Er der nogen der har en faktisk rækkevidde for S70 D...? Ifølge Tesla skulle den ligge mellem 300-400 km...
Er der nogen der har en faktisk rækkevidde for S70 D...? Ifølge Tesla skulle den ligge mellem 300-400 km...
I min S60 kan jeg om vinteren regne med 280km og om sommeren 320km på 100% ved pænt kørsel og 80% bykørsel 20% motorvej (110km/t)
Tesla har melde ud at de forventer at kunne få længere rækkevide med D modellerne så jeg er enig med Hookmaker, regne med 300-325km og når du køre som en 65 årie :) kan du godt nå 400km.
Som Comeback så ofte har været så flink at linke til og beskrive i detaljer i andre tråde så tyder det på at S60 har lidt mere end 60 kWh tilrådighed hvis man kører fra fuld opladt til den ikke kan mere. Jeg selv har kun testet ned til 1% og ved den opladning til 100% ladede jeg 60 kWh.
Hvorfor skriver jeg så det, jo for hvis Tesla ikke vil afsløre hvor mange km (kWh) der "gemmer" sig under 0% kan det på en S85, modsat S60, se ud som om der ikke er alle kWh til rådighed. Hvordan det så forholder sig med den nye S70D bliver spændende at se.
Bilernes forskellige vægte vil ikke have den store indflydelse på range når der køres almindelige march hastigheder. Så hvor langt du kører handler mere om vejr, dæk og din fod. Mine range tal med min S60 ligner comebacks meget godt.
Mit gns lige nu fra dec til maj. er 214 wh/km med ligeligt vinter og forår. Dvs 280 km i gns på 60 kWh. I vinters lå det på 230 wh/km dvs. 260 km (kun opvarmet under kørsel ikke forvarmet i ladestik). Nu ligger det på ca. 200 wh/km = 300 km på 60 kWh. Om sommeren forventer jeg at det kommer ned på 180 wh/km = 330 km på 60 kWh.
Men lad os se hvor meget effekt der er tilrådighed på S70D så skal vi fortælle dig hvor langt du kan køre ;-)
@pjn, hmm, du har ikke 70 KWh til rådighed, så det vil jeg være forsigtig med at tro på.
jamen selvtak ;-) Er der nogensinde nogen der har fået afladet en 70D til 0% og så ladt helt op igen? Vi venter i spænding :-)
Jeg skrev i maj:
"Mit gns lige nu fra dec til maj. er 214 wh/km med ligeligt vinter og forår. Dvs 280 km i gns på 60 kWh. I vinters lå det på 230 wh/km dvs. 260 km (kun opvarmet under kørsel ikke forvarmet i ladestik). Nu ligger det på ca. 200 wh/km = 300 km på 60 kWh. Om sommeren forventer jeg at det kommer ned på 180 wh/km = 330 km på 60 kWh."
Nu ser det således ud:
Mit gns lige nu fra dec til Juli. er 199 wh/km med 2 vintermåneder, 3 forårsmdr og 1 sommermdr i alt 10.000 km. ved 199 wh/km giver det i gns 301 km med 60 kWh. I vinters lå det på 230 wh/km dvs. 260 km (kun opvarmet under kørsel ikke forvarmet i ladestik). Forår lå det på ca. 200 wh/km = 300 km på 60 kWh. Nu her om sommeren ligger det på 170 wh/km = 352 km på 60 kWh inkl HVAC tændt... Jeg har i de sidste uger haft flere ture mellem 140-170 wh/km med kombineret motorvej og by. Der er en markant forskel på forbruget vinter hhv sommer. I mit tilfælde er forbruget sommer (max 170 wh/km) helt ned til 26% lavere end vinter!!!
Rated range på ca. 200 wh/km passer sikkert udemærket med et års gns men det er temmelig misvisende om vinteren. Selvom det ikke er god reklame for tesla burde det være mere tydeligt at rated range sommer hhv vinter er meget forskellige... og i en fremtidig update burde rated range justeres som funktion af temp og vejr.
@Lborch: Hvornår får du din 70D?
vh Søren