Loading...
dk

uheldig vask - ridser | Tesla Forum

Niels
Niels Jun 20 '15
hej tesla folk. jeg har været ude og vaske min model s i dag, og da jeg syntes der var lidt fluer på front klappen som ikke var gået af trods sæbe vand og svamp.....ja så tog jeg en lidt grovere svamp i brug.....dumt gjort.

desværre viser det sig nu at kølerhjælmen nu ligner noget som er skidt ud af en 10 år gammel spand, fyldt med ridser over hele hjelmen.

hjælp hvad gør man, sender man den til autolakkeren og får et lag nyt klarlak ( hvad koster det). eller skal det polleres op hos en prof ( er der så noget klarlak tilbage efter han har polleret)
heldigvis er det kun kølerhjelmen, resten af bilen fik med den blødesvamp.
gode råd modtages.
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 20 '15

Hør evt. Morten fra detailing bilpleje hvad der er bedst/billigst at gøre...

Metguy2000
Metguy2000 Jun 20 '15

http://www.bilvask.nu

Der kan du også læse om hvordan du vasker bilen fremover uden at ridse den. 

krabbe
krabbe Jun 20 '15
har desværre aldrig oplevet en bil med så dårlig en lakering, har selv fået nogle grimme ridser rundt omkring, som jeg håber kan pudses op.

(Har endnu ikke ikke fået opticoat, da Tesla fortsat ikke har fået lakstift hjem til midnight Grey, så de kan udbedre de lakfejl som bilen blev leveret med)
JL
JL Jun 20 '15
@Niels: sikke noget møg - jeg har vedhæftet et billede af min 7 år gamle Audi - før og efter Opticoat hos Morten. Hvis din lak ligner den til højre er det håb forude :-)
Niels
Niels Jun 20 '15

ja meget uheldigt - de er ikke super dybe, da det ikke skyldes sten/grus, men de er meget tydelige syntes jeg.

lidt svært at tage et billede af som viser det på den rigtige måde, men dette viser det vist meget godt.

de er meste synlige på billedet hvor der er lamper som reflekteres - men de er stort set over hele hjelmen.

Vil godt tage imod tilbudet fra Mathias, jeg er lidt ophængt denne og næste week-end, men måske en hverdags aften - jeg sender en PM og så må vi se om det er noget som der kan fikses nemt.

Hookmaker
Hookmaker Jun 21 '15
F... Hvor surt! Rule No 1 and the ONLY rule: håndvask sker ALDRIG med nogen form for tryk overhovedet. Insektsnask skal opløses kemisk, der findes et tons midler, men poorboys citrus prewash funker fint i en næsten ufortyndet version.
The_Stig
The_Stig Jun 21 '15
Citat fra krabbe har desværre aldrig oplevet en bil med så dårlig en lakering, har selv fået nogle grimme ridser rundt omkring, som jeg håber kan pudses op.

(Har endnu ikke ikke fået opticoat, da Tesla fortsat ikke har fået lakstift hjem til midnight Grey, så de kan udbedre de lakfejl som bilen blev leveret med)

Du mener da ikke alvorligt at TESLA har leveret en ny bil med lakfejl? Det er da under al kritik - i mit tilfælde vil jeg ikke acceptere at modtage bilen før manglerne er udbedret! Det er da totalt ud i hampen at en bil til 7-900 tkr. overhovet har mangler!  
krabbe
krabbe Jun 21 '15
Der var et mærke i kofangeren foran, og en "bobbel" i malingen på bagklappen.

Kofangeren skal muligvis males om, dog mener tasla at det godt kan udbedres. Synes ikke det er Sindsygt store fejl.

Men det er ikke tilfredsstillende at det skal tage så lang tid at udbedre. (Ikke som sådan SC kristinehøjs fejl)

Men forstår ikke hvorfor Tesla ikke har en lakstift klar på en farve som blev introduceret i august sidste år.

Jeg kan indtil fejlene er udbedret ikke få opticoatat min bil.
Michael
Michael Jun 21 '15
@matthiasHR
Hvad er din løsning på de små vaskeridser? Polering?
Og gælder det både med og uden Opticoat?
lysmanden
lysmanden Jun 21 '15

God stil Mathas :-)

kan ogaå kun enbafale Morten fra Detail bilpleje på Fyn. han har også alt i udstyr , rens, sæbe  mv man kan købe hos ham

lysmanden
lysmanden Jun 21 '15

Michael. Jeg tror ( uden at vide noget som helst om det ) at man skal lade lakken være.  Ring til Morten i morgen tidlig og fortæl om sittuationen.

Hans nr er: 25385660

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Jun 21 '15

God stil Matthias ! 

MrCoffee
MrCoffee Jun 22 '15

Har også fået ridset min trods utra forsigtighed, der er mega vigtigt at man er sikker på at have fået alt snavs af bilen før vask med handsker/klude m.m. fik lavet en pæn rund ridse på min kølerhjælm, hvor jeg nogen gange overvejer en god vaskehal. Det er næsten umuligt at undgå ved gør det selv metoden (i mine øjne) man skal virkelig være grundig.

Trauelsen
Trauelsen Jun 22 '15
Niels. Lavede fuldstændigt det samme. Min autolakerer polerede det op på et kvarter. Troede også den skulle males. Han mente også det var en meget blød lak.
lysmanden
lysmanden Jun 22 '15
Har skumlansen fra kærscher. Den er sjov st arbejde med