Hej lars
ingen problemer
ifølge krak er der fra Køge Torv til Kordilgade i Kalundborg ca 68 km.
SÅ du skal praktisk talt kun lade bilen hver anden dag.
Lars, du kan da bare lade derhjemme, så spilder du ikke tid på at lade overhovedet.
Det koster kun 50 øre pr kilometer.
Lars, du kan sagtens køre den tur hver dag helt uden problemer også om vinteren. Men du kommer til at skulle lade hver aften/nat hjemme.
Hej Lars
Jeg kan tilslutte mig de andres betragtninger ; køber du en 85 D kan du nøjes med at lade hver anden dag. Du skal jo så gøre op med dig selv om det er ulejligheden værd at at kunne køre gratis hver dag på job (via SC Køge). Hvad har du selv gjort dig af overvejelser omkring det at købe en EL-bil, når du nu ikke bare sådan lige kan etablere lademulighed hjemme ?
Ja Genild + 1.
Ladning i Kalundborg, hvor du holder på arbejde er jo en fin ide.
Selv med single lader kommer der 55 km på i timen.
Max 6 timer hver dag, så er den altid fuld, når du skal hjem til Køge.
Ventetiden på en Supercharger skal gøres op med, hvor mange KWH man tanker på hvilken tid.
Antal KWH ganget med sin pris hjemme, giver en fritids indtægt uden/efter skat, som man skal vurdere om man gider spare/tjene. De kan være surt tjent.
Deacon: Medgivet, jeg har ikke spurgt ham, men jeg tror oprigtigt ikke at Skt. Peter godskriver den tid man har brugt/spildt på ladning, når det store regnskab skal gøres op foran perleporten.
Skal tiden gøres op i penge, tror jeg næsten man kan få en større fortjeneste ved at sælge sine hjemmehæklede grydelapper, men jeg må dog erkende at man måske skulle overveje at kombinere de to ting (hækling af grydelapper medens man lader) da man jo både er svært underholdt og kan se frem til en større profit.
Jeg har faktisk overvejet, om jeg skal slæbe en campingvogn med, når jeg skal lade. Måske jeg kan lave en rubrik annonce i Ekstra Bladet, og tjene lidt ekstra ved en "ladning". ;-)