Loading...
dk

Problemer med hjemmeladning? | Tesla Forum

JF
JF Jan 20 '14

Har være heldig og fået mulighed for at låne en helt ny MS i denne uge, mens ejermanden er på skiferie. Så kan jeg teste lidt mens jeg venter på min egen :-)

Fik opsat et rødt CEE stik (400V 16A) i carporten i sidste uge og havde glædet mig til at teste. Desværre lyser boksen på mobilkablet bare rødt og der vises en besked om at jeg skal udskifte kablet og prøve med et andet???

Når jeg med samme kabel lader fra et normalt 230V, lader bilen fint med 13A. Men det går jo noget langsommere end hvad mit 400V 16A stik skulle kunne tilbyde.

Er der nogle af jer eksisterende MS ejere som kender til en potentiel årsag til dette?

Skal lige nævne at samme kabel virker fint fra andre stik.

/Jess

TwoChops
TwoChops Jan 21 '14

Det skulle vel aldrig være det samme problem som flere har haft med manglende jord?

/Jeppe.

rms
rms Jan 21 '14

Jeg ville også checke jord, det er den typiske fejl. Se om vedhæftet guide kan hjælpe eller kontakt Tesla Service.

JF
JF Jan 21 '14

Super. Tusind tak for tilbagemeldingerne. Den blinker rødt 4 gange, så det er nok et jord problem.

/Jess

JF
JF Jan 21 '14

Problem solved!

CEE stikket som var leveret og opsat havde "fasen" sat på det forkerte ben. Nu med grønt lys og ladning på 60 km/t. Problemet blev altså indikeret som et jord-problem af ladeboksen.

Tak for jeres input.

/Jess

Forummets indlæg er redigeret af JF Jan 21 '14