Loading...
dk

Opladning i Odense C | Tesla Forum

Skaarup
Skaarup Jun 16 '15

Hvis du holder dig under 232 Wh/km, så kan du køre 340km på 79kWh (som er det man nogenlunde kan bruge på et fuldt opladet et 85 kWh batteri). (79kWh / 340km => 232 Wh/km)

Et snit på sådan en tur, burde godt kunne holdes på ca. 200Wh/km uden problemer. Selv uden at ligge i læ bagved lastbiler.

krabbe
krabbe Jun 16 '15
Jeg har Kun kalkuleret turen fra SC i Køge til Svendborg, videre til Odense og så tilbage til SC Køge

Det bliver en "røvtur" forstået på den måde at jeg lige skal lægge de 103 km til distancen inden jeg når Køge fra Sverige.

Dvs. Jeg bliver nød til at fuldlade fra 70-75 % til 100 i Køge inden jeg kan trille mod svendborg.
Rigtigt ufedt når mødet er kl. 8.30 i Svendborg.

Talte med en Belgisk privat charffør ved Senlis i Frankrig i søndags.
Han har i sin S85 siden 31/12-14 kørt + 59.000 km med et gennemsnit på 181Kwh og de sidste 12.000 km med et snit på 168kwh (imponerende )
Da han kom til SC i Senlis havde han kørt 368 km på en ladning, og stadig lidt mere i "tanken"

Dog sagde han også at han sjældent lå på mere en 100-120 på motorvej. (Typisk 100/110) og holdt alle fartgrænser. Så hvis jeg bare kan køre lige så fornuftigt som ham, skal det nok gå :)

En sidebemærkning ifht tråden men

Det der ikke var så positivt, var at charfføren kun havde 385 km ved 100% ladning typical range i dag ifht. 402 km da han fik bilen.

Jeg har efter en balancering 406 km ved 100% mod 407 da jeg fik den. (18.500 km siden 31/3-15)
krabbe
krabbe Jun 17 '15
@Mw: 392 det lyder ikke af meget

Jeg oplevede rent faktisk, jeg efter balancering kørte 5,7 km før den gik ned til 405 typical range.

Har tænkt på at spørge mht. tesla ejeren i Svendborg, eneste udfordring er at han bor noget væk fra hvor jeg skal holde møde.

Alternativt må jeg benytte mig
Af Clever / Eon og deres ladning til overpris.

Men jeg er et eller andet sted også rigtig fristet af at prøve sådan et "max range projekt"
Forummets indlæg er redigeret af krabbe Jun 17 '15
Genild
Genild Jun 17 '15

Krabbe: Nu er der jo en farlig køn tur ned over Assens fra Middelfart til Svendborg. Så i teorien kunne du jo holde fuld hane på hjemmefra og til Middelfart.

Med en gloende el-motor og et batteri der direkte bidrager til den globale opvarmning, lader du med fuld hammer så længe du gider.

Ny optændt af ro, glæde og gratis strøm nyder du den smukke tur til Svendborg, holder dit møde og beregner din W/km fra Svendborg og til Køge.

Kan man næsten ønske sig mere her i livet (ud over lidt sommer måske)? 

Nappedyret
Nappedyret Jun 17 '15

Mødet blev desværre aflyst. Havde ellers tænkt at teste om det ikke var muligt at tage den fra Ballerup til Odense og retur uden ekstra ladning.

Til andres info lavede jeg en 100% ladning med balancering og landede på 392 i Typical range. Har S85med autopilot der har kørt 7.000 km og type F batteri (1014114-00-F).

Sider: « 1 2