Loading...
dk

ChaDeMo konverter | Tesla Forum

kensmark
kensmark May 26 '15

Kære Tesla Venner. Til interesserede vil jeg dele lidt erfaring vedrørende opladning. Jeg har købt en ChaDeMo konverter til 3500 kr, tror jeg den kostede. For at øge rækkevidden. Via Clever lader den faktisk ok, ca 170-190 km på en time.  Noget pudsigt er at ikke alle Clevers ladestationer er på Clevers kort og app. Fx Bilka i Esbjerg er et godt Clever ladested, men helt anonymt. Og Landgreven i København er heller ikke markeret. Jeg har spurgt Clever, afventer svar.  Kender du flere ChaDeMo steder, også i udlandet ? Vi kører Frankrig denne sommer, og der skulle der være en del

Teammortensen
Teammortensen May 26 '15

Skal man have denne ChaDeMo konverter for at bruge Clevers standere?

kensmark
kensmark May 27 '15

Teammortensen, nej bestemt ikke, men nogle Clever har ChaDeMo og selvom du kun har enkelt lader, så der det som en mini SC, idet du får jævnstrøm og op til 170 km/times opladning, nogle gange mere :-) 

fmm1000
fmm1000 Jul 14 '15
Går denne chademo adapter direkte på Teslas mobillader eller skal den igennem et type to stik.
Hookmaker
Hookmaker Jul 14 '15

@fmm1000: ChaDeMo adapteren sættes på ChaDeMo ladestikket på standeren og derefter i Teslaens ladeport. det er DC strøm derfor denne mega adapter.

fmm1000
fmm1000 Jul 14 '15
Det er da perfekt. Så er der da ingen grund til at købe et type to stik. Chademo lader fire gange så hurtigt op og ser ud til at være ret udbredt i DK.
Har lige bestilt et gratis cleverkort og det ser ud til, man kan lade hos clever i en time for 100 kroner.
Med Chademostik kan man så smide 200 km på batteriet for 100 kr, hvis jeg har forstået det hele korrekt. Det lyder da som en god deal :-).
BlackPanther
BlackPanther Jul 14 '15
@fmm1000
Hvor har du læst at det koster 100 kr. pr. time?
Jeg kan kun finde to forskellige priser: 5,5 kr. pr. KW/t eller 3,5 kr. pr. KW/t + 99 kr. pr. måned.

:-)
NikolajK
NikolajK Jul 14 '15

Jeg lige læst på e.on at man kan vælge at betale 99 for en opladning. Mon det også gælder for en 100% opladning af en Tesla?

Det virker da urimelig billigt i forhold til de andre priser som er 5,25 eller 3,25 kr / kwh + oprettelse/abonnement.

Link: http:///...harge-ladelosninger/

120281
120281 Jul 14 '15

@NikolajK: EON 99kr kan du godt lade din Tesla. Det er sådan jeg får strøm da jeg bor i lejlighed og ikke har andre muligheder.

Men det er så Type2 opladning. Ved ikke om de har Chademo nogen steder. Har set en Clever ladestation på en Shell tank tror jeg det var langs Lyngbyvejen.

Torben_E
Torben_E Jul 14 '15

Det lyder da vildt underligt... Har de overset at en Tesla på en fuld opladning kan trække ca 80 kWh for 99 kr ?

Deres andre produkter er :

1. Oprettelse     80 kWh x 5,25 = 420 kr (plus engangs oprettelse på 99 kr)

2. Abonnement 80 kWh x 3,25 = 260 kr (plus 99 kr om måneden)

Spørgsmål til 120281.... bruger du det i praksis og til fuld opladning ?

det er 1,25 kr pr kWh.

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Jul 14 '15
BlackPanther
BlackPanther Jul 14 '15
E.ON skriver på deres hjemmeside at man højest kan opnå 11 KW. Hvis det er rigtigt, så er 11 KW i en time til 99 kr en dyr løsning ;-)

http://www.eon.dk/...tion-CITY-charge.pdf
Forummets indlæg er redigeret af BlackPanther Jul 14 '15
Torben_E
Torben_E Jul 14 '15

MrTesla

Ja hvis det kun er en time så er det dyrt... men der nævnes ikke at det er tidsbegrænset. Der står pr opladning !!

Torben_E

fmm1000
fmm1000 Jul 14 '15
Jeg var vist komnet til at blande priserne fra Clever og. Eon sammen.
Det er hos ,EON man kan lade i en time for 100 kroner.

Men kan vi blive enige om at en chademoadapter er en bedre løsning end type to kabel?
JL
JL Jul 14 '15
@fmm: Hvor ser du, at man kun kan lade 1 time for 100 DKK hos e.on? Jeg kan kun se, at man kan vælge at betale 99 DKK for 1 opladning. Der står ikke noget om en tidsbegrænsning.
fmm1000
fmm1000 Jul 14 '15
Sorry. Jeg sidder i Sydfrankrigs 35 grader. Det må være steget mig til hovedet :-).
JL
JL Jul 14 '15
Fair nok ;-) god ferie :-)
DeaconWP
DeaconWP Jul 14 '15

fmm1000: Jo, jeg tror jeg vil give dig ret i, at en Chademo adaptor vil være et bedre tilkøb, hvis du har nok muligheder med mulighed for Chademo ladning.

Så får du lade hastighed, uden at have købt dobbelt lader... Endda med den dobbelte effekt, end en dobbeltlader ville give.

Og Chademo vinder jo mere og mere frem.

Et Bon vacance. ;-)

DeaconWP
DeaconWP Jul 15 '15

fm1000:

Jeg har kigget på både EONs og Clevers udbud.

Det ser virkelig ud som om, at EON halter langt bag efter med Chademo ladestandere.

Så det er nok det gratis abonnement hos Clever, jeg ville satse på til et Chademo kabel adaptor.

fmm1000
fmm1000 Jul 15 '15
Det er allerede bestilt
Ladning med chademo eller type to vil alligevel kun være for at nå til nærmeste suc
120281
120281 Jul 15 '15
Undskyld det sene svar men ja 99kr og du kan lade alt det du vil på en gang. Så snart teslaen er fyldt til det du vil have på slukker strømmen. Så man kan ikke lade den side i laderen til 9
% og så starte den til 100% inden man skal afsted. Jeg kører den rimelig flad og lader hver søndag, så skal jeg heller ikke betale p afgift :-)

Så ja det er billigt, men ville stadig gerne have en på adressen eller på jobbet. Så jeg var mere sikker. For jeg har da været nede på 4-11km. Hvor havde jeg lader på job så ville jeg aldrig gå under 100km for at undgå at miste effekten. For den er tam når den når ned på de sidste dråber.