@Lysmanden: Jo, du har helt ret. Den mest brugte herinde er BlackVue 650 og den model hælder jeg også til. Den optager både for og bag - hele tiden hvis du vælger det. MEN, ud fra hvad jeg har læst, så kan 650 modellen ikke fange GPS signal hvis man monterer den lige bag bakspejlet - hvilket er det eneste sted jeg ville montere det. Hvis du skal have GPS signal, så skal man sætte det helt oppe i kanten af ruden, hvilket betyder at det ikke skal sidde i midten og derfor heller ikke er nær så skjult. Næste ting er, at de to kameraer i 650 modellen skal være indbyrdes forbundne, dvs. der skal trækkes en ledning fra kameraet forrest i bilen til kameraet bagerst i bilen. 650-modellen er en 2 kanals, dvs. den kan optage fra to kameraer samtidigt.
For at komme udenom de to ulemper, så spurgte jeg derfor om man i stedet kunne montere 2 enkelt kanals kameraer (BlackVue har et der hedder 3500), som i princippet fungerer fuldstændig uafhængigt af hinanden. Det betyder at de ikke skal forbindes og derudover kan man købe en ekstern GPS antenne til den model. Dvs. man kunne måske montere det lige bag bakspejlet og så placere den eksterne antenne et sted hvor der var GPS signal.
Håber det giver mening :-)