http://www.teslafied.eu/dash-cam-installation/
Lad mig vide hvis I har input eller evt. selv har nogle billeder som kunne bidrage til guiden.
http://www.teslafied.eu/dash-cam-installation/
Lad mig vide hvis I har input eller evt. selv har nogle billeder som kunne bidrage til guiden.
Fine billeder. Har du forresten ikke også billeder af montagen af LED strips på din hjemmeside - eller glemte du at tage billeder dengang ;-)
Hej Frederik.
Super beskrivelse, tak for det.
Jeg skal til at rode med det inden længe. Mht strøm, så skriver du at du må hente dit ved handskerummet. Er det model-afhængig/årgang eller fordi du ikke har alarm-pakken at du må derned. Jeg har købt min P85er brugt og er faktisk i tvivl om jeg har alarmpakken (lidt pinligt!),- hvordan kan man tjekke det? Er det først når man får åbnet for sagerne? Har strømkablet en bestemt farve og når man så endelig finder strømmen, hvordan forbinder man så rent praktisk de to ledninger? Har tidligere læst i en tråd at der skulle loddes noget...?
Pft. Thomas
"The top panel/headliner is fastened with clips, you need to pull it against the cabin."
Menes der at man skal trække den i retningen mod fronten af bilen, eller i retning mod venstre side af bilen?
@Teammortensen - Ser "boksen" i midten ud som på vedlagte har du ikke alarm pakken.
Hvis du har alarm pakken kan du stjæle strømmen med strømtyve eller ved at masse de 2 kabler fra kameraet ned i stikkene.
@Klaus_ Jeg har rettet det nu, den skal trække mod fronten af bilen.
@FrederikC: Men er det ikke korrekt, at selvom man IKKE har alarmpakken, så kan man stadig få konstant 12V fra et stik i headlineren? Det ligger bare lidt længere ovre til højre - det har Ken ihvertfald skrevet tidligere (da jeg spurgte :-)). Det ligger i en tråd et sted....
På TMC har jeg set, at flere har modificeret et PC stik, så man kan tilslutte dashcam ledningerne direkte til stikket oppe under headlineren. En anden mulighed er at hente 12V via OBDII stikket (som kun er i Tesla'en fordi det er et lovkrav)
@JL - Ja det er korrekt at stikket skulle sidde der enten ovre til hjøre eller til venstre alt efter årgang.
"If you don't have alarm package, the cable from alarm package is not present, but hidden under the headliner in left or right side."
OBD stikket er også en mulighed, men så kan du ligeså godt gå bag handskerummet.
Det kunne også være rart med info om hvilket stik man skal købe, altså specifikationerne, så det er det rigtige stik man får fat i.
Tak @Ken
Har du også et link til køb af connectoren?
Stik? Åben en gammel stationær PC, inden den smides ud på genbrug.
Klip alle stik af med så meget ledning på som muligt. Der er et af dem der passer. Og aller bedst: Det koster gratis.
Har flyttet mit front kamera til samme placering som FLK (øverst til højre for spejlet i det sorte område). Her fungerer GPS fint.
Jeg har dog ødelagt transparante gel tape der sad på. Måske der er én der ved hvor man kan købe noget tilsvarende?
@SQLCPH: Prøv at se i æsken - der fulgte et ekstra sæt tape til begge kameraer med mit.
Jeg har desværre lidt problemer med periodevis grøn/lilla optagelse fra det bageste kamera, så må nok få sat en ny connector på ved først kommende lejlighed :-(
Jeg kan ikke få liv i det bagerste kamera. Lyset tænder ikke, og Blackvue app'en siger "Could not find the Blackvue" når jeg prøver at skifte til bagerste kamera.
Er det pga. dårlig forbindelse i det stik jeg sat på? Hvornår skal der være lys i kameraet, så jeg ved det får strøm, er det så snart stikket er sat i, at den burde tænde?
Klaus_ Ja det burde tænde så snart du sætter stikket i. Vil tro din forbindelse ikke er god nok. Du må måle kablet igennem med en gennemgangs tester / multimeter.
De vender forkert! er der en der inden uge 29 vil installere mit dash cam.. mod betaling selvfølgelig :)