Det lyder lækkert. Jeg havde en lille mulighed for at bytte mig til en spritny BMW 530D til turen, men det gik i vasken, fordi det var en leasing-bil, og reglerne gjorde, at jeg skulle lade mig adoptere - kun børn og ægtefæller måtte låne bilen, og han er gift. :-)
Ja, Alsace er et lækkert sted. Jeg er kommet der fast de sidste 18 år hos vinproduncent Sipp-Mack i Hunawihr, og kender mange vin-producenter og deres familier godt. Det er også det sted i verden, hvor der er næstflest Michelin-restaurenter pr. kvm (Tokyo er der, hvor tætheden er højest). Og priserne er langt mere rimelige end i Kbh.
Jeg er nu helt hooked på at tage turen derned og nyde den nye bil på turen. Incl de ekstra pauser, det giver. Jeg kan se, at der er en SuC i Aachen - det er forholdsvis tæt på Strassbourg.
Laderne ved Cora. Skal der bruges andre stik end det, Tesla'en leveres med? Og så skal jeg sikkert have et par adaptere med, så jeg kan lade hos hjemme hos Sipp-Mack i Hunawihr både 230V og 400V. De bruger vist det, man kalder Schuko-stik i Frankrig til alm 230 V, men kraft det ved jeg ikke, hvordan ser ud i Frankrig. Er det en god ide at have et type 2 stik med på turen også? Jeg kan se på indlæg andre steder, at man vist selv kan lave en mellemledning, så et blåt stik kan forbindes til det røde stik.
Jeg forventer at køre jævnt og pænt med ca. 250 flasker = 375 kg liggende i bagagerummet. Men tak for jeres indlæg. Nu glæder jeg mig endnu mere til turen - og det er ligge før, man kan blive bekymret om bilen når at komme. Leveringstermin lige nu er slut juli, og jeg kører den 22/8, så der skal ikke meget forsinkelse til.