 100-140, der mangler der noget i P85D. Det ligner bestemt ikke 700 HK for mig. Skal jeg være ærlig, så er min opfattelse faktisk at P85D er langsommere fra 90-130 km/t eller 100-140 km/t end den gamle P85? Er der andre der har samme oplevelse?
Er på FW 238.
@Lars - tag tråden fra starten, så får du den lange historie. Den korte er at den ikke er i nærheden af 700 hk, ligegylding hvordan man vender og drejer den, hvilket også er årsagen at mellem accelerationerne ikke føles som 700 hk.
@P85DK. Min pointe var at det kunne være interessant at afløse påstande i denne tråd (som jeg i øvrigt er enig i), med nogle flere fakta. Hvis det virkeligt er sandt, som jeg oplever det, at min P85D er langsommere end min gamle P85 i mellem-accelerationerne, så er det da noget som Tesla må håndtere, men jeg er heller ikke sikker på om det er korrekt.
Det ville derfor være interessant hvis vi kunne få nogle 90-130 km/t eller 100-140 km/t målinger, i tillæg til de mange fra 0-100. Vejret er til det, så jeg skal nok komme med nogen snarest.
@Lars - enig, fakta er at foretrække, hvilket også er meningen med denne tråd, så alt hvad du kan bidrage med vil være velkommen. Jeg tror stadig at P85D er marginalt hurtigere end P85 i mellem accelerationerne, men ikke i nærheden af 700hk vs 470hk hurtigere i mellem accelerationerne.
Men min tese er at 85D faktisk er hurtigere de sidste 10 - 20 km/t op til 250 km/t end en P85D, men det er jo lidt en teoretisk snak, da vi jo ikke er i de hastigheder så tit.
Men overall, så er jeg nok ved at nå til den konklusion at det er batteriets begrænsning som er skyld i de manglende præstationer, så vi kan jo håbe at Tesla står ved deres produkt og tilbyder os P85D ejere et større batteri, når det kommer engang.
@Mike: Jeg har ikke fået dommen fra Tesla, men igen, så føles den en anelse hurtigere. Måske det blot er fordi jeg kørte en 320d som lånebil..
Men jeg mener ikke den er der endnu, og Nicolai's ord var: Den leverer meget, næsten nok, men ville ikke ud med mere, førend HQ havde analyseret de date der er opsamlet fra vores biler. Er lovet et opkald i løbet af ugen med nærmere info.
@Ken - 320d, jeg fik en Citroën Cactus ...
Jeg har endnu ikke hørt fra Nicolai, men tallene ser ikke ud til at de er der. Det hurtigste de fik i følge data fra bilen er lige over 3,4 s, men ellers mellem 3,5 og 3,6 med mellem 93 og 100% ladning. Så en smule hurtigere, men ikke 3,3
og den trækker også flere kW end lige da jeg fik .238 på.
@Mike det er via Teslas REST API, hvor alle kan hente data for deres bil.
Brugeren Lauer har fået sønnen til tasterne og har lavet linkmytesla.com (http://teslaforum.dk/forum/topic/ny-avanceret-k%C3%B8recomputer-til-din-tesla?&page=1) hvor du kan melde dig til hvis du ikke selv ønsker at kode.
De har været rigtig gode til at lytte til forslag og implementere dem hurtigt, så vi fik hurtigt både energi forbrug, batteri niveau, tidspunkt og kortangivelse tilknyttet accelerationstiderne.
Jeg har endnu ikke været ude og teste, men som udgangspunkt mener jeg ikke den er der endnu. Data fra P85 bilerne viser tider lige under og lige over 4s, set i det lys, så SKAL en P85D kunne give 3,3 tider kontinuerligt og ikke én 3,43 tid ud af 10+ forsøg
Jeg har forresten spurgt Nicolai om hvor mange HK den skal have og Nicolai bad om at få resultatet fra rullefeltet, men jeg har endnu ikke hørt hvor mange de mener den skal have.
Jeg kørte lige 700 km til Jylland og tilbage i en låne P85 i går (min er på værksted for at få udbedret min skade). Den er definitivt IKKE ligeså hurtig som min D'er - heller ikke i mellemaccellerationerne.
@Mike jeg oplever det er nemmest at køre turerne og så sidde med på computeren når man kommer hjem, det er lidt besværligt på skærmen i bilen
Den udmelding fra Nicolai fra Tesla giver jeg ikke meget for, specielt ikke når de ikke kan påvise at den på noget tidspunkt har været nede på 3,3 - men jeg afventer når jeg får besked fra ham
Det er fair at sige at den holder hvad den lover, hvis de reelt har fået den ned på det, men de testede min bil under optimale forhold og der er den stadig ikke nede på 3,3 og kun ét ud af 10 forsøg var i nærheden af 3,4.
De har opgivet et tal, så må det også kunne opnås. Jeg tror ikke de ville have samme 'lette' forhold til tal hvis jeg havde betalt 935.000 for min bil som de ville have 960.000 for eller måske var jeg bare dum jeg ikke prøvede det :-)
ok - så har jeg været ude og teste i 20 grader, høj sol og nyvasket bil. I følge bilens egen data var der flere tider i 3,3 området med en tid så tæt på rent 3,3 man næsten kan komme. Den blev lidt varm på et tidspunkt, det kunne man godt mærke :-)
Min umiddelbare konklusion er at det er en sommerbil der accelerere hurtigst når den er nyvasket. Rart at få bekræftet at den kan ramme de lovet 3,3s , jeg er dog ikke helt sikker på at den er så hurtig som den har været. Det var som om at der kom et ekstra boost kort efter 'take off', næsten turbo agtigt, sådan har den ikke været før.