Loading...
dk

Ladehastigheder | Tesla Forum

KS
KS May 19 '15

Som opfølgning på vores skriverier omkring ladning har jeg og en go' ven kigget tilbage i tiden.

Fra 2013 til midt i januar 2015 var det disse oplysninger Tesla har opgivet vedrørende ladning:

I Januar 2015 blev det så ændret til

Ligeledes var det i 2013 følgende informationer vi blev fodret med:

Altså en halv ladning på 20 minutter.

Jeg har for at samle data ind vedrørende ladetider og ikke holdte løfter fra Tesla's side lavet følgende google spreadsheet, som i meget gerne må opdatere når i lader.

Læg det evt ind som favorit i bilen. Lader i "blot" fra 35% så opdater fra 40% og fremefter.

Så kan vi få nogle data som vi kan arbejde med.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xpj18KY1L0bSLRt4G1zkDHqJ9FYAHBBOYAmwLCQVIas/edit?usp=sharing

Forummets indlæg er redigeret af KS May 19 '15
rms
rms May 23 '15

Super! så er der mulighed for at se hvad real data er.

Vi kan tilføje batteri version (B,C,D,E,F), stander deling og start lade kW peak samt Tid/kW ved 10%(min/kW), 20%(min/kW) osv. så man tydeligt kan se hvornår nedjusteres i kW ladehastighed.

Claus8930
Claus8930 May 23 '15

Kan det passe at man ikke kan skive i arket fra sin bil?

Jeg får en fejl meddelelse op på Hollansk :P

Forummets indlæg er redigeret af Claus8930 May 23 '15
rms
rms May 26 '15

Claus8930, hmm har ikke lige prøvet men checker næste tur.

MicTheCat
MicTheCat May 26 '15
Super initiativ. Den vil jeg gerne være med på. Jeg har personligt dog aldrig troet på Teslas udmelding. Men det kan sikret "lade" sig gøre under ikke eksisterende optimale omstændigheder. Men jeg har nu aldrig klaget da ti minutter for mig ikke er der afgørende. Måske det vil ændre sig når jeg fra næste år vil benytte Teslaen som min primær bil ;-)
rms
rms May 29 '15

@Claus8930, jeg får ikke den popup box, dog en meddelelse øverst også på Hollansk, men kan til gengæld ikke skrive i dokumentet, så frem med mobil/ipad/pc :-)

Kiefer
Kiefer May 29 '15

Husk på at Tesla browser i bilen er noget værre skrammel med en masse manglende understøttelse for alt muligt. Prøv f.eks. at gå ind på html5test.com og se hvor lavt den scorer på html5 understøttelsen...

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar May 29 '15

@Kiefer 

Er det noget der kan ændres på/opdateres uden at hele indmaden skal udskiftes?

Kiefer
Kiefer May 29 '15

Gustavsfar1: Fra Teslas side burde det være ren software at få den til at yde fuld HTML5. Men om den GPU der sidder i kassen reelt kan performe noget er jeg så meget i tvivl om, som jeg har læst det, er det en 3-4 år gammel nvidia GPU de har brugt...

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar May 29 '15

Pyha det er da lidt utroligt og op ad bakke hvis det er sandt... Det er der nu ikke meget innovativt IT nørderi over men på den anden side overrasker det mig ikke. Ærligt talt så er skærmens performance dårligere end visse tablets som man får smidt i nakken når man eksempelvis abbonerer på et magasin eller lignende. Måske er det fordi man er blevet vant til hvordan en Ipad performer...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 29 '15
Sithfury
Sithfury May 29 '15

Som jeg forstår det, så er der også noget af det som version 7 skal fixe?

Nok ikke iPad performance, men lidt mere smooth.

Gustavsfar
Gustavsfar May 29 '15

Lad os håbe på det...

Lund
Lund May 29 '15

Mener det er gemt i det her interview at Tegra 2 og 3 chipsene er godt makset ud i Teslaen.

https://www.youtube.com/watch?v=TDm6Snkle70

Kristian70k
Kristian70k May 29 '15

Skal på tirsdag fra randers til kolding, og fra koldig til herning, derfra hjem til randers.. det er 330 km.. og med en del pauser.. og vandet kommer nok ned fra oven.. plus der er nok en del der lige skal teste sådan en omtalt elbil.. nogen der kender til lade muligheder i nærheden af herning messecenter?

Gustavsfar
Gustavsfar May 29 '15

Mener der er en 50 kw Clever lader ved Bilka i Herning.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 29 '15
Hilbert
Hilbert May 30 '15

@Kristian70k. Mener at der kan lades gratis (Type 2, 22 kW) ved Dagligbrugsen, Give, hvis det kan være en hjælp.

Var det ikke dig der tidligere mente, at der ikke var behov for en SC ved Herning? Blot en tanke.