Loading...
dk

Fra Frejus/Cannes til Dorno? | Tesla Forum

heinzemann
heinzemann May 30 '15

Hej med jer,

Er der nogen der har forsøgt at køre fra Frejus i Sydfrankrig til Dorno i Italien? Det er 396 ratede km (rkm), hvilket er ALT for langt for mine nerver. Hvis man kører 80% af det man må, skal man iflg. EV TripPlanner kunne nøjes med at bruge 316 rkm. Hvilket jeg tilgengæld ikke har de store problemer med.

Der åbner snart en super charger i Genova, men jeg kan ikke finde info om hvornår. Vi kører denne rute i starten af august. I Genova findes også en IKEA med type2-lader. Men den kræver et kort fra EnelDrive (https://www.eneldrive.it). Når jeg forsøger at oprette mig på deres side, kræver de jeg vælger en provins, selvom deres dropdown for Danmark er tom :-/ Nogen ideer til dette?

Henrik, S85

BoHolden
BoHolden Jun 26 '15

Jeg har tilmeldt mig, men ved ikke om de sender et kort til mig.

Men med IKEA family kort kan må gå ind i butikken dernede og få et ENEL kort har jeg hørt.

http:///...en-fuer-ikea-kunden/

http:///...el-charging-stations

Er der nogen der ved mere....

Jeg skal derned om 2 uger....

heinzemann
heinzemann Jun 26 '15

Hej Bo,

I følge Teslas italienske medarbejdere, skal man være italiener for at kunne få et kort. Man skal nemlig have en italiensk bankkonto?

Jeg har også hørt at det skulle være nok med et IKEA Family-kort. Så det satser vi på! Men indtil jeg har fået dette bekræftet, har jeg tænkt mig at køre MEGET langsomt fra Cannes til IKEA :)

Ville være rart hvis der er andre der ved mere? Skriv til mig så snart du ved noget, jeg skal først afsted om 3 uger! :)

Abreinhold
Abreinhold Jul 30 '15
Vi var i Italien for halvanden uge siden og ville netop køre den strækning, men valgte ikke at gøre det da den er lige på grænsen til hvad 85 modellen kan. Turen kræver at du kører maks 80-90 km/t<br />
Ifølge Tesla i Milano åbner der indenfor 1-2 uger en SC mere på ruten så turen sagtens kan køres. Datoen kendte han ikke. <br />
Det er korrekt at du ikke kan bruge de offentlige lade stationer uden italiensk bankkonto. <br />
Vi har en Italiensk adapter til det normale Tesla stik således at du kan charge i en stikkontakt i Italien. Den skal du være velkommen til at låne som en sikkerhed, men det giver jo kun 12 km i timen. <br />
Så inden SC åbner ville jeg være meget forsigtig med at køre den strækning.
Forummets indlæg er redigeret af Abreinhold Jul 30 '15
mortenhomann
mortenhomann Jul 30 '15

SC Genoa er netop åbnet - se http://www.teslamotors.com//da_DK/findus

BoHolden
BoHolden Jul 30 '15

Og Ikea ved Milano kræver ikke kort eller andet - blot type 2 kabel - men den diskussion er vist irrelevant efter Genvoa SuperCharger er åbnet.Dejligt....

heinzemann
heinzemann Jul 31 '15

Skal køre turen i morgen, er vildt positivt overrasket over at de har åbnet den nye SC! :)

Så mangler der blot lidt flere i midten af Frankrig, og naturligvis i Spanien, så kan jeg snart ikke ønske mig mere (det skulle da lige være en SC i Hillerød ;) - og på længere sigt i østeuropa). 

Forummets indlæg er redigeret af heinzemann Jul 31 '15
Abreinhold
Abreinhold Jul 31 '15
Der mangler faktisk lidt en SC i Nordsjælland.
Kiefer
Kiefer Jul 31 '15

Kan man ikke uden problemer køre fra nordsjælland til Køge og retur?

Med 155km mellem Hillerød og SuC på Falster kan du jo også uden problemer komme derned uden, at have behov for at lade. Hvorfor skulle der så være behov for en SuC i Hillerød?

/Martin

HH
HH Aug 1 '15

Jeg kørte fra Dorno til Frejus forleden uden problemer. Ladede min 85D med 19" standardfælge til 100% hvilket gav 412km rated range og kom til min store overraskelse frem til Frejus supercharger med 22% på batteriet,

Triptælleren sagde Distance 341,7 KM, Total energy 59,3, 173Wh/km. Jeg kørte efter øverste fartgrænse det meste af vejen.

God tur!

HH
HH Aug 1 '15

Nå ja, så var den i ranged mode med aircon kørende og musik for fuld udblæsning. 

RobertJ
RobertJ Jun 8 '16

Nostromo: Din Tiff fejler. prøv jpg

TT_Tesla
TT_Tesla Jun 8 '16

De grønne er dem som programmet har udvalgt hvor du skal lade, mens de gule ikke er med i programmets plan.

Bemærk at programmet bruger logikken: At du starter fuldt opladet, og at der skal være få (men lange opladninger).

Min anbefaling er at du manuelt tilføjer ekstra opladninger, dette gøres ved markerer den ønskede SC og så trykke [Charge here], så du under "Steps" kan se, at du har kort opladningstid, på de enkelte SC'er.

 

Se også her: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/3777

Forummets indlæg er redigeret af TT_Tesla Jun 8 '16
RobertJ
RobertJ Jun 9 '16

@Nostromo - Tænkte nok det var ift. Evtripplaner.com.
Også en side jeg benytter flittigt.

De gule er de chargers på din rute du vil få svært ved at nå. Er de røde skal du tilføje flere chargers.

Eksperimenter med at sætte flere chargers ind på din rute, samtidigt med at du sætter din speed multiplier til 1.2 f.eks. (svarer til 130-140km/t på motorvej 80-90km/t på landevej). Du vil få øje på at du får mere charging time og noget mindre driving time. Men også at din samlede rejsetid bliver mindre. 

Bliver flere chargers gule/røde pga. speed multiplier sætter du flere chargers ind.

 

Nyeste version af evtripplaner tager både højde for de forskellige batteri modellers ladekarakteristik og ladetid. Det er bare et super godt værktøj.

 

- R