Loading...
dk

Og jeg troede vi var nørdede.... Denne Tjekke går sku til den. | Tesla Forum

Torben_E
Torben_E Jun 17 '15

Hej alle Tesla fans.

Se jeg syntes vi er nørdene nå vi mødtes på Tesla træf for a lave mods´på vores Teslaer... 

Denne fyr tager det til et helt nyt niveau.... Det skal lige siges at han ikke er Tesla ejer (endnu) og ikke helt gør det klar hvad han vil bruge sin nyerhvervede viden til... men hatten af..

Også morede jeg mig over hans tørre konstatering om "a square rotating object out of control is not good for my wooden floor in my apartment". 

https://youtu.be/zMQjcukphpA

Enjoy

De bedste Tesla hilsner

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Jun 17 '15
P85DK
P85DK Jun 17 '15

cool - så med lidt programmering kan man få en Mercedes B Electric til at køre med samme kraft som en Tesla Model S, hvis den kan give strøm nok

Torben_E
Torben_E Jun 17 '15

P85DK..... ja og jeg tror efterhånden at hvor 85D og P85 matcher 85 kWh batteriet fint så bliver P85D simpelhen ikke fodret med nok energi. Der er ingen tvivl om at når der kommer et 100/110 eller 120 kWh batteri om 3-5 år, så vil P85D´ens 2 motorer kunne blive forsynet ikke bare med mere peak energi men også kunne levere mere pålideligt fra 120 kWh og ned til 60 kWh. Idag er det jo kun i segmented 85 kWh til 60 kWh... så flader performance kurven ud grundet for lavt batteri niveau.

Med et 120 kWh batteri kommer næste udfordring og det bliver varme ved høje belastninger men her har P85D jo trods alt to motorer det skal dele om belastningen i forholdet ca. 1/3 for og 2/3 bag. Så det svaret til en P85 med en ekstra motor foran men sin egen DC/AC konverter og motor (inklusiv køler).

Nå det er fremtids musik.

Torben_E