Loading...
dk

% kapacitet vs. trip kWh? | Tesla Forum

kayjay
kayjay Jun 1 '15

Hej Forum,

Har to gange været på en længere tur på +300km i den fine vogn. Begge gange er jeg landet ved SuC'en i Rødekro med 4-6% strøm tilbage, og trip tælleren siger jeg har brugt ca. 70kWh siden sidste optankning.

Ergo svarer ca. 95% batterikapacitet til 70kWh.

Bilen har jo 85kWh batteri...en linier fremskrivning fra 95% / 70kWh til 100 giver jo kun 74kWh. Langt fra de 85kWh.

Er der forbrug der ikke tælles med under trip, som klima, musik og lys?

Hvordan lyder 95% / 70kWh i Jeres ører?

/Klaus

Forummets indlæg er redigeret af kayjay Jun 1 '15
Hansen
Hansen Jun 1 '15
Passer meget godt med min erfaring.
Tror ikke det er batteriet det er galt med, mere at nul punktet i algoritmen, der viser resterende batteri den gal med
RobertJ
RobertJ Jun 1 '15

Hej Kayjay,

Der er flere steder under andre range relaterede posts blevet linket til et søjle diagram der viser 5kwh i 0%-reservetanken og 5 kwh låst til 'brick-protection' og det skulle give ca. 75kwh til brugeren.

- R

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 1 '15

En ladning fra 0-100% giver ca. 79 kWh hvilket burde være den tilgængelige energi over 0 %/km

Kristian70k
Kristian70k Jun 1 '15

du kan ikke se på hvor meget den siger du har brugt, mere hvad du kan lade den fra 0 - 100%.. der er min faldet fra 79 kWh til 71 kWh,, det er jeg ikke super tilfreds med.. (har forsøgt at balancere osv)

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 1 '15

@Kristian

Det må være noget softwaremæssigt der gør at den viser det anderledes. Kan ikke passe at den tilgængelige energi for dit vedkommende er faldet så meget. Sidst jeg prøvede var med SW 154 for knap 2 måneder siden.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jun 1 '15
kayjay
kayjay Jun 1 '15

Tak for svar.

5kWh til reserve og tilsvarende til protection giver god mening.

Nogen der ved om klima / lys / musik / batteriopvarmning tælles med som kWh forbrug under trip?

Lauer
Lauer Jun 1 '15

Jeg er ret sikker på at klima / lys / musik m.m. tæller med. Det giver direkte udslag at man tænder for varmen en kold morgen. AC er også en "dyr" fætter at køre med.

Lauer
Lauer Jun 1 '15

@Kristian, jeg tror det ændrede sig med en opdatering i december/januar, hvor den begyndte at regne lidt anderledes. Så det er nok ikke dit batteri der er blevet anderledes, men blot beregningerne. Måske har de også reserveret 1-2 kWh ekstra i en SW opdatering.

Kristian70k
Kristian70k Jun 1 '15

tror jeg ikke, der var en speciel dag, med et helt koldt batteri på rds, suc.. hvor den ikke ville lade.. og efter det hr den kun ville lade til 380, ikke de 397 som den tidligere gjorde... det var fra helt tomt.. og kørte kold derud.. så tror det tog skade.. 

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 1 '15

Mon ikke du skal have tjekket det hos tesla?

Lauer
Lauer Jun 1 '15

Øv da. Mit batteri hoppede også fra max 395 til 380 fra en ladning til den anden, det skete for ca. 1-2 måneder siden.

Den er senere øget til 388 ved at balancere med 100% et par gange. Det underlige er stadig at jeg kan køre 6-7 kilometer før den tæller ned, det irriterer mig.