Loading...
dk

Hvide Sande, opladning, HJÆLP MIG | Tesla Forum

kensmark
kensmark May 26 '15

Kære Tesla-venner

Jeg skal fra Faaborg til Hvide Sande og retur på lørdag d. 30/5. Jeg kan ST i Middelfart, men når næppe til Hvide Sande og retur på et enkelt fuldt batteri. Jeg kan lade i Esbjerg, Bilka,  med min ChaDeMo converter (170 km/time) men det bliver lige lovligt mange stop. KAN DU HJÆLPE MIG MED 16A/400 VOLT I HVIDE SANDE mens jeg tager en surf tur på Fjorden hos Jens i WestWind Nord ?. Betaler naturligvis, fx over mobile pay. Hilsen Lars

Hookmaker
Hookmaker May 26 '15
Da jeg var i hvide sande sidste sommer var der rigeligt med røde CEE stik på bygningerne i inderhavnen, der må da være nogle som tillader at du lige benytter sådan et mens du er der?
Genild
Genild May 26 '15
Kan du holde dig under 250W/km skulle du kunne nå fra Middelfart til Hvide Sande og retur igen (der er 150km hvis du vælger E20 og rute 181 op til Hvide Sande). Men det kræver naturligvis at du forlader Middelfart med 100% eller 77kWh tilgængelige.

Mit gæt er dog også, at man vil kunne lave en aftale om at købe noget strøm på havnen eller et tilsvarende sted.

God tur mvh L@rs
P85DK
P85DK May 26 '15

Westwind Nord, så er du ikke langt fra genbrugsstationen, der kan du garanteret lige få lov til at lade lidt. Derudover er der jo optimera lige før Westwind Nord, de har helt sikkert også et rødt 16a stik. Desuden synes jeg at huske at der et rødt stik lige omkring Westwind Nord, ellers er det bare fra de gode gamle dage, da der kun var containere og vi alle stod og frøs efter en lang dag på vandet :-) 

Lad mig endelig høre hvad du finder ud af, da jeg selv skal derhen om nogle uger. Det bliver rart når de åbner en SC ved Korskroen. Skrev faktisk til HvideSande turistforening og foreslog at de stillede et par chargers op ved de 3 store møller ved havneudløbet, nu da det er lidt af en udstilling, så vil det være en fed gimmick at få strømmen 'direkte' fra møllerne.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 26 '15
kensmark
kensmark May 27 '15

Er SC ved Korkroen et "verificeret" rygte ? Jeg har ikke bemærket nogen aktivitet vedr. ny SC da jeg tjekkede forbi i weekenden. Jeg arbejder videre med de røde stik, vandskibanen må også have nogle 400 volts installationer til deres elmotorer, tænker jeg. Prøver at skrive til dem. Tak for de øvrige gode råd, et stik ved vindmøllerne er godt tænkt ! 

kensmark
kensmark May 27 '15

Tak Genild, skal lige se om brædtet kan være i  bilen, for hvis det skal på taget - så kommer det nok til at knibe at holde under 245 w/h som er mit typiske gennemsnits forbrug vinter/forår de sidste 11000 km

P85DK
P85DK May 27 '15

Korskroen står til at komme i 2015 - http://www.teslamotors.com/da_DK/supercharger

kensmark
kensmark May 27 '15

#P85DK: tak for informationen. Det bliver godt med en ristet hotdog, og en supercharger. 

kensmark
kensmark May 27 '15

#P85DK: Dit råd om Optimear gav pote, jeg skal bare komme forbi, så får jeg strøm! 

Hej J

Lars- vi hjælper selvfølgelig gerne.

Vi har åbent fra 09,00 -12,00 på Gytjevej 10, 6960 Hv.Sande.

Du afregner med en af folkene på lageret.

P85DK
P85DK May 27 '15

Perfekt - det er godt at vide.

ITp85d
ITp85d Aug 4 '15

Lidt ekstra info omkring hvidesande:

Har forsøgt at lade i sommerhuset vi har lejet (samt et par stykker ned af vejen også, men det lader ikke til at der er tilstrækkelig jordforbindelse)

Det er muligt at købe strøm hos Byens Autocenter

3x16A eller 3x32A (hvis man selv har udstyret der skal til at udnytte det)

http://www.byensauto-hvidesande.dk/

Byens Autocenter A/S

Danevej 5
6960 Hvide Sande
Tlf.:      97311070
Email.:      byens-autocenter @ mail.dk

NB Autohuset har tidligere tilbudt Tesla at de kunne etablere en supercharger station hos dem, men det ønskede de ikke. I mellemtiden er der jo kommet tiltag om Tesla Destination charger - er der nogen der ved hvem man skal tage fat i?

På havnen i hvide sande er havne chefen begyndt at afvise elbilopladning, da der er for mange der ikke betaler for deres strøm (det kan man jo såmænd godt forstå, men det er sgu lidt ærgerligt)

PS: Camping pladsen Nørre Lyngvig - ønsker på ingen måde at hjælpe elbiler - deres services er forbeholdt deres camping gæster - Punktum

De har ikke haft nogle dårlige erfaringer, men syntes ikke at salg af strøm til Elbiler på farten harmonerede med deres butik!

...ib

Forummets indlæg er redigeret af ITp85d Aug 4 '15
DeaconWP
DeaconWP Aug 4 '15

Jeg har sendt en mail til Byens Auto og tilbudt dem at oprette dem som Public charging station på plugshare.com

Så må vi se hvad de svarer mig.

P85DK
P85DK May 18 '17

Så er der godt nyt i Hvide Sande. Der kommer en destination charger hos kabel parken, så man kan få lidt motion samtidig med at man får lidt motion sammen med børnene - kan varmt anbefales! Den skulle være oppe og køre i løbet af juni.

http://kabelpark.dk/