Hej Lasse,
Jeg kan sagtens høre forskel på lyden i Ultra Hi-Fi anlægget og i standard anlægget, men synes 20K var langt mere end hvad forskellen var værd.
Til samme pris eller 7K ekstra (som det kostede oprindeligt) havde jeg klart valgt det store anlæg - til 20K, no way.
Det er selvfølgeligt extremt subjektivt og individuelt, hvor stor man synes forskellen er og hvad man vil give for det.
Jeg lagde mærke til at Tesla personalet oftest booster treble og bass samt scooper mellemtonen en del, når de demonstrerer anlægene, dette fremhæver det store anlægs styrker og modsat spiller på det almindeliges svagehed, da der ikke er sub i det alm.
Til drum & bass musik, techno mm er det store anlæg og de eq indstillinger helt klart også bedst, men vil man gerne have tonen i instrumenter frem skal man ikke lave den 80'er heavy eq indstilling. Det meste tone og dynamik ligge er mellemtone registeret og ved at lave en mere alm./gængs eq indstilling synes jeg standard systemet gør det mere end hæderligt.
Jeg får sikkert en lynch-mob på nakken af folk, der har det store anlæg og er glade for det, og det er vigtigt at understrege, at min intention er ikke at sige, at man ikke er rigtig klog, hvis man tilkøber det store anlæg, blot at jeg personligt ikke synes, at det var pengene værd og vil hellere bruge de 20K et andet sted.
Ducks and runs for cover
Standard lyden er udemærket, men den var bedre i både min Honda Civic GT (2011) og min BMW 318.
Ultra Hifi Anlægget, har langt mere fylde, men syntes ikke det er de 20k mere værd.
Er det ikke den der funktion med RDS og Traffic Announcements og Alternative Frequency, som moderne radioer har?
Måske har Tesla slet ikke bygget den funktion ind i deres nostalgiske entertainer. Men jeg har jo ikke lige en brugervejledning, så jeg er nødt til at spørge Jer andre.
@Genild jeg har samme problem. Noget så dumt som at skifte kanal, og skifte tilbage igen, fixer det..
Så et klik hver sin vej på rettet, så har den frekvensen.
Mht. at finde frekvens, var det måske også muligt at lytte til sin radiostation på TuneIn. Til dagligt bruger jeg FM til min lokalradio, men kører jeg udenfor sendeområdet så tager jeg den på TuneIn.
FMM1000: Se, kilden til alle problemerne er i mine øjne, at jeg ikke har været i stand til at finde nogen RDS funktion på radio'en.
Men det kan være at dem der har pillet lidt længere end jeg, har hittet gemmestedet.