Loading...
dk

Evannex Center Konsol | Tesla Forum

Skeel
Skeel May 31 '15

Jeg får levering af en ny Tesla her til August. I forbindelse med de sidste farvevalg var jeg igen igen på Kirstinehøj og så i den forbindelse Tesla's egen center konsol. Den er jeg ikke så begejstret for, dels kører skydelåget rigtig trægt og så fås den kun med sort læder/piano sort. På nettet har jeg så fundet et alternativ lavet af Evannex. Der er rigtig mange gode YouTube anmeldelser af denne konsol, som i øvrigt kan laves i alle læder farver og dekor sammensætninger.

Prisen ligger hhv. lidt under og over prisen på Tesla's egen, afhængig af dekor typen. Personligt vil jeg have den med Carbon så det matcher resten i min kabine. På andre fora har folk dog lavet gruppe køb, hvilket får prisen pænt ned. Er der andre her der eventuelt ville have interesse i et sådan gruppekøb?

http://evannex.com/products/center-console-insert-cci

Kiefer
Kiefer May 31 '15

Eller gøre som Ken, komme din egen folie på midterkonsollen.

/Martin

Skeel
Skeel May 31 '15

Jeg kunne ikke drømme om at bruge "look a like" - det er fusk og ikke min stil. Desuden giver folie hverken lyst læder eller en bedre kvalitet hvor man ikke skal slås med låget.

Kiefer
Kiefer May 31 '15

selvfølgelig ændrer det ikke farven på læderet med folie :-)

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er resten af dit carbon interiør fra fabrikkens side også en folie der "blot" har fået en omgang lak oven på også. 

/Martin

Skeel
Skeel May 31 '15

Interessant påstand, at Tesla snyder deres kunder og kræver over/merpris for noget der er billigere end alt andet, hvis det altså kun er folie. Det vil jeg undersøge nærmere.

Genild
Genild May 31 '15
Hmmm, lige her tror jeg nu ikke at man kan klandre Tesla som værende større snydepelse end alle andre fabrikanter, det man køber nu om dage er et udseende snarere end et givent materiale.
Har man en forventning om at der i Wolfburg sidder en hoben mennesker og børster titaniumplader til diverse Passat'er, eller Audifolk siddende og snitte intarsia i pæretræ, vil man nok på lignende vis blive smerteligt skuffet.

We live in a fake World
Kiefer
Kiefer May 31 '15

Genild: Som kun du kan sige det, LOL :-)

/Martin

Genild
Genild May 31 '15
Takker Martin.
Det med ægte kontra snydetræ har jeg faktisk en, synes jeg selv, ret morsom historie om fra den virkelige verden.

Da de tyske tyskere skulle lave deres fine ICE tog havde den dyrtbetalte designer dikteret at det skulle være ægte schweitzisk pæretræ. Desværre ville der ikke være et eneste pæretræ tilbage i Schweitz, men med garanti en masse sure Schweitzere, hvis han fik sin vilje igennem, så noget måtte gøres.

Nødtørftigt og under stort press gik han med til at man i stedet brugte bøgetræ, men han var jo ikke en dyrt betalt designer for ingenting, så han ville have det absolut knastfrit, for de der sorte pletter i træet så jo farligt ud.

Det havde man lige glemt og aftale med bøgetræerne så spildprocenten ved det stunt ville så gøre, at vi fik småt med bøgetræ i Europa, men sikkert glade folk i Schweitz. Behøver jeg sige at man endte med folie???

Nogen fisk spræller så mere end andre og designerens sidste krampetrækning var at incistere på, at der skulle laves indlæg af rustfri stål med cirka en halv meters mellemrum og at disse skulle ligge vandret på langs i toget. Det har så med garanti givet en masse sure tyske panelmontører, for sidder stykkerne ikke lige i skabet, står det nærmest som bukket i neon, når man flugter linierne ned igennem vognen.

Sådan kan livet være så pudsigt, L@rs
henrik_dk
henrik_dk May 31 '15

Skeel:

Jeg får også min Tesla til august og jeg er med på et gruppekøb af Evannex center konsol.

Utroligt at Tesla ikke har alle farve kombinationer klar. De går glip af et stort marked med ekstra tibehør og ikke kun i DK. Der er også mange i US, der brokker sig over det på teslamotorsclub.com.

Nægter også at overklistre min 1.1 million dyre bil med folie....

PS. hvor langt er din Tesla kommet? Min har været i produktionskøen siden min bestilling i januar....

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk May 31 '15
Skeel
Skeel May 31 '15

Hej Henrik - skønt, så er vi i det mindste 2 ind til videre. Jeg ved faktisk ikke hvor langt den er - eneste opdatering jeg har fået er tildeling af stelnummer. Jeg skal bare have den i år, tror jantelovs Danmark ender med en justeret aftale på afgift fritagelse for el biler, der sætter en maksgrænse for hvor meget bilen må koste inkl. ekstraudstyr og hvor man så betaler fuld afgift for alt over den grænse.

Graadig
Graadig May 31 '15
Jeg er også med på bestilling af ev konsol.
Jeg bestilte sidste uge, fik hurtigt stelnummer, efter tre dage stod der levering ult juli men nu igen aug. Håber det passer :-)
Dorph
Dorph May 31 '15

Kunne sagtens være med på et fælleskøb. Hvilken ca. pris kan vi få konsollen ned i?

Tesla_guru
Tesla_guru Jun 1 '15
Alt efter hvad prisen bliver er jeg også frisk. Skal havde min i lyst læder som vist på billedet.
Skeel
Skeel Jun 1 '15

Nu er vi oppe på 5 stk., så ligner det noget. Alene på fragten, hvor de for 1 stk. ville have 148$ tror jeg vil kan hente en del, jeg skriver til dem med det samme og spørger ad. Når jeg har en pris og fragt, så kan vi beregne den endelige pris med told, gebyr og moms.

Forummets indlæg er redigeret af Skeel Jun 1 '15
Lborch
Lborch Jun 1 '15
Jeg kunne også godt være interesseret i 1 stk
Chris1971
Chris1971 Jun 1 '15

Jeg kunne også godt være interesseret

Klaus_
Klaus_ Jun 1 '15

Jeg er med på en lytter, dvs. "måske". Alt efter pris og leveringstid.

Som udgangspunkt kan jeg godt li' deres version og at man altid har en kopholder synlig. Til gengæld får man væsentlig mere opbevaringsplads i Tesla's egen, men desværre også et par måneders leveringstid og en pris på cirka 5500 kr.

Raymond
Raymond Jun 1 '15

Med på 1 stk.

TvBH
TvBH Jun 1 '15
Med på en stk i sort læder/ carbon. Fint initiativ :-)
Lau
Lau Jun 1 '15

Kunne være frisk til en god pris.

Sider: 1 2 3 »