Loading...
dk

70D eller 85??? | Tesla Forum

SimonHN
SimonHN Jun 18 '15
Husk også at et større batteri lader hurtigere op på Tesla Superchargere. :)
Michael84
Michael84 Jun 18 '15

Ja, det var netop alle de faktorer jeg havde svært ved at overskue selv. Derfor jeg lige ville forklare det generelle kørselsbehov og håbe på at Jer der er vant til komme rundt i Teslaer kunne komme med nogle bemærkninger. :-)

Skaarup
Skaarup Jun 18 '15

SuCs kommer til at være så tæt på hinanden at ikke er så vigtigt om man køber en 70D eller en 85'er (D eller ej). Men på en længere tur, er sandsynligheden større for at man kan springe en SuC over i en 85'er fremfor i en 70'er.

SuC kommer til at være placeret med ca. 180km imellem hver og skal man køre 360km i et stræk, vil jeg altså hellere gøre det i en 85'er end en 70'er :-)

Men det er de færreste der har brug for det til daglig. 

Og der er flere der har nævnt at D'erne er bedre i dårligt vejr, så vil jeg lige sige at det er rigtigt at de er bedre til at accelerere, men de bremser lige dårligt når det er vådt eller iset!

85D og 85 kan køre lidt langt på en "tank" - D'eren måske en anelse længere, men det er ikke meget (maksimalt 3% = 15km).

Michael84
Michael84 Jun 18 '15

Mange tak Rasmus. Det er godt med lidt input fra ejerne med erfaring.

Er der nogen der ved hvor meget de første modeller på markedet er faldet i rækkevidde med tiden - sådan circa? En ting er om der er et problem i dag - et andet er om det bliver et problem med tiden. :-)

Mack
Mack Jun 19 '15
Så blev ordren bekræftet, og bilen er nu i produktionskøen på fabrikken i fremont :-)

Valget faldt på 70d, hovedårsagerne er,følgende:

1. rækkevidden er rigeligt til os,så for de 40k ekstra for estim. 60 km mere, ville vi hellere bruge på udstyr.

2. Vi føler at AWD er det rigtige valg til os.

Nu starter den laaange ventetid så, forventet levering var stadig august da der blev trykket på knappen, men nu må vi se hvad beskeden bliver om et par dage.
Lborch
Lborch Jun 20 '15
@Mack Præcis samme konklusion vi kom frem til. Tillykke med ordren :-)
Mack
Mack Jun 25 '15

Glemte helt i al begejstringen, at lave en update om vores valg.

Vi bekræftede den 21 juni, bestillingen af en 70D med autopilot og premium interiør, standard sæder og i solid hvid.

Nu starter det, der fremover vil blive kendt som den lange lange lange sommer :-)

Michael84
Michael84 Jun 25 '15
@mack:
Fedt - tillykke! Jeg er stadig med et par dage i rettefristen og mit valg ligner pt dit meget! Kan du eller en anden fortælle mig hva premium interiør og lyspakken giver af dørsider og instrumentbræt når det kombineres med standardsæder? Den står jeg nemli også at vipper lidt omkring... ;-)
Mack
Mack Jun 25 '15
@MRA1984:
Desværre ikke. Premium er udelukket valgt for at få primært tågelys og Kurvelys, sekundært den elektriske bagklap.
Michael84
Michael84 Jun 26 '15
Okay, jeg kan så fortælle at det er dørsider i sort ægte læder istedet for kunstlæder og det samme med instrumentbrættet sammen med noget alcantara... Spurgte tesla og efter lidt research fra medarbejderens side, fik jeg dette svar... :-)
Mack
Mack Jun 26 '15
Mack
Mack Jun 26 '15
Så ved vi det :-)
lysmanden
lysmanden Jun 27 '15
Vil altid vælge en 4x4 frem for baghjuls træk. Kan bare ikke vende mig til baghjulstræk. Man skal huske at en Tesla har temmelig meget moment og hurtig bliver livlig i bagenden og det er ikke altid rart
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 27 '15

Jeg vil gerne komme med lidt input. Har nu haft bilen i 3 måneder og trods baghjulstræk har jeg endnu ikke haft problemer med at stå fast trods mange heftige accelerationer også i vådt føre. Traction control fungerer helt optimalt. I vinterføre vil det selvfølgelig være en anden sag.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jun 27 '15
lysmanden
lysmanden Jun 27 '15
Kører i en p85 som låne bil. Kørte 77 km t og skulle overhæle på landevejen idag. Den slog med røven og blev sku lidt chokeret over at med selv en hastighed over 60 i timen kan den være ustyrlig. Men ok en p85 kan ej sammenlignes med en 70
Klaus_
Klaus_ Jun 28 '15

Det er jo ikke en barnevogn, så selvfølgelig skal der være lidt respekt for de mange hestekræfter der pludselig skal ned på vejen hvis man trykker pedalen i bund. I love it ;-)

Sider: « 1 2