Loading...
dk

Opladning i Odense C | Tesla Forum

Bentzilmer
Bentzilmer Jun 5 '15

Jeg skal til Odense mandag-tirsdag og bo på cabinn, ved banegården. Jeg kan se der er opladning ved slottet. Er det gratis og type2, eller hvordan?

Er der evt. nogen der ved om man kan lade op ved syddansk universitet? Det er der selve konferencen er.

Bentzilmer
Bentzilmer Jun 6 '15
Jeg kan altid komme sc i middelfart. Det var bare for at spare tid når den alligevel skulle holde natten over.
Busimiss
Busimiss Jun 6 '15
Vi kommer ofte i Odense, så vi vil også prøve denn lader. Mærkeligt nok, fremgår den ikke på Eon's kort over ladere.
Busimiss
Busimiss Jun 6 '15
Jeg har fundet dette på Odense Kommunes hjemmside. Jeg smider dem lige en mail.
http://www.odense.dk/...lbilen%20gratis%20op
Forummets indlæg er redigeret af Busimiss Jun 6 '15
Bentzilmer
Bentzilmer Jun 6 '15
Jeg syntes også jeg havde læst gratis et sted. Som jeg har forstået kræver eon ikke kort. Jeg mener man kan ringe og få låst op. 99kr for en opladning. Jeg prøver den nok af mandag, så får vi at se.
Bentzilmer
Bentzilmer Jun 9 '15
Jeg ringede til eon, for at få åbnet standeren op, men de anede ikke engang at den var der, så de kunne ikke hjælpe. Der står ikke tlf nummer til andre. Jeg ved ikke om kommunen kan åbne den op.

Men jeg fik da gratis parkering...
HH
HH Jun 9 '15

Mw: kan du så ikke sende en kollega ned til Zoo og give bøder til de ICE biler der dagligt holder på elbils ladepladserne? ;) De er blevet ret gode til at give bøder i København, men jeg synes altid der holder ICE biler på elbilspladserne i Odense (lige fraset Føtex hvor alle ved de bliver straffet hurtigt og kontakt)

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Jun 9 '15

Jeg har flere gange taget billeder af parkerede ice biler på netop zoo´s parkeringspladser. De er konsekvent fyldt op næsten hver dag uden grund.

Busimiss
Busimiss Jun 12 '15
Så har jeg fået svar fra Odense kommune. Men jeg forstår ikke, hvorfor der ikke skulle være lovhjemmel til gratis strøm i Odense. Vi har gratis strøm i Kbh. Århus har vist også planer om gratis strøm.
"Da det har vist sig, der ikke er lovhjemmel til at tilbyde gratis strøm til elbiler, har kommunen været nødsaget til at lukke for de ladestandere, som står på offentlig vej.
Det er derfor ikke længere muligt at tanke gratis strøm"
/Helle
NOELON
NOELON Jun 13 '15

Der er også kommunalt gratis strøm bestemte steder i Ålborg, omend det som i København kun er blår Cee med 1 fase 16 Amp. Så lyder mærkeligt, at Odense ikke må.

Busimiss
Busimiss Jun 13 '15
Jeg er helt enig. Jeg vil gerne være med til at få dette undersøgt nærmere. Selvom jeg bor på Sjælland, så er jeg Fynbo i hjertet
Busimiss
Busimiss Jun 13 '15
Vi havde brug for ekstra opladning i dag i Odense. Vi tog derfor forbi Zoo, men her var der optaget af ICE-biler. Jeg skrev til Zoo, og de var meget hurtige til at svare. Det er Odense Kommune, der varetager parkeringspladsen :-)
Her kl 19 var der heldigvis plads og vi fik åbnet laderen ved at ringe til EON(pris 99 kr). Jeg skriver til Odense Kommune igen, så vi evt. kan få laderne ved Slottet åbnet via EON.
Nappedyret
Nappedyret Jun 15 '15

Jeg skal i forbindelse med arbejde onsdag, parkere i nærheden af Magasin i Odense, nogen der ved om det er muligt at lade et sted i nærheden?

Forummets indlæg er redigeret af Nappedyret Jun 15 '15
Genild
Genild Jun 15 '15
Nu tyder det jo på, at muligheden på Slottet er droppet for tiden. Det sted ligger ellers i direkte langt fra Magasin.

Skulle jeg selv vælge et sted ville det blive hos Føtex på Vesterbro, måske ikke den plads som ligger tættest, men det er et sted som er uhyre nemt at finde til Magasin fra og ikke mindste retur igen. Jeg mener at det er Clever stationer de har.
Busimiss
Busimiss Jun 15 '15
Jeg vil også foreslå Føtex, Vesterbro 39. Det er en Clever-stander, men parkeringspladserne er meget små. Jeg mener også, at der er tidsbegrænset parkering. Det er ihvertfald vigtigt at sætte parkeringsskiven, da de er ret gode til at give parkeringsbøder på den parketingsplads.
Nappedyret
Nappedyret Jun 16 '15

Tak for god info og evt. nødhjælp (Mw) - Lidt overrasket over at der er så få muligheder.

Skal køre fra København og tilbage, så overvejer nu at slå et smut forbi Køge SC'er tage en sjatladning og holde mig omkring de 110 km/t hele vejen. For dermed at undgå ladning i Odense.  

Genild
Genild Jun 16 '15

Kører du fra Frederikssund til Odense og retur er der ifølge Google 304 km, København og retur giver det 324 km - dvs at du har henholdsvis 253 og 238 w/km til rådighed.

Mit klare gæt er at du med et udgangspunkt på 100% (hvilket efter klogskaben skulle give 77 kWh tilgængeligt til fremdrift) snildt vil kunne komme frem og retur på samme opladning, sågar uden at køre specielt pænt.

Jeg ville under ingen omstændigheder bruge tid i Køge på udturen, hvis du vel at mærke kører hjemmefra med fuld ladning. At fylde 10% mere juice på fra 90% til 100% tager en forskrækkelig masse tid i forhold til 10% på hjemvejen hvis man pludselig skulle blive ramt af Distance Anxiety 

krabbe
krabbe Jun 16 '15
Jeg har snart en tur til Svendborg / Odense og retur som jeg gruer "lidt"

Fra Køge supercharger til Svendborg. 154 km. + Lidt besøg i Odense måske 30 km ekstra.

Så vil skulle bruge ca. 340 km

Synes seriøst der mangler en SC ved Storebælt (på den ene eller anden side)
MicTheCat
MicTheCat Jun 16 '15
340 km er ikke noget problem. Men du skal naturligvis økonomisere ved at finde en varevogn eller andet at ligge i ly hos. Den ekstra køre tid spares i tid ved SuC
Bianco
Bianco Jun 16 '15

@Krabbe: Du kører jo 85'er, og det er sommer :-)

Du får ingen problemer; Lad op til 100% hjemmefra, sæt den til range mode (settings/driving?) så du er sikker på at den ikke bruger særlig meget energi på aircon, hold vinduerne lukkede og hold dig indenfor hastighedsgrænserne. Så kan du sagtens nå tilbage til Køge for at lade 10 min til den sidste del, hvis det skulle være nødvendigt.

PS Jeg vil fraråde at ligge i slipstrømmen på nogen, for man skal ret tæt på før det rigtig giver noget. Det er meget bedre at tage 5 km/t af march hastigheden.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Jun 16 '15
Sider: 1 2 »