Loading...
dk

Mobilt wi-fi hotspot der selv tænder? | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Jun 12 '15

Jeg overvejer kraftigt at investere i et mobilt wi-fi hotspot (4G router. Formentlig fra "3" pga "3likehome" så jeg kan få data i udlandet også, til vores smartphones, og så bilen kan være koblet på wi-fi til dagligt, hvilket nogle TuneIn stationer kræver for at man kan lytte til dem.

Er der ikke et par stykker herinde der kører med et wi-fi hotspot i bilen og kan fortælle lidt om deres oplevelser herom? Jeg har lidt på fornemmelsen at man manuelt skal tænde for det hver gang, og så ryger noget af det sjove jo, hvis hotspottet ikke selv kan tænde når der kommer strøm i USB porten, f.eks. 

KimT
KimT Jun 12 '15

Jeg har brugt en huawei e5776 i snart 2 år. Man skal selv tænde, men hvis det ikke bruges går det jo bare i dvale, og tænder så selv når det bruges. Batteriet kan vel holde til 10 timers drift, men den lukker vel ned hvis den f.eks. ligger natten over i bilen. Lige denne model mener jeg bare går i gang med at lade - dvs. den tænder ikke - hvis der kommer strøm på. Jeg kan dog ikke teste lige nu da min datter har den med til Kbh.

Har også brugt den i et sommerhus unden wifi hvor den konstant var sluttet til USB-lader og stod tændt hele ugen.

Men en genial lille dims til internet i bilen til div. tablets. Har også brugt den i Italien med et lokalt sim kort - kun til data.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jun 12 '15
JL
JL Jun 12 '15

Jeg har det samme Huawei 4G hotspot og det er GENIALT :-) Jeg bruger det dagligt som konsulent hos diverse kunder, så jeg er sikker på jeg altid kan komme på vores egne systemer, jeg bruger det når knægten skal spille League of Legends og klager over at vores almindelige wifi er for langsomt. Jeg bruger det når vi kører til svigerfamilien på Fyn og ungerne sidder med deres iPads, når vi er i sommerhus osv. Uden tvivl den bedste gadget jeg har købt til 100 kr. ;-)

 

Mht. at have den i bilen - er der så ikke konstant 12v på cigarettænderen i Tesla'en? Det var der ihvertfald på et tidspunkt. Hotspottet bruger utrolig lidt strøm når det ikke bruges. Jeg har oplevet at glemme det hos en kunde og dagen efter da jeg kom igen var det stadig tændt.

krabbe
krabbe Jun 12 '15
Jeg har det også, og fungere perfekt !

Har det næsten altid liggende i bilen med strøm til (Usb porten) der er der permanent strøm på, det mener jeg ikke der er på 12 volt stikket

Udbyder fra 3 gratis internet i det
Meste af Europa,
Der har jeg sparet mange penge :)
Klaus_
Klaus_ Jun 12 '15

krabbe, slukker USB porten ikke på et tidspunkt, når bilen går i dvale? 

De af jer der bruger det i bilen, ved I hvor mange GB man skal satse på at bruge til at streame musik og måske lidt Tesla-browser surf?  Jeg tænker at 5GB er rigeligt (110 kr/mdr), men på den anden side kan man få 10 GB for kun en tyver mere...

Sithfury
Sithfury Jun 12 '15

@Klaus_

Jeg har ladet min telefon ligge i bilen imens den var "slukket"/låst og der har den fint ladet op, så jeg tror ikke den slukker. Det er der heller ikke grund til i en elbil.

Om 5gb er nok, kommer helt an på hvor meget musik du vil streame.

krabbe
krabbe Jun 12 '15
@klaus_

Jeg har ikke oplevet at den har været slukket. (Tror Huwai skriver 10 timers stand-by ) så tror den lader permanent.

Jeg har selv en på 100 GB (overkill ! I know) men kan så dele med forbruget derhjemme, konens og ungernes mobil.

Tror ærligt at jeg ikke har brugt 10GB totalt på en mdr endnu !
KimT
KimT Jun 12 '15

I Italien brugte vi 3Gb på 6 dage. Men man skal lige være opmærksom på at iPhone/iPad bruger mere data når de er på wifi frem for 3G/4G. Man sætter jo op om programmer/sync må bruge 3G eller ej, og hvis ungerne mener de skal have opdateret fifa som fylder 1Gb så kan forbruget hurtig eksplodere.

Klaus_
Klaus_ Jun 12 '15

Tak for info. Jeg snupper 10gb for en tyver mere om måneden, så mangler der ikke noget :)

BoHolden
BoHolden Jun 12 '15

Har lige bestilt 1 stk Huawei e5776 på www.alternate.dk til under 800 kr. inkl forsendelse.

Comeback
Comeback Jun 12 '15

hvad med denne ??

 

https:///...300?tk=7&lk=4563

 

KimT
KimT Jun 13 '15

Ovenstående kan KUN bruges i bilen da den kræver 12v cigaret stik. Så er den anden model mere smart da den kan køre op til 10 timer på batteri.

 

Vær opmærksom på at det er flere selskalber hvor man kan få router + abb. til billige penge :

http://www.oister.dk/tablets-modems/huawei-e5373/

https://www.callme.dk/huawei-mobilt-wifi-sort

https://www.callme.dk/huawei-mobilt-wifi-e5878-hvid

https://www.bibob.dk/mobilt-wifi?pricetype=undefined

og mange flere steder.

RobertJ
RobertJ Jun 13 '15

Vær også opmærksom på at de fleste mobil abbonementer tillader et ' ekstra sim-kort' (Data kort) der bruger af mobil abb.s data pakke/forbrug. Dermed har jeg fri data på både mobil og tablet, overvejer at bruge kortet til bilen sammen med den nævnte Huawy¤%&# router

- R

KimT
KimT Jun 13 '15
Vi har fået mulighed for at få et datafelingskort fra arbejde ifm vores erhvervsabb. Det virker dog kun i Danmark
Klaus_
Klaus_ Jun 13 '15

Det er korrekt RobertJ, men der er ikke så mange der har brugbare løsninger til udlandet. Jeg har selv Telmore med mere data end jeg nogensinde får brugt, men deres udlandspakke var noget med 100mb, som jo ét niveau over "fuldstændig værdiløs".  

Til dagligt i bilen klarer jeg mig oftest med Tesla 3G, men når vi er i udlandet og besøge fjerne superchargere, er det rart med et hotspot som mobilerne kan koble op på med wifi, og bruge "3LikeHome" data.

Mack
Mack Jun 13 '15

Hvad er ideen i at investere i en hotspot/router, når alle nye mobiler kan klare den???

 

 

Mack
Mack Jun 13 '15

Har selv en iphone 5, med 3likehome, når vi er i fks. Sverie ligger den i køkkenet som router, og trækker ved spidsbelastning, 2x netflix til drengene på ipad, og 2x div medier til pigerne på iphone, uden problemer.

 

Forummets indlæg er redigeret af Mack Jun 13 '15
JL
JL Jun 13 '15
@Mack: hvad sker der hvis telefonen ringer? Jeg mister en gang i mellem dataforbindelsen hvis jeg snakker i telefon. Derfor mit access point + at jeg meget tit bruger min telefon til at surfe, checke mails osv. Hvis jeg bruger den som access point synes jeg den skal være tilsluttet til lader ellers løber den hurtigt tør = begrænset bevægelighed :-)
JL
JL Jun 13 '15
Glemte en vigtig ting. Modtagelsen i mit access point er klart bedre end på min iPhone 6. I sommerhus har jeg Edge på min iPhone og 4G på mit access point - samme udbyder og samme abonnement.
KimT
KimT Jun 15 '15

Der er en e5776 til salg her : http://forum.recordere.dk/...e=huawei-e5776-slges