Loading...
dk

Dash Cam Installation (Blackvue) - Guide nu online! | Tesla Forum

TvBH
TvBH Aug 26 '15

Jeg fik for ca en måned siden installeret et BlackVue 650 på AutoSkadestuen i Kastrup. Montøren advarede mig om at der kunne optræde en fejl med key-fob not detected i bilen, hvis bagkameraet var sat til. (se tråd http:///...0-and-Key-not-in-Car )

Uheldigvis var det tilfældet i min installation. Første gang vi oplevede det var da vores 4årige søn skulle tisse langs en hollandsk motorvej, - vi holder ind ved en nødtelefon og  og skynder os ud. Inden han er dryppet af låser bilen bag os med nøgler og telefoner indenfor. Og det begynder at regne! En venlig turist har heldigvis også trang til en pause og vi får med hans mobil fat i service til at låse den op.

Siden har jeg siddet og svinget med nøglen som Tournesol med et pendul for at få bilen til at detektere nøglen og få startet. Ligeledes må samme procedure tages i brug for at få bilen låst op/håndtagene ud.

Æv. Først efter afmontering af bag-kamera virker keyfob efter hensigten. Nu er det sådan at bagkameraet godt kan være nyttigt - som eksempelvis forleden da en rød Tesla bakkede ind i min bil ved Kastrup SuperCharger. Grrrr. Ikke engang 2 måneder gammel, 10000 km og nu med første bule. Ny Opticoat og bilen på værksted. Suk.

Nå, men tilbage til emnet. Har I andre oplevet det samme (manglende reaktion på nøgle fra døre, når man står ved siden af bilen og manglende registrering af nøgle i bilen) når bagerste 650-dashcam er tilsluttet?

Og er der nogen der kender en løsning?

Skal jeg blot bede Autoskadestuen om at følge FrederikC's beskrivelse minutiøst og rewire bagkameraet?

Forummets indlæg er redigeret af TvBH Aug 26 '15
Klaus_
Klaus_ Aug 26 '15

Hvis Autoskadestuen monterede dit bagkamera på samme måde som de gjorde mit, så har de klippet originalkablet over (for at få kablet igennem gummirøret mellem bagklap og karosseri), og loddet det sammen igen. Der kommet godt med skærm på, men det er åbenbart ikke nok, et coax kabel der er blevet splittet, støjer åbenbart en masse. Mit resultat var at mobilladeren ikke kunne åbne min chargeport mere, og at jeg skulle stå helt tæt på døren, før key fob'en registreredes.

Da jeg allerede havde forsøgt at lodde stik på selv, 3 gange tidligere, uden at bagkameraet virkede, var jeg  derfor ved at være lidt træt af situationen, da jeg endelig havde et bagkamera der nu virkede, men med trælse bivirkninger.

Jeg købte derfor to andre slags coax stik af "Comeback" herinde (jeg fik kun brug for det ene stik, så jeg har stadig 1 stik tilbage, som jeg godt kan sende til dig eller du kan få hvis du kommer forbi Jylland).  Bevæbnet med de små coax stik, kørte jeg ud til den lokale radio tv mand og forklarede ham situationen. Efter 30 minutters "det er godt nok småt det her"-brokkeri og forsøg på tilpasning, lykkedes det ham at få monteret stikket. Kameraet virkede, og jeg havde væsentlig mindre støj end tidligere. MEN stadig en smule støj fra kablet, det løste jeg ved at smide en lille ferrit kerne rundt om kablet/stikket, og nu virker det hele 100% perfekt.

Mit råd er derfor: Hvis du ikke selv kan finde ud af det, så deltag i et af byg-selv træffene der arrangeres herinde, og prøv at bestik en af de erfarne montører til at montere stikket på dit kabel, så tror jeg chancen for at det kommer til at virke, er meget stor :-)

Edit: Her er de stik jeg omtaler ovenover. Det første link er dem jeg forsøgte mig med 3 gange først, det er tosset småt at lodde ned i...   og det andet stik, der er lige, er så det jeg har monteret nu.

http://dmtonline.dk/...g=da&groupCheck=

http://www.ebay.com/...e=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Aug 26 '15
JL
JL Aug 27 '15

Alternativt skal du trække en ny ledning og lad være med at klippe stikket af. Jeg har gjort det og har beskrevet det her: http://teslaforum.dk/forum/topic/dashcam-montering-uden-at-klippe-stik-uden-at-bore-og

TvBH
TvBH Aug 28 '15

Tusind tak for jeres feedback @Klaus_ og @JL :: I viser med jeres engagement hvorfor Teslaforum er et helt unikt bilfora. Jeg nyder vores community herinde i lige så høj grad som bilen :-)

Jeg ser om det kan lykkes at få ordnet signalstøjproblemet med coaxkablet til byggedag i Kastrup, ellers kommer jeg til Jylland!!

Sider: « 1 2 3