Loading...
dk

Attraktiv forsikring på Tesla hos CODAN | Tesla Forum

The_Stig
The_Stig Aug 17 '15

Jeg har et skriftligt tilbud fra Thisted Forsikring på den S85D jeg har I "transit"  på kr. 6400,- /år med kr. 5000,- I selvrisiko, men friskade på hærværk og nedfaldende genstande og reduceret selvrisiko på kr. 1300,- v/glasskader.

Der er normalt ikke ikke nogen selskaber der alene vil tegne en bilforsikring - de forlanger et "fuldt" engagement - hus, indbo, familieforsikring etc. sammen med autoskadeforsikring.

Vedr. 50/50 fordeling af ansvar selskaberne imellem så er der mig bekendt kun 2 steder selskaberne  har en indenbyrdes aftale om 50/50 fordeling af ansvaret; 1) En venstresvingsbillist der påkøres af et bagfra kommende køretøj (påstand mod påstand om hvem der har blinket, bremset og udøvet korrekt agtpågivenhed!)  og 2) Ved påkørsler på P-pladser, hvor begge biler er i bevægelse.- småskader der koster selskaberne en formue p.g.a. det årlig antal af dumme-buler   

PeterJ
PeterJ Aug 17 '15

For nogle år siden prøvede et selskab at give mig del-skyld for en påkørsel bagfra. De gav sig først, da jeg henviste til, at det var en politibil, der var dyttet ind i mig og at de nok havde fortalt, hvis ikke jeg havde overholdt færdselsloven.....

Morale: Forsikringsselskaber, bankfolk og ejendomsmæglere er alle rådgivere - for sig selv.

VH
VH Aug 17 '15

The_Stig: Vedr. Thisted forsikring. Er der krav om at samle forsikringer og ekstra godkendt gps? Alm. Brand er væsentlig dyre, samt stiller krav om ekstra gps. samt selvrisko på 18000 kr

The_Stig
The_Stig Aug 17 '15

Ingen krav om GPS - det har jeg skriftligt fra forsikringsformidleren

VH
VH Aug 17 '15

The_Stig: Tak, hvad med krav om flere forsikringer hos dem?

CTeg
CTeg Aug 17 '15

Vi er også ved at indhente forsikringstilbud på en 70D. Vores eksisterende forsikringsselskab, CODAN, kunne ikke gå lavere end 21.800 på trods af, at vi har alle forsikringer samlet der, og aldrig har anmeldt én skade på dem i de mere end 10 år, vi har været kunde der (det skal dog siges, at bilforsikringen kun er 3 år gammel). Det virker dog som om, at Codan dybest set ikke ønsker at forsikre Teslaer. Bedste tilbud pt. er fra Tryg og Købstædernes. Hos Tryg kan vi undlade at flytte husforsikringen med over (mens vi skal flytte alle andre). Hos Købstædernes skal vi flytte alle forsikringer over. Tilbuddene er på hhv. 10.800 (tryg) og 7.600 (Købstædernes). Lægger man de samlede forsikringsomkostninger til, lander de årlige udgifter dog nogenlunde samme sted (plus/minus ca. 1.800 kr. om året). Valget kommer i sidste ende til at afhænge af en gennemgang af policerne, og hvor mange forbehold, de indeholder. Den billigere forsikring er ikke meget værd, hvis betingelserne indeholder så mange forbehold, at jeg dybest set ikke kan forstå dækningen...  

Forummets indlæg er redigeret af CTeg Aug 17 '15
Magnus
Magnus Aug 18 '15

Jeg skrev til Codan og spurgte om mulighed for forsikring af Telsa hos dem, da jeg er ved at tegne Ejerskifte, Indbo og Husforsikrings hos dem og fik først at vide at det ville blive omkring 21.000 som passer med hvad CTH også skriver.

Jeg fik så af en tesla sælger at vide at hvis jeg havde et CVR nummer (hvilket jeg tilfældigvis har pga. en enkeltmandsvirksomhed), så kunne jeg få en noget billigere forsikring hos Codan, hvorfor jeg skrev til deres B2B afdeling og fik følgende svar på samme spørgsmål:

"Jeg kan tilbyde forsikring for din nye bil via Codan erhverv, såfremt dit firma bliver noteret som ejer eller bruger af bilen. Har du et godt skadeforløb fra tidligere bilforsikring, vil prisen ende omkring 7.800 kr.."

Jeg ved dog ikke hvilke skattemæssige eller evt. andre konsekvenser det vil have for mig at notere mit firma som bruger af bilen, men det er nok værd for mig at finde ud af det.

Mack
Mack Aug 18 '15

Jeg har tegnet hos codan igennem mit ApS, og min revisor har sagt god for løsningen, vigtigt er blot, at du betaler den privat, og ikke gennem dit firma.

Johannelund
Johannelund Aug 18 '15
Har igennem de sidste 5 år fået tilbud på mine forsikringer fra alm.brand Topdanmark Codan trekroner tryk på mine forsikringer 2 huse 2 ulykke, 2 biler m.m. og er endt hos nem-forsikring, de var 20 % billige end de andre på den samlede pakke, har netop fået et tilbud på s85d mit Allers, på 10700, så er kraftig anbefaling prøv nem-forsikring (det gamle gl. Skanderborg) det sidste selskab var Codan som måtte løbe ud af huset, med en overpris på 16t inklusiv tesla
Sider: « 1 2