Loading...
dk

Ladeudstyr LITE | Tesla Forum

Lund
Lund May 27 '15

Kære alle,

Efter næsten 8 mdr. ventetid blev det min tur i torsdags til at få min silver 85D. Er ovenud tilfreds, kan slet ikke få hænderne ned og de første 800 km er tilbagelagt :)

Næste weekend står den på sommerhustur, og jeg tænker jeg skal have gang i noget mormorladning, det er er fint til formålet, så det er planen. I den forbindelse kiggede jeg på kajakajs udstyrs liste i en anden tråd og blev helt forpustet. 

Jeg har et fint nyt type 2 kabel og standard Tesla kabelpakken.

Så hvis I skulle guide mig til den rigtige mormor løsning, hvad er så det? Jeg vil gerne prøve at minimere kabelmængden. 

Kunne man købe:

http://www.harald-nyborg.dk/p3696/cee-forlaengerkabel-5x1-5-10m

og finde et schukostik til den ene ene? Så havde jeg også CEE forlænger til en anden gang.

Eller er det den her:

http://www.harald-nyborg.dk/p6558/forlaengergummikabel-3x1-5-10-m

Hvad siger de kloge herinde?

Mvh Ole

hhb
hhb May 27 '15

Se evt. i denne tråd. http://teslaforum.dk/forum/topic/har-jeg-klippet-klistret-mine-kabler-korrekt.

/Henrik

DeaconWP
DeaconWP May 27 '15

Hej Lund. Se indlæg nummer 197 i denne tråd:

http://teslaforum.dk/forum/topic/oversigt-over-ladestik-og-ladeudstyr?&page=10

Og evt. et af dem lidt tidligere i samme, om kabel tykkelse. ( Jo længere, jo tykkere)

Generelt: Lav et 5 X dit ønskede kvadrat forlængerkabel, med røde CEE 16 A stik i hver ende. Lav en kort adaptor der ender i hunstik (mellemled) også 16 A CEE. På den adaptor kan du altid montere det stik, du kommer du for at skulle bruge lokalt, hvor du er. Om det så er et gammeldags komfurstik i DK, et husholdningsstik i Italien, et ditto i Frankrig eller hvad du finder i Tjekkiet.

OG: Er sommerhusstrøm (lejet sommerhus) ikke lige så dyrt, eller dyrere end at lade på Eon eller Clever? Som igen ikke er "hjemme" hvor man alligevel er.

God weekend.

Lund
Lund May 27 '15

Hej DeaconWP,

Tak for det, hvis man nu er presset på tid, ved du om jeg kan købe nogen af delene online? (altså færdig samlet)

/Ole

Forummets indlæg er redigeret af Lund May 27 '15
Lund
Lund May 27 '15

Og forresten, det er ikke lejet sommerhus:)

RobertJ
RobertJ May 27 '15

Greenline i maribo har dag til dag levering.

Her er hvad jeg har gjordt;

købt deres 2,5kvadrat 10-15m gummi kabel, 2 rød forlængerled, 1 rød stikprop, de har mennekes (prof kvali) stik. 1 Rød/grøn 16a 3 benet stikprop.

Køb evt også et 5 benet fladstik og en ekstra rød forlængerled, jeg var i (ejet) sommerhus i weekenden og fandt kun det gamle flade stik i køkkenet hvilket jeg ikke har fået lavet og måtte lade med 220v 13a.

Du bruger så altid det røde stik på mobilladeren og det forlængerkabel med rød ende.
Så et kort kabel fra rød til det stik der skal bruges.

Det tager en times tid at montere stik, det kan passende gøres i sommerhuset med i en kold øl.
Medbring derfor tang & skruetrækker.

- K

PS. 3 ben til 5 ben adapteren skal monteres i L1 i det røde stik L2 & L3 er tomme.

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ May 27 '15
Lund
Lund May 27 '15

Tak Kelas,

Jeg tror jeg hopper ud i det. Jeg poster lige billeder undervejs så I kan supervisere :)

EDIT: Hvordan ser vedhæftede bestilling ud?

Mvh Ole

Klaus_
Klaus_ May 27 '15

@Lund, PNG filer virker ikke herinde, så kan ikke se dit billede.

Lund
Lund May 27 '15

2 stk. Mennekes CEE forlængerled 16A 16A DKK 148,00

1 stk. Mennekes CEE stikprop 16A 16A DKK 54,00

1 stk. Slagfast stikprop m/jord Grøn/Rød - LK DKK 86,00

1 stk. Adaptor Flad/CEE 400V 16A DKK 159,00

15 stk. 5 ledet gummikabel 5x2,5 mm².DKK 435,00

RobertJ
RobertJ May 27 '15

Hej Lund,

du mangler et forlængerled hvis du vil lave 2 adaptere og et forlængerkabel.
Ser lige greenline har et færdigt adapter kabel fra Flad til CEE (adapter flad/cee).

- K

Lund
Lund May 27 '15

Hej Kelas,

Det er netop den jeg har nappet med. 2 sidste linie.

Tak for hjælpen.

/Ole

MS
MS May 31 '15

Er der nogen der ved hvilken adapter, der skal anvendes ved opladning i Kastrup lufthavn i P8? Jeg har denne liggende i rodekassen - men ved ikke lige om den passer til ledestik i P8.

Mange hilsner Morten S

krabbe
krabbe May 31 '15

ja det er den...

MS
MS May 31 '15

Super. Takker.

Lund
Lund Jun 3 '15

Kære alle,

Jeg følger lige op på min tidligere bestilling.

Har samlet det hele, og det fungerer perfekt. Tak for rådene, også en fin kvalitet der blev leveret.

Vil det være fyfy at lave et CEE rød forlængerled til CEE blå han stik til samlingen?

Skal nemlig afsted på camping i Tyskland.

/Ole

Forummets indlæg er redigeret af Lund Jun 3 '15
RobertJ
RobertJ Jun 3 '15

Hej Ole,

planlægger selv en lille camping tur i det midttyske. At lave den blå adapter er den samme fremgangsmåde som med det 3 benede Rød/grøn stik. Rød jord til blå jord, N til N og Fase til L1.

En vedhæftning der fortæller hvorfor dette er den rigtige fremgangs metode. 

- R

Lund
Lund Jun 3 '15

Super RobertJ.

Skal afsted søndag, tak igen for de gode råd.

MVh Ole