Loading...
dk

Artikel om HI-FI i Tesla'en | Tesla Forum

3450rbt
3450rbt Jun 29 '15
En god artikel om lydsystemet i Tesla'en :
http://www.whathifi.com/...ystem-model-s-saloon
Metguy2000
Metguy2000 Jun 29 '15
Der er også denn artikkel, omend kilden må være noget af det samme.

http://www.auto-motor-und-sport.de/...-gipfel-8913934.html

Jeg skal ihvertfald ikke klage over lyden, den er simpelthen eminent. Opløsningen i mellemtonen og diskanten er fænomenal. Bassen er super fast og dyb, ingen mudder her. Og så er der ingen raslen eller resonanser fra bilen overhovedet selv når der spilles for fulde gardiner.

Jeg har ikke hørt standart anlæget så jeg ved ikke om de ekstra penge er givet godt ud, men jeg er fuldt tilfreds med hvad jeg har fået.

Nu mangler vi bare at afspilleren opgrades med loudness og fartafhængig volumen, og at man kan lave spillelister on the fly, eller måske en genius funktion?
Lborch
Lborch Jun 30 '15
Spændende. Er der nogen der kan sige noget om standard-lyden?
Det lyder jo som om der er kælet for begge udgaver....
Bendix
Bendix Jun 30 '15

Hej Lasse,

Jeg kan sagtens høre forskel på lyden i Ultra Hi-Fi anlægget og i standard anlægget, men synes 20K var langt mere end hvad forskellen var værd.

Til samme pris eller 7K ekstra (som det kostede oprindeligt) havde jeg klart valgt det store anlæg - til 20K, no way.

Det er selvfølgeligt extremt subjektivt og individuelt, hvor stor man synes forskellen er og hvad man vil give for det.

Jeg lagde mærke til at Tesla personalet oftest booster treble og bass samt scooper mellemtonen en del, når de demonstrerer anlægene, dette fremhæver det store anlægs styrker og modsat spiller på det almindeliges svagehed, da der ikke er sub i det alm.

Til drum & bass musik, techno mm er det store anlæg og de eq indstillinger helt klart også bedst, men vil man gerne have tonen i instrumenter frem skal man ikke lave den 80'er heavy eq indstilling. Det meste tone og dynamik ligge er mellemtone registeret og ved at lave en mere alm./gængs eq indstilling synes jeg standard systemet gør det mere end hæderligt. 

Jeg får sikkert en lynch-mob på nakken af folk, der har det store anlæg og er glade for det, og det er vigtigt at understrege, at min intention er ikke at sige, at man ikke er rigtig klog, hvis man tilkøber det store anlæg, blot at jeg personligt ikke synes, at det var pengene værd og vil hellere bruge de 20K et andet sted.

Ducks and runs for cover

Forummets indlæg er redigeret af Bendix Jun 30 '15
Sithfury
Sithfury Jun 30 '15

Standard lyden er udemærket, men den var bedre i både min Honda Civic GT (2011) og min BMW 318.

Ultra Hifi Anlægget, har langt mere fylde, men syntes ikke det er de 20k mere værd.

Genild
Genild Jun 30 '15
Om det i virkeligheden er et spørgsmål om "Fejl40" skal jeg lade være usagt, men jeg har ikke kunne få standardanlægget til selv at skifte frekvens når man kører på tværs af landet.

Om jeg i virkeligheden bare har været forvendt ved jeg ikke, men jeg synes at det virker lidt "nostalgisk", for at bruge et positivt ladet ord om noget der er træls, at man selv skal sidde og flytte rundt på de forskellige regionale versioner af P4.
Men måske det er en feature for at os, der er for gamle til P3, bedre kan føle os hjemme.... jeg tvivler da i den grad på at det er fordi anlægget er ulogisk bestykket til at sidde i et bevægeligt objekt.
DeaconWP
DeaconWP Jun 30 '15

Er det ikke den der funktion med RDS og Traffic Announcements og Alternative Frequency, som moderne radioer har?

Måske har Tesla slet ikke bygget den funktion ind i deres nostalgiske entertainer. Men jeg har jo ikke lige en brugervejledning, så jeg er nødt til at spørge Jer andre.

Sithfury
Sithfury Jun 30 '15

@Genild jeg har samme problem. Noget så dumt som at skifte kanal, og skifte tilbage igen, fixer det..

Så et klik hver sin vej på rettet, så har den frekvensen.

Genild
Genild Jun 30 '15
Deacon: Nu er jeg jo mand - du ved sådan en med hår på brystet og hård hud på knoerne, så det kan ikke forventes at jeg kan hitte ud af at bruge noget så feminint som lyserøde tights eller en brugervejledning.

Så hellere leve i uvidenhed :-)

Sithfury: Tak for forslaget til et Quick fix, det vil jeg da prøve næste gang jeg vover mig udenfor vænget.
Lborch
Lborch Jun 30 '15
@Bendix 1000 tal for et detaljeret svar ;-) Lige præcis sådanne tanker/vurderinger jeg efterlyste.
Klaus_
Klaus_ Jun 30 '15

Mht. at finde frekvens, var det måske også muligt at lytte til sin radiostation på TuneIn. Til dagligt bruger jeg FM til min lokalradio, men kører jeg udenfor sendeområdet så tager jeg den på TuneIn.

fmm1000
fmm1000 Jun 30 '15
Hvis dit problem kun gælder p4 kan følgende være en forklaring.

Alle rds radioer jeg har haft har/havde en indstilling kaldet regional.
Hvis denne er slået til skifter frekvensen ikke automatisk. Det er til hvis man bor lige mellem to regionalstationer og kun hører den ene. Så er det træls hvis den hele tiden hopper imellem to.
Prøv at se om Teslaen har en indstilling ved navn Regional on/off.
Genild
Genild Jul 1 '15

FMM1000: Se, kilden til alle problemerne er i mine øjne, at jeg ikke har været i stand til at finde nogen RDS funktion på radio'en.

Men det kan være at dem der har pillet lidt længere end jeg, har hittet gemmestedet.

fmm1000
fmm1000 Jul 1 '15
Whaaat. Har en Tesla ikke RDS. Det havde min fars Renault 12 midt i 80erne. Det kan da ikke passe. Er der nogen som ved noget.
Genild
Genild Jul 1 '15
Orv, er du vokset op i en Renault 12? Det var en fin bil dengang og ikke at sammenligne med pendanten fra rumænske Dacia.

Kan være mig, men jeg har ikke hittet RDS på standardanlægget.

Mvh Lars, som er vokset op i Ford Cortina'er, Morris Monaco og Simca 1307
fmm1000
fmm1000 Jul 1 '15
Beklager nu bliver det lidt off topic.
Ja min far var Renaultfan, så er vokset op med Renault 9, 4, 12, 16 og til sidst den fine Renault 30, som var så dårligt bygget, den var ved at smadre barndomshjemmets økonomi :-).
Der efter blev det Toyota :-).
Teslatomorrow
Teslatomorrow Nov 14 '15
Er der nogle der ved om det er muligt at opgradere standard-anlægget. Enten med Tesla org. eller noget aftermarket??
Er ganske udmærket tilfreds som det er, men kunne godt lige bruge det sidste.
fmm1000
fmm1000 Nov 14 '15
Du kan opgradere bassen. Find artikel på Teslarati.
Niels
Niels Nov 14 '15
std anlægget levere en fin diskant og mellem tone. der mangler lidt dybte i bassen, specielt hvis man sammenligner med uhd.
dvs. for 20 tkr får du en bedre bas. - så er det op til hver enkelt at vurdere om man vil betale det for subben (jeg ved godt der er et par andre detaljer også i uhd).
hvis man har/køber std kan man altid senere opgradere basen - men det koser jo også, og så kan man lige så godt få org uhd.
hvis man piller i ledningsnet ryger garantien på mange dele, der er eksempler på folk som havde fået dash cam, og tesla vil ikke fikse knirke lyde.
jeg havde besluttet at nøjes med std lyd da jeg købte min tesla #2, men da jeg kom fra uhd og hørte et std anlæg så vidste jeg at jeg var nød til også at få den næste tesla med uhd - delvist et luksus problem.
endelig er der gensalgsværdi hvor nogle af de 20tkr måske/måske ikke kommer retur - din pris bliver derfor ikke med sikerhed 20tkr men formodentligt noget lavere. eftermonteret bas på std tror jeg ikke man får ekstra for ved gensalg, måske tværtimod (pillet i bilen)
PeterE
PeterE Nov 14 '15
Autoskadestuen har vist et tilbud på opgradering af lyden.
Sider: 1 2 »