Loading...
dk

New Drive unit | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k May 22 '15

Hvor mange har fået ny drive unit og hvad gjorde udsalget?

KS
KS May 22 '15
Har fået adskillige. Klunk lyde og hyle toner.
En af dem holdt kun 300 km - Hamborg/Århus. 2 skiftede units på 1 uge..
Men den seneste er bedre end noget andet.
Kristian70k
Kristian70k May 22 '15

:) skal have en ny i juli, så det er nok efter 40.000 km kun en lille hyle tone (eller såen :)) #plus 8 år igen :)

Kiefer
Kiefer May 22 '15

Fik min skifter ved et sted mellem 23.000 og 28.000KM, den sagde en konstant højfrekvent hyletone som bare blev værre og værre.

Der har ikke været noget indtil nu, men hustruen er begyndt at klage over lyden er begyndt at komme tilbage igen, jeg tror så bare den tone den indtil videre rammer er noget min hørelse ikke kan opfatte. (4.5 år i forsvaret med skyderi gør nok sit...)

Så nu har vi nævnt det for Tesla så kan de kigge på det ved service i næste uge.

/Martin 

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer May 22 '15
JL
JL May 22 '15

Ud fra papirerne kunne jeg se, at jeg har fået skiftet min 2 gange på samme dag :-) Tesla fandt selv ud af, at den sagde samme klonk lyd ved langsom kørsel som den gamle :-) Fandt ved samme lejlighed ud af, at en ny driveunit skal igennem en break-in procedure. Det gør Tesla normalt, men havde glemt det inden udlevering til mig. Det betød, at der var en mislyd ved kraftig accelleration. En mekaniker fandt hurtigt ud af, at den ikke havde været igennem break-in proceduren. Den består i at accellerere kraftigt 4-5 gange i træk fra fuldt stop - så sætter lejerne sig vist og lyden var væk.

Genild
Genild May 22 '15

Hmmm - det er da godt at de ikke har en tilsvarende procedure for kofangerne, hvor de lige skal køre Tesla'en hårdt ind i en mur fire-fem gange for at tingene sætter sig. 

Gustavsfar1
Gustavsfar1 May 22 '15

hehehe :-)

Bluecoffee
Bluecoffee May 22 '15

Har fået skiftet en ved 45.000. Foreløbig er det dejligt stille.

Kiefer
Kiefer May 22 '15

Genild: Det er vist åbenbart samme procedure med frunken, den skal have med en hammer en 8-10 gange inden den flugter med resten af bilen ;-)

/Martin

Gustavsfar1
Gustavsfar1 May 22 '15

:-) LOL

Klaus_
Klaus_ May 22 '15

Du skulle se hvordan min nose cone ser ud allerede inden udlevering (ridset). Nogen har nok forsøgt drive-unit proceduren for at få nose cone til at sætte sig :)

Citat fra Genild

Hmmm - det er da godt at de ikke har en tilsvarende procedure for kofangerne, hvor de lige skal køre Tesla'en hårdt ind i en mur fire-fem gange for at tingene sætter sig. 

3450rbt
3450rbt May 22 '15
@Klaus he he
Har du fået bilen?
Klaus_
Klaus_ May 22 '15

@3450rbt, om 12 timer :)

Kristian70k
Kristian70k May 22 '15

det er nok lidt lange timer så Klaus :)

Klaus_
Klaus_ May 22 '15

Det må man sige, så kan man jo altid se part 2 af Tesla Bjørns Easter Road Trip :)

Kristian70k
Kristian70k May 22 '15

har lige set den :)

Kristian70k
Kristian70k May 23 '15
Idag er det klauses tesla dag hurra hurra
Steen_Bo
Steen_Bo May 23 '15
Hej, Min har en hyletone når man giver gas, men hvor meget skal den sige. Skal den være helt stille eller har den lidt når man accelerer ??? Ikke hårdt men almindelig kørsel. ?
Klaus_
Klaus_ May 23 '15
@Kristian, hehe. Jeps!
Kristian70k
Kristian70k May 23 '15

det er vist meget normalt steen_bo, det er mislyde man skal høre efter

Sider: 1 2 3 4 »