Loading...
dk

Forslag til placering af Supercharger | Tesla Forum

Dencon
Dencon May 20 '15

Hej alle

Efterhånden er der jo en hel del Tasla ejere rundt om i landet, men man kan også se at der er områder hvor der bor mange. Ud over København er det nordlige Aarhus også ved at være godt med (Risskov-Egå-mm) og en ladestation vil være endnu et købsargument.

Derfor vil det være super fint hvis der var en Tesla supercharger i det område. Og her syntes jeg at have fundet det perfekte sted lige midt i 8240 Risskov. på Rolighedsvej 51 (Ndr. Strandvej) Det er en gammel parkeringsplads for den nedlagte togstation, og bruges ikke til noget idag.  Så shopping og spisning på de mere en 10 spisesteder kan kombineres med lidt opladning samtidigt, (eller bruges som en undskyldning)
Se lokation på dette link: https://goo.gl/maps/ceN1f

For at dette kan blive virkelighed, skal der være andre Tesla ejere der foreslår dette sted.
Det kan ske ved at skrive et forslag her:
http://teslafactory.wufoo.com/forms/european-supercharging/

Gustavsfar
Gustavsfar May 20 '15
Det er ikke for at være en lyseslukker men en SuC i det nordlige Aarhus eller for så vidt andre steder tæt på en eksisterende SuC kommer ikke til at ske. En SuC er tiltænkt som en effektiv og hurtig lademulighed på rejser. Derimod kan der i fremtiden godt dukke tesla destinationsladere op som fx. Restauranter, supermarkeder og hoteller osv. Kan ansøge om at få sat op. Disse ladere vil typisk kunne lade med 11-50 Kw
Busimiss
Busimiss May 20 '15
Tak for dette link. Jeg har nu indsendt ønske om Super Charger i Odense. Så nu må fynboerne lige gå ind og gøre det samme. Odense er Danmarks 3. største by, så jeg mener, at der er et behov for en SC.
Gustavsfar
Gustavsfar May 20 '15
Igen. Der er behov for SuC hvor der reelt er et behov ellers snakker vi destinationsladere.
Maho
Maho May 20 '15
Ja, at opsætte ladere tæt på beboelse er lig med konstant optagede SuC når man reelt er på farten, så de vil naturligvis altid blive lagt ud fra dette hensyn til formålet....
DeaconWP
DeaconWP May 20 '15

Hvor langt er vi i processen?

Til en start, skulle der opsættes Superchargere, for at man kunne komme rundt på langture, med den første opladning derhjemme. Hjørring, Randers, Middelfart, Køge og Rødekro.

Så meldte Tesla ud, at der også ville komme Superchargere i tæt beboede områder, for at tilgodese de potentielle kunder, der i sådanne områder ikke kunne få etableret egen lader, grundet manglende private parkerings forhold. Og lidt i den stil, er der dem ved Service centrene, da de der alligevel skal bruge ladere, som så deles med kunderne.

Så kom det nyeste skud på stammen, Destinationsladere.

Altså er der nu 3 produkter på spisekortet.

Mon ikke vi bare skal se det hele som nogle tilbud, der supplerer hinanden? De superchargere, der ligger ved service centre i DK, er jo egentlig noget ekstra, i forhold til, at der jo er "Longrange Superchargere" relativt godt placeret, i forhold til disse service centre.

Og så kommer det sjove: Hvis nu man holder fast ved det smarte i placeringerne af "Longrange", så gør det vel ikke noget, at der også er en lokal lader, til dem, der vil bruge den lokalt.

Jeg vil tage "TAK" brillerne på, og nyde hver gang, der er nogen i dette land, der får noget, som er bedre, end det de ikke havde.

Jesperbang
Jesperbang May 20 '15

En SuC vil være godt plaseret ved stop 39 (Slagelse) for dem som kommer fra fyn af, og skal fx til Kalundborg og nord sj, samt dem som skal til næstved,falster syd sj. vil det være en god plasering, o forhold hvor meget det dækker. (stor set hele fyn, til vest,syd og mid sj)

hborresen
hborresen May 20 '15
Ifølge udsagn fra en lejer hos Cargo Syd i Nørre Alslev på Falster, har Tesla planer om at åbne en Super charter i dette Transport Center. Så behøves dem der skal sydpå til Tyskland ikke sidde med rækkevidde angst inden de når næste SC.
PerF
PerF May 20 '15
Jeg har for et par måneder siden foreslået en placering omkring Slagelse, netop af samme grund. Hvis man bor i den vestlige del af Nordsjælland, som jeg gør, er det lidt svært at klare et møde i Odense tur/retur. Køge ligger ikke ligefrem på ruten for store dele af Sjælland, og Middelfart er langt væk.
Jeg fik dette svar fra supercharger teamet:
"Thank you for your interest in Tesla and our Supercharger network.

We are constantly working to establish new routes across the region as a whole and establish ourselves in new markets as well. We are aware of the situation on the route that you mention between Copenhagen and Odense, even though a return trip, with our Supercharger site in Køge as the main charging point, is an viable option. We do plan to densify our network going forward, but at the moment we cannot reveal any tangible plans just yet.
Keep checking our website for new site announcements, as updates appear regularly."

Så kan man jo selv tolke på om der er noget på vej, eller om det bare er en venlig afvisning ;-)
HRH
HRH May 20 '15
Jeg opfatter Tesla som meget dynamiske, og synes bestemt ikke, at det svar du har modtaget ligner en afvisning. Jeg har allerede foreslået en Suc i området Slagelse Korsør.
Den må gerne ligge et lækkert sted om muligt, så man kan indtage andet end burgere. Hamborg supercharger ligger ved et rigtigt lækker hotel med en god restaurant, hvorimod Rødekro og Slesvig er fritureparadis.
Hilbert
Hilbert May 20 '15

@hborresen. Nørre Alslev lyder rigtig fornuftigt - både til Tyskland og over Langeland til Fyn.

De optimale placeringer er der hvor det forøger rækkevidden for flest mulige - altså primært motorvejsknudepunkter og i rimelig afstand (100+ km) fra eksisterende SC´er.

Kiefer
Kiefer May 20 '15

Med den korte afstand fra Middelfart til Slagelse og fra Køge til Slagelse, vil jeg slet ikke forvente Tesla vil bruge 1+ million på en SuC ved Slagelse, jeg tror ikke vi skal forvente andre lokaliteter end dem Tesla allerede har udstukket som dem der kommer i DK i 2015. Så vil vi have 9 SuC'er i DK med relativ få biler.

/Martin

spazoid
spazoid Jun 4 '15

Kiefer, hvor er der planlagt nye SuC'er i DK i 2015?

DeaconWP
DeaconWP Jun 4 '15

http://www.teslamotors.com/supercharger

Vælg kortet over Europa.

Tryk på 2015.

Se, at der kommer en omkring Esbjerg, og en der åbner snart på sydsjælland, eller noget der ligner.