Loading...
dk

Vinterdæk | Tesla Forum

The_Stig
The_Stig May 30 '15

Hej

Er der nogle af de garvede Model S ejere som kan bidrage med viden om man kan få sin nye Tesla leveret fra fabrik med vinterdæk monteret på de originale 19" fælge?

Jeg forventer min S 85 D leveret i november via Aarhus så tidpunktet er meget passende for vinterdæk og samtidig kan jeg så kigge efter et attraktivt tilbud på nye 21" turbine hjul til foråret 2016.

Skriv blot hvis der er nogen der ved noget...... 

krabbe
krabbe May 30 '15
Hej STNI

Det kan du med 99 % sikkerhed ikke, desværre. Forsøgte det samme da jeg lagde bestillingen på min.

Har du bestilt en 85 tror jeg den fortsat leveres på Goodyear M-S dæk
Er det en 85D eller P85D bliver den leveret på Michelin pilot sport
Leth
Leth May 30 '15

Hvis ikke andet er aftalt, bliver den leveret på helårsdæk.

The_Stig
The_Stig May 30 '15

OK gutter tak for input - tænker jeg skriver til Morten og forhøre mig? De sælger jo trods alt komplette Vinterhjul, så måske de vil "bytte" så de kan få et æt friske hjul på deres stakkels testbiler - deres all-weather dæk er godt nok rykket af....

lysmanden
lysmanden May 30 '15

krabbe: er Micheling sommer dæk eller helsårs dæk?

lysmanden
lysmanden May 30 '15

syntes at have fået det indtryk at der er lidt forskel på hvad bilerne bliver leveret med . Jeg ved ikke om der så oven i købet er forskel på om det er en p85d eller en 85.

Læste at Michelin er et sommer dæk men at det i USA har status som helsårdæk. Hvad er fup og hvad er fakta?

Stuckmann
Stuckmann May 30 '15
Michelin dækkene som p85d og 85d leveres med er et pilot sport 3 son er et sommerdæk.

Du kan IKKE få den fra fabrikke med vinter og de bytter heller ikke dine sommerdæk med vinterdæk.
Stuckmann
Stuckmann May 30 '15
Citat fra lysmanden

syntes at have fået det indtryk at der er lidt forskel på hvad bilerne bliver leveret med . Jeg ved ikke om der så oven i købet er forskel på om det er en p85d eller en 85.

Læste at Michelin er et sommer dæk men at det i USA har status som helsårdæk. Hvad er fup og hvad er fakta?

Lysmanden ja der er forskel på hvad bilerne bliver leveret på.... alle biler der er opgivet til en topfart på 250km/t leverest på Michelin pilot sport 3 på 19" fælge. da Goodyear dækket ikke er godkendt til denne topfart.

og alle andre modeller leveres på Goodyear M-S helårsdæk på 19" fælgene 

lysmanden
lysmanden May 31 '15

stuckmann. Ok. kanon. spørger lige dumt. Er Michelin så et sommer dæk? eller helårs dæk? for så dit svar længere op i tråden, men har så hørt at Tesla siger det er helårs dæk, fordi de i USA bruger det som helårs dæk

Forummets indlæg er redigeret af lysmanden May 31 '15
Skaarup
Skaarup May 31 '15
Ja, Michelin PS3 er et sommerdæk. Dæk er relative i forhold til klimaet, og klimaet i DK er ikke det samme som i USA. Helårsdæk kører man fx ikke med (om vinteren i hvert fald) i Norge.

Så fordi dækket er helårsdæk i USA behøver de ikke at være det i DK. Derudover kan producenten og lave forskellig compound altefter hvilket land de skal benyttes i.
lysmanden
lysmanden May 31 '15

ramus. hvilken S modet er det du har bestilt? Så burde vi jo næste kunne gætte os til hvilke dæk den bliver leveret med. For er det sommer dæk er det jo spild af penge at købe de Goodyear F1 du skrev om 

Skaarup
Skaarup May 31 '15

Ja, præcis. Det er en 85D, så jeg regner ikke med det bliver aktuelt. Men jeg viste ikke at D'eren blev leveret med Michelin PS3 - og de er sikkert fine. Men skulle jeg selv vælge, vil jeg prøve GY E F1 Asy2 - så det må blive når Michelin'erne er trætte. 

lysmanden
lysmanden Jun 1 '15
Er der nogle der tør gætte på hvor langt man kan køre på et sæt Michelin dæk.
Hvis man kører meget motovej og generelt kører pænt
Jeg har læst alt fra 20.000-50.000 km