Loading...
dk

Kabel til opladning i København lufthavn | Tesla Forum

Busimiss
Busimiss Jun 25 '15

Vi har bestilt kabel til overgang mellem rødt CEE 16A til blåt CEE 16A. Men vi er ikke sikre på, at vi kan nå at hente det hos Dansk Elbilsupport. Er der nogen, der har et vi må låne fra i dag til på mandag? vi bor i nærheden af Roskilde, men vi kan hente i Hovedstadsområdet.

/Busimiss-Helle

NOELON
NOELON Jun 25 '15

Hej Helle,

Jeg har et med i bilen idag, så hvis du kan komme forbi Herlev Hovedgade 201A, 2730 kan du sagtens låne mit.

Busimiss
Busimiss Jun 25 '15
Super jeg kigger forbi
NCL
NCL Jun 25 '15
Jeg har også hvis det er. Bor i Greve.
Busimiss
Busimiss Jun 25 '15
NCL tak for tilbuddet. Jeg har lånt den fra TSLA. Bare helt fantastisk med dette netværk.
PerF
PerF Jun 25 '15

Jeg er nysgerrig på optionen for opladning i lufthaven. Er er nogen der kan komme med lidt detaljer, hvilke stik, hvor er de helt præcist placeret, og er der normalt optaget...

På CPH parrkering er det meget sparsomt med oplysninger, der står bare at der er gratis opladning, og ikke meget andet.

Busimiss
Busimiss Jun 25 '15
Der er 6 pladser på P8 niveau -2. Man kan ikke booke dem, så jeg er spændt på, om de er ledige. Stikket er et blåt CEE 230V 16A.
MS
MS Jun 25 '15

De har faktisk for nylig udskiftet stik i P8 -2. Der er nu et rødt CEE tillige med almindeligt 220 V udtag. Fungerer perfekt til Tesla. Har oplevet, at pladserne har været optaget af ICE biler - dårlig stil.

Busimiss
Busimiss Jun 29 '15

Så er vi hjemme igen efter en tur til London, hvor der slet ingen Teslaer var. Opladningen gik fint i lufthavnen. Det er helt rigtigt, som MS skriver, der er nu røde CEE 220V stik - lige til at plugge i. Der er 6 pladser i  P8 niveau -2. Da vi kom, var der 5 ledige pladser - den ene var optaget af en svensk ICE :-(. Da vi tog hjem stod der 3 Teslaer og ingen ICE :-).  

Forummets indlæg er redigeret af Busimiss Jun 29 '15
Torben_E
Torben_E Jun 29 '15

Busimiss så er vi nærmest kørt forbi hinanden, jeg har lige parkeret i CPH kl 18.20.... og der var :

1 ledig

3 Tesla (min den røde og en fra Norge)

1 Hybrid

og en Dansk ICE.....

Jeg snakkede med vagten for at finde ladepladserne og han sagde at ICE også gerne må holde der så man kan være uheldig at der holder ikke El-biler og spærrer for strømmen.

Jeg brugte 20 min på at finde det da der er ikke er nogen skilte så her er et tip :

Parkeringhus nummer P8 -2. Se nummeret på væggen.. det er ved nummer 635.

6 ledigepladser både 3x400 16 A og 1x230 13A.

I de andre P huse er der også 3x400 + 1x230 (her og der) til service (ikke opladning) og jeg spurgte om man kunne bruge dem. Vagten sagde at de jo ikke kunne forhindre os i at tilslutte bilerne men at de nok ville blive trukket ud af væggen fra tid til anden. En 3-5 timer er nu også mere end rigeligt med 11kW i timen så det tror jeg jeg vil overveje. Iøvrigt vil jeg også officielt skrive til lufthavnen for at få flere pladser samt lov til at bruge service stikkene. 

De bedste Tesla hilsner

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Jun 29 '15
Busimiss
Busimiss Jun 29 '15

Måske en god ide, hvis de bliver forbeholdt el-biler. Vi ville ikke have valgt denne dyre parkering, hvis ikke der var mulighed for at lade.

Torben_E
Torben_E Jun 29 '15

Ja det har du helt ret i. Det er et argument jeg vil tilføje i min mail.

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Jun 29 '15
Torben_E
Torben_E Jul 5 '15

Opdatering.

Jeg har skrevet til CPH Parkering: Se nedenfor. Lad os se hvad de svarer.

To customer support

I understand that there is 6 x free charging outlets in p8 -2. I enjoyed using it last week and it works great.

We are a number of owners of electric cars that have experienced that the chargers are either fully utilised by electric cars or sometimes there is non-electric cars parked at these reserved spots.

Many of us used to park in the less expensive parking spots such as Budget or Standard but some of us don’t mind parking in Direct because of the benefit of having a fully charged car at the return. Our problem is that when we realise that there is no free parking space for electrical vehicles in P8 we have to go out again and search for a normal spot in one of the less expensive parking houses. All in all this can easily cost 15-20 precious minutes and be very stressful and of course disappointing.

My question is two fold ;

1. Will CPH Parking in the near future add additional 3x400 VAC 16A electric sockets in P8 (or the other places) ?
  2. If we park in P6 or P7 (or any of the others) can we then also use the power outlets there also ?

See picture.

For your kind information. The electric cars can easily get fully charges with a simple 1x230 VAC 13A outlet (3kW / h) as most are parked for 24h+ anyway. In other word the investment does not need to be 3x400 VAC, but can be the less expensive 1x230 VAC. We rather have 12 pcs. with 1x230 VAC than 4 extra 3x400 VAC.

Kind regards and enjoy the summer

Torben Ekvall
20 91 93 04

Busimiss
Busimiss Jul 5 '15
Jeg gav også tilbagemelding, da jeg fik en mail fra parkeringen i CPH, hvor de ønskede feedback. Jeg bestiller og betaler som regel parkeringen på forhånd, så jeg ville ikke kunne vælge en billigere parkering, hvis ladepladserne er optaget.
T3SLA
T3SLA Jul 6 '15

Godt brev og initiativ.

Noget som bør overvejes er at hvert stik ikke behøver at kunne lever 10-13amp, hele tiden. Der må findes fordelere som kan fordele de 13amp på fx 10 stik. En Tesla vil jo worst case skulle lade ved 13amp i 36timer hvor efter strøm forbruget bliver minimalt. Så 10 biler vil kunne lades til 100% over 14 dages ferie.

Det vil jo være en fordel ift. installations omkostninger og samtidig også et udtryk for hvor meget strøm der faktisk er nødvendigt.

Torben_E
Torben_E Aug 19 '15

Så er der rigtig gode nyheder fra CPH (Kastup Lufthavn).

Som bekendt har lufthavnen kun 6 ladepladser i Parkeringshus nummer 8.

Jeg spurgte tilbage i juli om vi måtte bruge de røde og blå CEE stik som er tilgængelige i de andre parkeringshuse...... 

Idag kom svaret :

Jeg tog forskud på glæderne i søndags da jeg parkerede i P7 (som jeg foretrækker) så Teslaén er fuldt opladet når jeg kommer hjem her i aften kl 19.00. 

De bedste Tesla hilsner

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Aug 19 '15
KXR
KXR Aug 19 '15

Super initiativ Torben_E,

Nu da du har fået en god ven i CPH Parking (John), er det muligt at få en oversigt over ALLE tilslutningssteder, jeg bruger normalt P8 - P10 eller P12?

Egentlig burde det jo ligge inde ved forudbestilling af P plads:-) til EV

KXR
KXR Aug 24 '15
Sendte følgende spørsmål

"Hej CPH Parking
Jeg er en af de mange der benytter jeres P-anlæg jævntligt ca 2-4 gange månedligt, hovedsageligt parkere jeg i P8, P10 eller P12.

Jeg har købt en elbil og forstår at i har 6 ladepladser på P8, men at der også findes andre udtag 1*230 v eller 3*400v feks på P6, P7, P10 & P12, er det muligt at få en oversigt over disse pladser til min fremtidige parkering ?"

KXR
KXR Aug 24 '15
Fik dette svar.

Tak for din mail. Disse stik, må indtil videre godt benyttes hvis man kan. Vi har dog ikke lige nu, en oversigt over placeringerne desværre. Man er fra CPH´s side i færd med at finde en mere permanent løsning mere til el-biler, som ret sikkert vil komme til at være i P7. Derefter formentlig flere anlæg. Så for nuværende kan jeg ikke hjælpe med en oversigt over disse. Men jeg prøver at finde en tegning eller lignende over bygningerne, som jeg kan sende, når/hvis det lykkes.

Med venlig hilsen/ Kind regards
Casper Rasmussen
Sagsbehandler
Parkeringsservice
Torben_E
Torben_E Oct 21 '15

Hej Alle

Havde fornøjelsen af at parkere i Industrien Hus (Rådhuspladsen) igår.

Vil hermed meddele at lige inden for indgangen er der 2 pladser til elbiler. Jeg ladede gratis i 3 timer igår med (400 VAC x 16A) 11kW udtag.

Der står normalt Plastikrør for at spærre men de er lige til at flytte og for elbiler må man gerne flytte dem, parkere og lade.

De bedste Tesla Hilsner

Torben_E

Sider: 1 2 3 »