Loading...
dk

Spørgsmål til alle Tesla ejere - venligst hjælp :) | Tesla Forum

Dan
Dan May 24 '15

Kære Tesla-ejere,

Jeg er en bachelorstuderende, der er igang med at skrive mit afsluttende bachelorprojekt omhandlende Tesla. Som alle jer herinde, har jeg en stor passion for Tesla, og vil derfor gerne stille jer nogle spørgsmål, der skal hjælpe mig til at udvikle et koncept, der vil højne incitamentet og købelysten af Tesla, først og fremmest på det danske marked.

Alle svar bliver behandlet 100% anonymt, og bruges udelukkende til udarbejdelsen af mit bachelorprojekt.

Spørgsmålene er som følger: 

1) Hvad er henholdsvis Jeres: alder, arbejde, branche i arbejder i, kørselsafstand fra bopæl til arbejde, og postnummer, samt hvilken type bolig bor I i (villa/lejlighed, etc.)?

2) Hvilke overvejelser gjorde I jer i forbindelse med købet af Jeres Tesla?

3) Var der andre biler (herunder andre el-biler, hybrid-biler, eller alm. biler), i overvejede at købe?

4) Hvorfor faldt valget på en Tesla Model S, og ikke på en anden bil? (Faldt valget på baggrund af: Pris, performance (HK, Acceleration, m.m), komfort, grøn orientering, design, etc.?) - Sæt dem gerne i prioriteret rækkefølge.

5) Hvilke biler er Tesla's direkte konkurrenter til Model S på det danske marked? (e.g. Audi A5/A6, etc.) /  internationale marked?

6) Var Jeres partner/samlever med i overvejelserne ved købet af en Tesla?

7) Hvad Kender I andre, der overvejer at købe en Tesla? Og i så fald, hvilke overvejelser gør de sig? Hvad motiverer dem ved at købe en Tesla? og Hvad er vigtigst for dem, når de køber en Tesla? 

8) Kender I nogen, der har overvejet at købe en Tesla, men har droppet det igen. Hvad afholder disse fra, at købe en Tesla? (E.g. frygt for manglende rækkevidde, infrastruktur, mangel på PowerChargers, etc.) 

9) Hvilke tiltag kan man udvikle, der kunne tillokke flere danskere, til at købe en Tesla? Har I nogle foreslag?

Hvis I har andre uddybende kommentarer til overvejelserne omkring købet af Jeres Tesla, vil jeg sætte stor pris på, hvis I ligeledes skriver om disse.

På forhånd mange tak for Jeres tid og deltagelse! :-)

Med venlig hilsen,

Dan

Forummets indlæg er redigeret af Dan May 25 '15