Loading...
dk

Wrap Tesla center console | Tesla Forum

JL
JL Jun 18 '15

Hvis man gerne ville wrappe sin Tesla Center konsol i f.eks.carbon -  er her er lille guide til hvordan man skiller den ad og wrapper låget:

http://beforeitsnews.com/motor-junkies/2015/04/how-to-carbon-fiber-wrap-the-model-s-center-console-2513180.html

FrederikC
FrederikC Jun 18 '15

@JL Fedt at se at min guide når verden rundt :o)

Her er linket til den originale side http://www.teslafied.eu/carbon-wrap-center-console/

JL
JL Jun 18 '15

@FrederikC: Ha ha - det havde jeg ikke set - jeg har godt set din guide til carbon interiør, men ikke til centerkonsollen.Men super guide(s) du laver...!

FrederikC
FrederikC Jun 18 '15

Tak :) Er dog løbet lidt tør for ideer lige p.t..... nogle forslag? ;)

JL
JL Jun 18 '15
Hmmm... Jeg ved hvad jeg godt kunne tænke mig på min egen:

- Tågeforlygter med LED strip (jeg har kun kurvelys)
- Foldbare spejle
- Diffuser i rigtig carbon (ved ikke helt om det er en DIY)
- En mere langt ude...Sorte forlygter (indvendigt). På Audi kan man putte lygterne i ovnen ved 60-70 grader, skille dem ad, male lygtehuset sort og lime dem sammen igen :-)
KimT
KimT Jun 18 '15

Power outlet i trunk og frunk - 12V - til køletaske.

2 x USB power outlet til bagsædet 5V - 2A : 10W pr. stik

PS. så kunne du jo billed-dokumentere hvordan du har montere LED stip i bagagerummer ;-)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jun 18 '15
Genild
Genild Jun 18 '15
Ja Frederik, et både godt og humant forslag kunne være et insektfodringsanlæg til baglyster, å de stakkels kræ ikke dør af sult.

Noget jeg ikke synes er Tesla værdig, er hattehylden i almindelighed og at man ikke har magtet at sætte snore op i bagklappen så den åbner automatisk med bagklappen.

Noget vildt kunne være en bagrudevisker og en beskyttelsesklap til bakkameraet, så det ikke er sovset ind i lort og sjap om vinteren.

Lidt til inspiration til de lange mørke vinteraftener. Mvh L@rs
JL
JL Jun 18 '15
@Genild: Baglyster - får mig til at tænke på noget helt andet ;-). Snore til bagklappen er allerede "opfundet":

http://www.teslamotorsclub.com/...Model-S-Parcel-Shelf

Genild
Genild Jun 18 '15
JL: desværre ikke tilsigtet men kan tilskrives tykke fingre.

Tak for info om snoreløsningen, den tror jeg at jeg vil anskaffe inden længe.

Hygge Lars
FrederikC
FrederikC Jun 19 '15
Citat fra KimT

Power outlet i trunk og frunk - 12V - til køletaske.

2 x USB power outlet til bagsædet 5V - 2A : 10W pr. stik

PS. så kunne du jo billed-dokumentere hvordan du har montere LED stip i bagagerummer ;-)

USB til bagsædet har jeg faktisk købt, er bare aldrig kommet videre med install, men vil se om ikke jeg kan komme videre med det.

Torben_E
Torben_E Jun 19 '15

FrederikC....

Hvad med 220 VAC stik i bilen via DC-AC converter ?

Så er mulighederne jo uendelige for hvad man kan bruge sin Tesla til :

Et lille katalog ;

• Hårtører hvis det har regnet
  • Boremaskine til når akumaskinen løber tør
  • Kogeplade til at stege mad
  • Opladning af laptop
  • etc

De bedste Tesla hilsner

Torben_E

Genild
Genild Jun 19 '15

Skide smart Torben, den kan jo også i nødstilfælde bruges til opladning af Tesla'en - godt nok ikke med den store effekten det går jo nok endda.

Mvh Lars - som lige nu sidder og øver sig på talen til Nobelprisoverrækkelsen for det forslag.  

3450rbt
3450rbt Jun 19 '15

Genild +10. Så mangler der bare en luge i venstre bagdør til føre ledningen igennem

FrederikC
FrederikC Jun 19 '15

Okay, så det i nu gerne vil have er en DC-AC Adapter som kan levere fuld skrald, et mobilt jordspyd og en udgang i siden af bilen så man kan lade en anden tesla?

Altså en kørende supercharger??

Genild
Genild Jun 19 '15

Ja!!!! Men nu skal det jo også være til at betale så nu ikke nogle ekstravagante løsninger og helt noget som direkte kan boltes på.

Faktisk er det vel en form for hermafrodit vi så beskedent ønsker - én der ligesom kan befrugte sig selv.

Du skal nok liiiige bruge mere end weekenden på den løsning Frederik :-)  

FrederikC
FrederikC Jun 19 '15

Ja den skal der nok lige regnes lidt på.... bare lidt...

Genild
Genild Jun 19 '15

Og hvis du i samme moment kan skabe fred i mellemøsten og finde ud af hvorledes kvindelogik fungerer, skal du endelig ikke holde dig tilbage Frederik :-)

FrederikC
FrederikC Jun 19 '15

Den klare jeg sku ;)

lysmanden
lysmanden Jun 20 '15

frederik: et serist sprgsmål. Jeg kører som konsulent og til min gamle bil har jeg indkøbt en mikroovn og en inverter fra 12v til 230v via bilens batteri. Kan dette setup mon monteres i teslaen?

er nemlig træt af motorvejs fast food fra tank stationerne

RobertJ
RobertJ Jun 20 '15

Lysmanden, ikke dårligt med indbygget køkken, vi kan komme med på reduceret afgift for campere fra 2016!

For at tilslutte 800w effekt skal du jo finde et 12v kabel der kan bære 70A kontinuerligt. Jeg tror ikke Teslaens 12v system er så avanceret. 
- Er der nogen der ved hvordan ladesystemet fungerer til bilens 12v batteri, og hvilken batteri størrelse?

Sider: 1 2 »