Loading...
dk

Sommerferie tid for tesla ejere og deres biler | Tesla Forum

lysmanden
lysmanden Jun 13 '15

Sommeren er over os og ferie meldingerne tikker ind på mailen. Det er sol og sommer. Det er nu jeg er glad for adaptiv fart pilot der holder afstanden og bremser ned til forankørende når jeg selv skal holde øje med cyklisterne ( de let på klædte piger )

Nogle holder ferie herhjemme og andre er ude og rejse. Skønt....men hvordan forholder vi os bedst til vores biler?

Hvis jeg resjer i 14 dage eller 3 uger. Skal bilen lades helt op og og tage stikket ud når taxaen henter os og kører os til luft havnen, skal den stå i always connected for at have et lille strøm forbrug, eller er det en god ide at køre den næsten helt tom og vente med opladning til jeg lander hjemme i indkørslen igen. I så fald kan man risikere at den aflades 100 pct og i såfald vil alarmen gå på nødprogram og genere mine naboer ved konstant at hyle?

Skal håndbremsen hives eller skal den bare stå i N?

Vi hører ofte at lakken fra USA er dårlig, men kan den tåle at stå 14 dage i begende hede eller endnu værre med fugle klatter over det hele? Bør vi i virkeligheden dækken den til et med et dækken, eller har den måske bedre af at stå i varmen og hærde? Her tænker jeg på os der lige har fået lavet opticoat.

Rigtig dejlig sommer til alle

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 13 '15
Lad den til ca. 80 % inden I tager hjemme fra. Den taber i omegnen af 1% pr. Døgn hvilket betyder at den efter 3 uger rundt regnet burde have ca. 60% tilbage hvilket skulle være optimalt for batterierne. God tur i øvrigt. Hvor skal I hen?
lysmanden
lysmanden Jun 14 '15

tak for feed back Gustav. Det vil jeg gøre. Hvad med parkering osv? Har bremserne tendens til at gro fast?

Vi skal en tur til Tyrker land. Vi har en lille sommer residence dernede. Det er midt i top sæconnen hvor der hurtig kan blive 60 grader i solen så det er sku næsten ikke til at holde ud. Godt fruen snart skal på barsel så vi kan rejse uden for sæccon :-)

Hejgaard
Hejgaard Jun 14 '15

Hej Lysmand  

Efter samtale med Tesla og andre TSM ejere, er her mine erfaringer;

A. Hvis muligt lad stikket sidde i, sæt maks til 80% - en tilsluttet tesla er en glad tesla
B. Hvis muligt, sørg for at der IKKE kan komme fuglelort på lakken, og slet ikke i solen - det vil skade lakken og kan gå rigtigt galt. (To år siden sked en monsterfugl på min sorte stationcar mens vi var i tyrkiet - sort væk, helt ned til grundlaggen - resultat sort bil med grå pletter, omlakering af skærme, front og tag).

God sommer.  ;) 

lysmanden
lysmanden Jun 14 '15

hejgaard. Tak for input ang strømstikket. Jeg troede nemlig at det var vigtigt at der altid var bare en lille smulle forbrug.

Så må jeg ud og købe mig et dækken. Er der mon nogle der har link til et dækken der passer til Tesla? De er jo lidt større eng gennemsnittet af biler???

rigtig god sommer til alle

Hejgaard
Hejgaard Jun 15 '15

Velbekomme og god sommer.   ;)

JL
JL Jun 15 '15

@lysmanden: Tesla har et - ikke verdens billigste, men meget lækkert :-)

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/model-s-outdoor-car-cover

Tesla_guru
Tesla_guru Jun 15 '15

Vi har nu tænkt os at tage bilen med på ferie, den er jo nærmest en del af familien og farmand kan ikke leve uden :) Turen går enten til Holland - Basel (Schweiz) og så retur, eller til det nordlige Liguriske hav i Italien og så retur. Glæder mig til en ordentlig omgang SUC visit...

Har i foresten bemærket at de har opdateret SUC på teslamotors.com så man kan se deres fremtidsplaner. Vi kan komme til Spanien en gang i 2015... Ville rigtig gerne køre til Barcelona 
(havde undret mig meget over at de endnu ikke havde en eneste SUC i det land.)

DeaconWP
DeaconWP Jun 15 '15

Det kan du da allerede.

100% i Aix-en-Provence.

491 km til Barcelona, det betyder bare lidt ladning undervejs til frokosten, så er du fremme.

Keine Hexerei, nur Behändigkeit.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jun 15 '15
lysmanden
lysmanden Jun 15 '15

tesla guru. Min hustru bliver køre syg bare af at køre til Netto for at handle. Det går bare slet ikke

har de lagt den nye stand op på syd sjælland?

svogen
svogen Jun 15 '15

Er der nogen der har en fornemmelse af hvor belastet SUC'erne gennem Tyskland bliver i industriferien?

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 16 '15
Det må være relativt begrænset endnu. I Tyskland er der væsentligt færre indregistrerede Teslaer end i dk, og så mange tror jeg nu heller tager teslaen sydpå, men det kan være at jeg tager grueligt fejl. Det vil vise sig om et par ugers tid...
Solvognen
Solvognen Jun 16 '15

@Tesla_Guru. Du skriver at I måske tager til Basel. Ved du, hvordan det ser ud med alternative lademuligheder i Schweiz? Vi har tænkt os at tage bilen til Thunersee (v. Thun syd for Bern) men har ikke rigtig kunnet finde ud af, hvor vi får ladet bilen, når vi har forladt SUC syd for Basel... Når først vi lander ved Thunersee har vi to timers kørsel til nærmeste SUC, og det er måske liiiige langt nok væk til at dække de ture, vi har tænkt vi skal på... 

NOELON
NOELON Jun 16 '15

@solvognen: i Thun er der 4 ladestandere med 11 Kw på Talacker Strasse 62, 3604 Thun. se Plugsurfing App. Derudover findes der 1 ladestander med 11kw i spycherstrasse, Sigriswill på den nordlige side af Thunersee. Se goingelectric.de

Hookmaker
Hookmaker Jun 16 '15

@svogen, sikkert ikke belastede overhovedet. Men der er et par stykker hvor der kun er 4 stk. feks. Bad Felingsbostel og vist nok en enkelt hvor der kun var 2stk. - jeg husker ikke lige hvilken det var.  

Solvognen
Solvognen Jun 16 '15

@TSLA Tusind tak for hjælpen! De to oversigter kendte jeg ikke. Jeg har nu fået kigget på goingelectric.de og det er da bare en super side. Og så ser det ligefrem ud til, at der er en gratis ladestation ikke mere end tre kilometer fra hvor vi skal bo på den sydlige side af søen :-) Dem har jeg straks skrevet til for at sikre mig, at det også vil fungere i praksis. Med ét blev turen langt mere overskuelig ;-)

NOELON
NOELON Jun 16 '15

@Solvognen: God tur. Jeg kan iøvrigt anbefale Mövenpick hotellet ved SuC i Egerkingen (syd for basel). Rigtig god restaurant - faktisk 3, så lidt at vælge mellem. Og vil man overnatte så starter men med en fuld opladet bil fra SUc'en på P-pladsen. 

Villemoes
Villemoes Jun 16 '15
..får bilen om 7 dage!. Så jeg har selvfølgelig nøje planlagt en tur til Italien. Hvilke stik kan i anbefale at man skaffer sig, til sådan en tur?
MicTheCat
MicTheCat Jun 16 '15
Husk i øvrigt at rigtig mange Renault forhandlere har type 2 ladere. Hvis man blot skal have en hverdag til at gå i feks Køln så spørg dem venligt om man må parkere sin Tesla til ladning. Hvis man er heldig så ingen problem og gratis strøm og parkering ;-). Havde egentlig lovet mig selv ikke at give tippet videre. Meen vi er jo ligesom i familie !!!